به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۶۷۵۷۷

هنرپیشه روس عضو داعش کشته شد

گروه بین الملل: رسانه های روسیه از کشته شدن یک هنرپیشه روس عضو گروه تروریستی داعش در سوریه خبر دادند.
هنرپیشه روس عضو داعش کشته شد
رسانه های روسی از جمله کانال تلویزیونی ان.تی.وی و روزنامه کامسامولسکایا پراودا روز دوشنبه به کشته شدن وادیم دوروفییف هنرپیشه روس در سوریه اشاره کردند. بر اساس این گزارش ها، دوروفییف و یک دوست هنرپیشه اش در ژانویه سال 2014 با یک گروه افراط گرا ارتباط برقرار کرد.

آلیونا همسر دوروفییف می گوید وادیم در تابستان گذشته به وی اطلاع داد که به سوریه برای شرکت در یک فیلم روسی می رود. همسر دوروفییف که دارای یک پسر هفت ساله و دختر شش ماهه است گفت: وادیم سپس در ماه سپتامبر از طریق ترکیه و استانبول به سوریه رفت و در پیامکی که برایم ارسال کرد نوشت که در راه خدا مبارزه می کند.

به گفته وی، همسرش از او خواسته بود که به همراه بچه ها به سوریه برود ولی او این درخواست را نپذیرفته است. همسر وادیم گفت: از نهادهای دولتی روسیه ازجمله وزارت امور خارجه، وزارت کشور و سازمان پلیس مسکو برای کمک به بازگرداندن و نجات وادیم از دست تروریست های داعشی کمک خواستم.اما از تمام تلاش های خود نتیجه ای نگرفتم تا این که در اواخر ماه دسامبر گذشته خبر کشته شدن وادیم در سوریه را دریافت کردم.

وی معتقد است که در روسیه شبکه جذب افراد به گروه های تروریستی سوریه فعالیت می کند و شوهر وی به دام این شبکه که در ارتباط با منطقه قفقاز روسیه است، افتاد. به گزارش رسانه های روسی در حال حاضر حدود 200-300 تبعه روسی اکثرا از شهروندان چچنی تبار این کشور در جنگ سوریه شرکت دارند.
مرجع : ایرنا