به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۵۶۶۸۷
طلای21 با پیروزی 3-1 تیم ملی والیبال مقابل ژاپن؛

والیبال ایران قهرمان بازیهای آسیایی شد

رکورد طلا پس از انقلاب شکست
گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون جنوبی شد.
والیبال ایران قهرمان بازیهای آسیایی شد
به گزارش ایسنا، ملی‌پوشان والیبال ایران در روزی که شباهت چندانی به تیم لیگ و مسابقات جهانی نداشت، برابر ژاپن 3 بر یک (28-26، 23-25، 25-19، 25-19) به برتری رسید و مدال طلا را به دست آورد. در ست اول کار برای ایران بسیار دشوار پیش رفت و در شرایطی که از حریف عقب افتاده بود توانست با نتیجه 28 بر 26 به برتری برسد.

در ست دوم باز هم برتری از آن ژاپنی‌ها بود و شیمیزوی پیر اما با کارآمد تا توانست امتیاز گرفت هر چند ایران 6 امتیاز عقب افتادگی را جبران کرد اما در پایان 25 بر 23 بازی را واگذار کرد. در ست سوم ایران به خودش آمد و بازی را مقتدرانه شروع کرد. اخم‌های کواچ حتی با امتیازهای پیاپی ایران از هم باز نمی‌شد. برتری ایران در این ست کاملا مشهود و نتیجه 25 بر 18 نیز آن را تایید کرد.

ست چهارم باز هم کار پایاپای دنبال شد. شیمیزو باز هم وظیفه اصلی امتیازآوری را بر عهده داشت، اما مشخص نبود چرا مدافعان ایران باز منتظر حمله سرعتی زن حریف بودند و به دفاع کنار اضافه نمی‌شدند. با این حال برتری امتیازی ایران ادامه داشت و نتیجه ست 25 بر 19 به سود ایران رقم خورد.

قهرمانی والیبال شمار طلاهای کاروان ایران را به عدد 21 رساند تا رکورد تعداد مدال طلاهای ایران در این بازی‌ها پس از انقلاب اسلامی شکسته شود. در دوره گذشته ایران 20 طلا به دست آورد. آمار طلاهای ایران هر چند نسبت به دوره گذشته بیشتر شد، اما جایگاه ایران یک پله سقوط کرد.

شاگردان کواچ امروز این فرصت را پیدا کردند انتقام شکست ناباورانه فینال 2010 را در فینال 2014 از ژاپنی‌ها بگیرند و به اولین مدال طلای بازی‌های آسیایی خود در تاریخ والیبال دست پیدا کنند و پس از ثبت مقام چهارم لیگ جهانی و ششم قهرمانی جهان در تاریخ، آخرین مقام تاریخی خود را در اینچئون به دست آورند.

تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها با وجود خستگی روحی و جسمی زیاد، با کسب هفت پیروزی قاطع پی‌درپی برابر هنگ‌کنگ، هند، مالدیو، قطر، کره‌جنوبی، کویت و چین و واگذار کردن تنها یک ست به کره‌جنوبی میزبان با اقتدار کامل به فینال رقابت‌های والیبال بازهای آسیایی راه پیدا کرده بود.

مردان والیبال ایران در حالی به مصاف ژاپن رفتند که دو عنوان قهرمانی در قاره کهن (2011 و 2013)، رتبه نهمی لیگ جهانی سال 2013 و رتبه چهارمی لیگ جهانی سال 2014 و مقام ششمی مسابقات والیبال قهرمانی جهان در سال 2014 را در پرونده کاری خود در این چهار سال ثبت کرده‌اند.

دیدار رده‌بندی مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون بین تیم‌های کره‌جنوبی و چین برگزاری شد که در این مسابقه کره‌جنوبیِ میزبان توانست بر حریف خود غلبه کند. شاگردان پارک کی‌وون، سرمربی کره‌جنوبی در ست نخست این مسابقه 25 بر 20 مغلوب چین شدند، اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 13 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند تا مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کنند.

ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۶:۱۴
تبريك ميگم ...
واقعا اخلاق ژاپني ها هم مثال زدني هست در برابر كره اي هاي حق خور ! (253940)
نجات کارون...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۲۰:۳۷
واقعا حقشونه... (253982)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۲۳:۵۸
البته وقتی ژاپنی ها هم میزبان باشند باید دید چقدر اخلاق مدارند. امروزه در ورزش برای میزبانان امتیاز نا حق در نظر می گیرند. کره بیش از 70 مدال طلا گرفته و اگر میزبان نباشه بیش از سی طلا نمیتونه. (254043)
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۶:۴۷
دستتون درد نکنه و خسته نباشید.
فقط مونده حضور در المپیک که به اون هم می رسیم. (253949)
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۶:۵۰
مبارکشون باشه
دمشون گرم واقعا (253950)
دوستدار والیبال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۷:۳۹
خسته نباشید میگم خدمت دلاور مردان ایران و این پیروزی با شکوه رو به همه والیبال دوستان عزیز تبریک میگم زننننننننننننده باااااااااااااااد اییییییییییییران و ایییییییرانی (253956)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۸:۲۰
به تمامی هموطنان و اعضای تیم ملی والیبال و خانواده هاشون تبریک میگم.بچه ها متچکریم. (253962)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۸:۲۵
خسته نباشید تبریک میگم (253964)
یه زن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۸:۴۴
دستشون درد نکنه...خدا حفظشون کنه برای مملکتمون (253966)
یه زن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۸:۴۵
دستشون درد نکنه....خدا حفظشون کنه واسه ایرانمون (253967)
یک دوستدار ورزش
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ۱۸:۵۸
از مسئولان ورزش و به ویژه وزیر ورزش و جوانان خواهش می کنم که پای نظامیان رو از فوتبال هم بکشن بیرون تا این رشته هم پیشرفت کند و همچنین اجازه حضور افراد سیاسی و نظامی را در والیبال و بسکتبالل ندهد (253969)