به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۱۵۳۰۴
مردم‌سوریه در این ۲سال آسیب‌های‌فراوانی دیده‌اند

اظهارات هاشمي‌رفسنجاني درباره بحران سوريه

گروه سياسي: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخناني متفاوت از بحران سوريه گفت: مردم (سوريه) از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند. ساعتي پس از مخابره خبر، خبرگزاري ايلنا كلمات «از طرف حكومت خودشان» را از متن خبر حذف كرد.
اظهارات هاشمي‌رفسنجاني درباره بحران سوريه
به گزارش ایلنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر امروز یكشنبه در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌صالحی مازندرانی در شهر شیرگاه سوادکوه شمالی گفت: حقیقتا شمال ایران، مخصوصا مازندران از نعمات الهی بر روی زمین است که خداوند در جوار خزر آن را به ما عنایت داشته است و در این استان همه چیز هست، هرچند مردم گلایه‌هایی دارند که در سایه سرسبزی گاهی به آن‌ها کم توجهی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت معادن در سوادکوه شمالی و عدم استفاده مناسب از آن‌ها در چند سال اخیر گفت: هرچند سوادکوه شمالی از بیکاری رنج می‌برد اما در گذشته معادن این منطقه محل ارتزاق مردم بود و سالهاست که به دلیل بی‌تدبیری آن‌ها را از این نعمت برای اشتغال محروم کردیم و مسئولان باید با احیای این معادن و کارخانه‌ها هرچه زود‌تر مشکل بیکاری جوانان را رفع کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: معادن ما و امکانات طبیعی دیگر ما باید جایگزین نفت شود و از نظر ملی هم وجود معادن و کارخانه در این شهرستان ضروری است زیرا هرموادی که بتواند جایگزین نفت شود نیاز مردم است. دولت با رونق دادن به کسب و کار و ایجاد صنایع در استان‌ها نسبت به رفع معضل بیکاری اقدام کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی مازندران را از دیرباز دارای اهمیت فوق العاده دانست و تصریح کرد: خداوند این ملک را آباد خواست. دریا، جنگل و البرز و آبهای فراوان که می‌تواند ۲برابر نیاز این سه استان شمالی را تامین کند چیز کمی نیست.وی مردم مازندران را پیشتاز حکومت تشیع علوی در ایران معرفی کرد و بیان داشت: در مازندران نخستین حکومت‌های محلی شیعی شکل گرفت و این سرزمین به علت پناهگاهی به نام البرز از دست اندازی‌ها به دور ماند و وجود امامزاده‌های فراوان، علاقه وافر مردم به روحانیت و حضور دلاورانه و شهادت طلبانه لشکر ۲۵ کربلا که من هم مدتی با آن‌ها بودم از نشانه‌های این امر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به شخصیت برجسته آیت الله صالحی مازندرانی گفت: من از دوران مبارزه با ایشان آشنا بودم.آیت الله صالحی یکسال از من بزرگ‌تر بودند. به یاد دارم از آغاز مبارزه در قم بودند و در سالهای ۵۲ و ۵۳ که سخت‌ترین دوره مبارزه بود و کمیته ضدخرابکاری تشکیل شد ایشان همراه بودند و رنج‌های فراوانی بردند.

وی سپس با ذکر وضعیت رنج آور شکنجه‌ها در دوران پهلوی گفت: بد‌ترین مصائب را در آن کمیته ضد خرابکاری دیدیم، بهشتی، مطهری و جمع زیادی از روحانیون و انقلابیون آنجا بودند، من هم به همراه جمع کثیری مدت‌ها در آنجا بودم و آثار شکنجه‌ها به حدی بود که رجایی پس از ریاست جمهوری در سازمان ملل پای خود را برهنه کرد و آثار فجیع شکنجه را به جهانیان نشان داد. آیت الله صالحی ۲سال مدام در زندان بود و از این زندان به آن زندان منتقل و متحمل رنج‌های فراوانی شد. به یاد دارم در سال ۵۶ که به مناسبت شهادت فرزند امام، آقا مصطفی مردم قم قیام کردند آقای صالحی بیانیه بسیار محکمی داد و محکوم کرد.

