به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۵۸۴۸۷

زن برقع‌پوش مجبور به ترک سالن اپرا شد

گروه بين​الملل:​ اعضای یک گروه اپرا به خاطر برقع داشتن یک تماشاگر زن، مدیر تالار را تهدید کردند که از اجرای اپرا خودداری خواهند کرد. در نهایت این زن که اصرار به حفظ برقع‌اش را داشت، ناچار به ترک سالن شد.
زن برقع‌پوش مجبور به ترک سالن اپرا شد
زنی عرب از کشورهای حوزه خلیج فارس که در پایتخت فرانسه به تماشای اپرای "لاتراویتا" اثر جوزپه وردی، رفته بود، به‌دلیل استفاده از برقع (روبنده) مجبور به ترک سالن شد.زن که برقع بر صورت داشت، در ردیف اول نشسته بود و خواننده اپرا بعد از دیدن وی حاضر نشد نقش خود را در اپرا ایفا کند.براساس قانون فرانسه استفاده از حجاب کامل (برقع) و پوشاندن تمام صورت ممنوع است.

به‌گزارش آسوشیتد‌پرس، این زن که در ردیف اول تماشاگران نشسته بود، دقیقا در مقابل جایگاه رهبر ارکستر قرار داشت. از همین‌رو عده‌ای از اعضای گروه "اپرا" و خواننده گروه به ژان فیلیپ، معاون مدیریت اپرا، اعلام کردند تا زمانی‌که این زن با برقع در سالن حضور داشته باشد، حاضر به روی صحنه رفتن و اجرای اپرا نیستند.ماجرای اخراج این زن برقع‌پوش هنگام اجرای اپرای "لاتراویاتا" در سالن باستیل پاریس، در تاریخ ۳ اکتبر روی داد، اما ماجرا روز گذشته (۱۹ اکتبر) رسانه‌ای شد. پس از انتشار این خبر موجی از اعتراض‌ها در میان مسلمانان و فعالان اسلامی فرانسه برانگیخته شده است.

ژان فیلیپ تیلای، مدیر خانه اپرای باستیل، با اعلام این خبر به آسوشیتدپرس گفت این زن مسلمان از روبنده‌ای استفاده می‌کرده که کل صورت او را به جز چشم‌ها پوشانده بود و این در فرانسه ممنوع است.مقامات اپرا می‌گویند خانم برقع‌پوش به نخستین هشدار مسئولان برگزاری اپرا توجهی نکرده بود تا اینکه یکی از خوانندگان اپرا خواستار اخراج وی از سالن شده بود تا اجرای برنامه، که به خاطر او قطع شده بود، ادامه یابد.

سپس مقامات تماشاخانه از زن مسلمان خواستند یا روبنده‌ی خود را بردارد یا از سالن بیرون برود؛ و زن سالن را ترک کرد.طبق قانون فرانسه، از آوریل سال ۲۰۱۱ استفاده از روبنده (برقع) به معنای پوشاندن کامل صورت، به نحوی که از روزنه‌ای تنها چشم شخص معلوم باشد، ممنوع اعلام شده است.
مرجع : دويچه​وله