آیت الله هاشمی در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من بیش از ۲۰ سال است که هنوز یک روز هم از مجمع غیبت نداشتم و این اولین بار است که جلسه را نیمه کاره‌‌ رها کردم و آن را به آقای روحانی سپردم و برای رسیدن به برنامه و دیدار شما حرکت کردم که بحمدالله به موقع رسیدم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر حماسه مردم در انتخابات ۲۴ خرداد گفت: برخی فکر می‌کردند مردم به روحانیت کم توجه شده‌اند ولی در این انتخابات، مردم در میان همه كاندیداها ترجیح دادند به یک «روحانی» رای بدهند و این برای ما بسیار معنادار است. وی افزود: ممکن است به خاطر برخی مشکلات در طول حکومت اسلامی، از قبیل جنگ، فشارهای اقتصادی و برخی ناملایمت‌ها مردم رنج دیده باشند اما می‌دانند که این مسائل تقصیر روحانیت نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری مشکلات فعلی را واقعی دانست و اظهار داشت: ما در محاصره، تحریم و بایکوتیم و نمی‌توانیم از منابع استفاده کنیم، باید گران بخریم و در دریافت پول هم با مشکلات فراوان روبرو هستیم اما اخیرا شاهد خطر بزرگ تری هستیم. هاشمی بحران سوریه را نگرانی اصلی منطقه و ایران دانست و افزود: اکنون آمریکا، جهان غرب با همراهی برخی از کشورهای عربی تقریبا شیپور جنگ در سوریه را به صدا درآوردند كه خدا به مردم سوریه رحم کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مردم سوریه در این ۲سال آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، زندان‌ها مالامال از مردم است و دیگر ورزشگاه‌ها را بدل به زندان کرده‌اند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها آواره وضعیت اسفبار سوریه را بیش از پیش نمایان می‌کند.

هاشمی سپس گفت: مردم از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس با نگاهی به وضعیت دولت منتخب، آن را مایه امیدواری دانست و تاکید کرد: انشالله دولت به استقبال مردم جواب مثبت بدهد و راه را برای حل مشکلات بازکرده و دیگران هم مانع تراشی نکنند تا هرچه زود‌تر جوانان بیکار سامان یابند. وی ایجاد اشتغال را از ضروریات اعلام کرد و گفت: اگر در این راه کوتاهی شود جواب خدا را دادن آسان نیست، هرچند شاید بتوان بندگانش را به بهانه‌های واهی فریفت.

هاشمی نخستین کار دولت را «عمل به وعده‌هایش» دانست و بیان داشت: دولت باید به وعده‌هایی که داده عمل و مردم نیز مطالبه کنند. وعده‌ها را بنویسید و ببینید کدام انجام می‌شود و من شنیدم در همین راستا سایتی ایجاد شده و این چیز درستی است و باید محاسبه کنیم و دولت را مسئول بدانیم. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بسیاری از قول‌های عمل نکرده دولت قبل گفت: از دولت سابق بپرسید قرار بود البرز مرکزی فعال شود اما چرا عمل نشد؟ و از این دست وعده‌ها فراوان در کشور داده شد اما امیدواریم بدقولی‌ها دیگر تکرار نشود. آیت الله هاشمی گفت: امیدواریم دولت اسلامی از عهده قول و قرار‌هایش بربیاید و نزد خداوند و ملت سربلند باشد.

۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۲:۲۹
زنده باد هاشمی عزیز. (120134)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۱:۱۰
اصلا با عقل جور در نمیاد که بشار اسد این کارو کرده باشه. مگه مغز خر خورده خودشو در معرض حمله خارجی قرار بده؟ چه نیازی به این کار داشت؟!

این نقل قول از هاشمی هم احتمالا تحریف شده است. بهارجان لطفا تا وقتی از صحت و سقم چیزی مطمئن نشدی منتشرش نکن! (120243)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۲:۳۱
یعنی چی متفاوت بهار؟جوری تیتر زدی که گویا با این حرف مخالف هستی.هاشمی زنده باد خاتمی پاینده باد (120135)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۲:۳۹
بهار تیترت مشکوکه.اون روز یکی از دوستان هم گفتن که بهتره طرف مردم باشی و تو روزایی که مجلس و صدا وسیما و سایت ها بر علیه اصلاحات و اعتدال هستند از بزرگان اصلاحات از جمله هاشمی حمایت قاطع بکنی نه اینکه بنویسی هاشمی دولت سوریه رو متهم کرد.واقعا متاسفم (120138)
کورش
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۳۱
هاشمی واقعیت گفته حقیقت تلخه زنده باد هاشمی حق گو (120458)
قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۲:۴۰
زنده باد هاشمي رفسنجاني !!!

چه عجب يكي تو اين كشور اينجوري بيانيه داد ... بهار نيوز حالا ميتوني نظرات مخالفين بشار اسد رو هم منتشر كني !!!

به اميد پيروزي حق بر باطل (120140)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۸:۵۳
سوال :
فرض کنید یک حکومت بر حق داریم . به نظر شما اگر چه تعداد زن و بچه و پیر کشته شوند آن حکومت بر حق باید زور را کنار بگذارد و قدرت را در اختیار گروه دیگری از آن کشور قرار رهد ؟
صد نفر ؟ هزار نفر ؟ یک میلیون نفر ؟
و چه تعداد خانه و کاشانه مردم در نزاع ها ویران شود ؟
یک خانه ؟ یک خیابان ؟ یک شهر ؟ ده استان ؟
اصلا فرض کنید شما رییس جمهورید و با سه واسطه نماینده ی خدا به شما می گوید آقا تو وظیفه ات هست که این کشور را با همین سیستم اداره کنی و لاغیر . ان وقت شما تا کجا ادامه می دهید ؟ (120291)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۳۲
یاحسین مثل اینکه صدای حق داره شنیده میشه زنده باد هاشمی (120460)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۲:۴۵
بهار چرا خبر معاون پارلمانی شدن اقای مجید انصاری رو منتشر نمیکنی تا بگیم روحانی مچکریم.در مورد سوریه هم حق با ایت الله هستش (120142)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۲:۱۰
چه عزیز شده براتون جناب هاشمی.کاشکی حرف های چند سال پیشتون هم در مورد ایشون یادتون مونده باشه.از اون حرف هایی که اکبر خان و عطا خان میزدنند.شما ها نمونه بارز حزب باد هستید (120366)
hasan
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۲:۵۶
این هم از وحدت بین مسئولان. همه دنبال این هستند که زیر آب هم را بزنند. خدا به مردم رحم کند که میان اصولگرا و اصلاح طلب دارند له می شوند. (120151)
قلم آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۳:۰۵
سلفی های تکفیری در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس مسوولیت حمله شیمیایی را بر عهده گرفته اند. لطفا توجه کنید. (120156)
ایرانیان
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۳:۰۵
زنده باد هاشمی شجاع و مردمی (120158)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۳:۰۶
قسم حضرت عباستو قبول کنیم یا دم خروس رو (120160)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۳:۰۸
خدا حفظش کنه برای این مملکت، کاش بقیه هم یک مقدار سیاست ایشون رو داشتند (120162)
مصطفی
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۳:۳۱
سلام تحریف شده !
گفته از یک طرف حمله شیمیایی شده و از طرفی دیگر ...
اصلا از طرف حکومت خودشان نیاورده !!
آقا بهانه ندید دست افراطیا تا ایشون بکوبن (120178)
محمد حیدری
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۰:۴۳
همه ما نظر آیت الله هاشمی را درباره بحران سوریه می دانیم .پس سعی نکنیم نظر ایشان را تحریف نماییم مردم سوریه قربانی استبداد و ارتجاع اند اگر به اعتراضات اولیه ملت سوریه توجه می شد وضعیت این گونه افتضاح نمی گردید (120226)
حمید
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۱:۵۷
سلام بر همه دوستان و سلام بر بزرگ مرد تاریخ ایران وانقلاب ویار وفادار امام جناب هاشمی بزرگ
من در این مراسم بودم واستقبال بسیار خوبی از ایشان شد .موقعی که مجری اعلام کرد مردم ساعتها منتظرتان ایستاده اند اشک بر چشمشان حلقه زد که بنده به یاد ناجوانمردی های گذشته در حقشان افتادم.
ودقیقا این جمله گفت که "هم ازطرف دولتش مورد تهاجم واقع شده والان هم ازطرف غربیها"
ودرهمون لحظه من به بغل دستی که این جمله گوشزد کردم وبراهمین تو سایت های مختلف خبری شمال و کشور میگشتم که ببینم مینوسند یا سانسور میکنن ؟دیدم که فقط این سایت بدون سانسور گذاشته و بدینوسیله تشکر میکنم که شعور مخاطب رو به بازی نگرفته است.
مسئله دوم همه ادارات وبانک ها از تشریف فرمایی ایشان استقبال کردند در حالی در مجاورت محل برگزاری مراسم ستاد ناحیه بسیج سپاه دریغ از یک بنر استقبال!!!البته شاید بخاطر صرفه جویی اقدام نکردند!
سوم اینکه امام جمعه شهرستان ونماینده ولی فقیه استان واستاندار تنها به تعریف از ایشان پرداختند واز مشکلات اقتصادی وفقر بیکاری استان چیزی نگفتند!در صورتی در سالهای گذشته در تریبون های مختلف به نوعی از فتنه وسردمدار فتنه...نام میبردند.جای سئوال برایم از مجیز گویی ضرب المثل دم خروس وقسم حضرت عباس پیش اومده؟ (120253)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۳:۵۲
احسنت. (120190)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۳:۵۴
این رو باید دانست که بعد از سوریه نوبت ایران است اگر امروز فردا آمریکا در سوربه جنگ راه بیاندازد امسال یا سال دیگه نوبت ایران است و تا ایران رو به چند کشور ضعیفتر تقسیم نکند (در راستای نقشه جدید خاورمیانه، ایران باید به 5 کشور تقسیم شود) دست از سر ما بر نمی دارد. بهانه شروع جنگ هم می تواند هسته ای باشد و یا هر بهانه ای دیگری که آنها جور خواهند کرد. مهم اینه که ما باید توجه کنیم که آنها برای 100 سال آینده خود هم نقشه دارند و نقشه خود را مو به مو انجام می دهند فقط ما بدون نقشه عمل می کنیم و متفرق هستیم (120193)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۸:۴۰
باز زیادی رائفی پور گوش کردی ؟؟؟ (120289)
یه نسل سومی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۳:۵۰
داستان تخیلی ساختیا (120404)
رامین
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۳:۵۶
حرف دل مردم را زده،
بابا به کی بگیم دیگه؟ به فکر منافع ملی خودمان باشیم (120195)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۲۳:۵۷
این درست است که حکمت سوریه حکومتی ایده آل نیست،اما ما مردم ایران نباید فراموش کنیم که در دوران جنگ _که واقعا تنهابودیم _ هواپیما های جنگی ما پس از انهدام اهدافی در عمق خاک عراق چندین بار برای سوختگیری و تجهیز در فرودگاه های سوریه فرود آمداه اند. (120196)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۰:۰۷
زرشك ! (120310)
ساسان
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۳:۴۷
یعنی اگر یک فردی در جایی به ما کمک کردی و کمک مهم و شایانی هم کرد بعد ها آن فرد مرتکب جنایاتی شد که در مخیله کسی نمی گنجید باید چشم پوشی کنیم چون به ما در گذشته کمکی کرده؟! این هم شد استدلال؟!

در ضمن شما فکر می کنید بعد از جنگ ما با عراق و قبل از شروع درگیری ها در سوریه حکومت ایران در طول سال ها کم به سوریه در حوزه های مختلف کمک کرده؟! و ما دین ابدی به سوریه داریم و باید تا ابد ادامه داشته باشد؟!


اگر بستگان شما در سوریه با موشک هواپیماهای اسد کشته شده بودند باز هم همین را می گفتید؟! (120402)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۴:۲۹
ما هم بهشون سوخت میدیم .جنگ که نمیتونیم بکنیم (120415)
داریوش
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۰:۰۱
نظرات هاشمی برای مردم معباروارزش است چون برآمده ازعقل سلیم وفطرت پاک انسانی می باشدویرعکس نظرات افراطیون که برآمده ازخشم وکینه وتعصب وخرافات است درنظرمردم یک ضدارزش ودروغ می باشد. (120200)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۰:۰۹
آقای هاشمی زمان شما رابطه با حافظ اسد خوب بود.نبود؟ (120205)
یه ایرونی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۳:۵۰
این همه جنایت هم اون زمان نشده بود. (120405)
peyman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۰:۱۴
درود بر هاشمی بزرگ (120208)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۰:۳۰
این حرفها درباره سوریه گفته نشد! به سایت آیت الله هاشمی مراجعه شود (120218)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۱:۵۵
سایت سانسور کرده است (120360)
هادی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۰:۵۶
اگر این حرفها خصوصا در مورد سوریه توسط ایشان گفته شده واقعا واقعا متاسفم (120231)
ج ل ا ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۰:۵۷
درود بر این انصاف..................... (120233)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۰:۵۹
با سلام بعضی ها میگن به منافع مالی بپردازیم و بیخیال کشوری مثل سوریه شیم
یکی بید بهشون بگه که اگه سوریه تنها بمونه و الان جنگ بشه فرداش نوبت ایرانه و نقشه های علیه ایران میاد روی کاغذ
پس نیاز هست ک هوشیار بود
نظر آقای هاشمی اگه این هم باشه ک بعید میدونم باشه محترمه
ولی نظر افراطیون ... (120236)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۱:۰۰
ازنظرات بغض آلود شما معلومه که خیلی ...هستید حالا دیگه عالیجناب هاشمی سرخپوش شده داداش شما؟!!!واقعا وقیحه (120237)
ایلیا
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۱:۰۱
باورم نمیشه که آقای هاشمی این حرف را دررابطه با سوریه زده باشه .خود تروریستها اعتراف کرده اند که ما اشتباهی مواد شیمیایی زده ایم ،اونوقت آقای هاشمی حرفی زده که میتونه بهانه دست اوباما بده تا به سوریه حمله کنه؟ (120238)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۱:۰۶
آخه از کجات درآوردی این حرف رو (120241)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۱:۰۷
نه غزه نه لبنان
جانم فدای ایران (120242)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۴:۳۶
این شعار، تراوش شعور حق طلب و حقیقت باور است... (120418)
بهنام
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۱:۳۵
زنده باد يكي مردانه نظرش رو گفت (120250)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۳:۳۱
"مردم از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند"
چرا دیگه می گی تلویحی؟ صریح تر از این می خواستی؟! (120270)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۵:۰۲
تحریف شده حرفا! به ایلنا یا سایت آیت الله هاشمی مراجعه کنید. (120278)
کیان
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۹:۲۷
بالاخره یکی از مسئولین رده بالا جرأت کرد بدور از قیدو بندهای غیرمنطقی سیاسی، اصل واقعیت را در مورد فجایع سوریه ....... اذعان نماید. (120297)
اﺣﻤﺪ
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۹:۳۷
ﺁﻗﺎ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺵ ﺯﻣﺎﻥ ﺟﻨﮓ اﻳﺮاﻥ و ﻋﺮاﻕ ﻫﻢ ﺳﻮﺭﻳﻪ و ﻫﻢ ﻓﻠﺴﻂﻴﻦ ﻫﺮ ﺩﻭ ﭘﺸﺖ ﻋﺮاﻕ ﺑﻮﺩﻥ و ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻌﺮﻭﻓﺸﻮﻥ ﻛﻪ اﻳﺮاﻥ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﺎﺳﺖ و ﻋﺮاﻕ ﺑﺮاﺩﺭ ﻣﺎﺳﺖ ﺳﺮ ﻣﻴﺪاﺩﻥ و ﺑﻌﻀﻲ اﺯ ﻧﻴﺮﻭﻫﺎﺷﻮﻥ اﺯ اﻭﻧﺠﺎ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﻴﺸﺪ, ﺑﻼﺧﺮﻩ ﻋﺮﺏ و ﻋﺠﻤﻴﺎﻥ اﺯ ﻗﺪﻳﻢ ﺑﻮﺩﻩ و ﺗﺎ اﺑﺪ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ. (120300)
محسن ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۰۹:۵۸
من بعید میدونم که هاشمی این حرفو در مورد سوریه گفته باشه
من سخنان ایشون رو خونده بودم و گفته بودن که صدای غرش موشک ها در حال شنیدنه ولی اینکه دولت سوریه رو محکوم کنند رو نشنیده بودم و خیلی خیلی بعید میدونم که ایشون با این فرصت و منطق بالاشون همچین حرفی رو زده باشن (120305)
رضا
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۰:۳۲
تلاش اقایان برای حضور این اقا درسنگر مقدس نماز جمعه برای اعلام این مواضع دشمن پسند است تا بگویند شیرمادرت حلال. (120319)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۱:۱۸
بله آقای هاشمی بگن این زندان هایی که بشار اسد درست کرده ( بقول ایشان) و مالامال از مردم است رفتن دیدن ؟ از کجا خبر گرفتن ؟‌آقای هاشمی اگه آدمی درستی بود علاوه بر ابنکه 6 ماه پیش که تروریست ها علیه مردم بیچاره سلاح شیمیایی استفاده کردن صداشون در می اومد نه حالا که یه بهانه ای افتاده به دستشون، هنوزم چیزی اثبات نشده. به نظر می رسه آقای هاشمی از طرف یه عده ای هدایت فکری میشه. بنده خدا سنش هم بالا رفته دیگه یه خورده ..... (120344)
شهرام
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۱:۳۴
سایت هاشمی تکذیب کرده (120351)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۱:۵۳
من از بی اطلاعی آقای هاشمی از مسائل منطقه متاسف هستم چون مواردی که ایشان مطرح کرده اند در مورد سوریه ضمن اینکه در تحقیقات نمایندگان سازمان ملل هم تایید نشد با مواضع مسولین نظام که هاشمی مدعی است آنهارا قبول دارد هم درتضاد است. (120359)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۲:۴۸
دمت گرم هاشمی. (120377)
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۲:۵۵
هاشمی سپس گفت: مردم از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند/دروغه خبرتو حذف کن (120380)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۴:۲۹
از بهار نیوز بعید بود! اول خبر رو یک اعتبار سنجی بکنید بعد بذارید تو سایت! در مورد سوریه سخنان ایشان تحریف شده و از سوی دفتر ایشان تکذیب شده. (120414)
هموطن
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۴۰
ايلنا خبر خود را اصلاح كرد : هاشمی سپس گفت: مردم سوریه از یک طرف مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند. (120468)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ۱۵:۵۷
واقن ناراحت کنندست.........آخه چرا بهانه دست غربیا میده .......واسه چی با اونا همسو عمل میکنه....آخه گزارش سازمان ملل که هنوز منتشر نشده...نظر آقای رفسنجانی درباره تروریستهای تکفیری چیه؟؟؟؟ اونایی که سر میبرن....اونایی که جهاد نکاح !
رو قبول دارن...... آدم باورش نمیشه هاشمی این حرفا رو زده.....!! (120488)