به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۵ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۷۱۳۹۳

رهبر بوکوحرام یا تسلیم شود یا بمیرد

گروه بين الملل: رئیس‌جمهوری چاد با ابراز آگاهی از محل ابوبکر شیکاو، رهبر گروه شبه‌نظامی بوکوحرام، خطاب به او هشدار داد: تسلیم شو یا ریسک مرگ را بپذیر!
رهبر بوکوحرام یا تسلیم شود یا بمیرد
ارتش چاد به عنوان بخشی از کمپین نظامی در سراسر مرزهای خود مجموعه حملاتی را علیه شبه‌نظامیان بوکوحرام آغاز کرده و منطقه‌ای که این گروه در شمال شرق نیجریه اشغال کرده بود، بازپس گرفته است. در همین حال ادریس دبی، رئیس‌جمهور چاد اظهار کرد: ابوبکر شیکاو باید تسلیم شود. ما می‌دانیم او کجاست. اگر خودش را تسلیم نکند به سرنوشت هم‌قماش‌هایش دچار می‌شود. دبی در ادامه اظهاراتش با اشاره به بازپس‌گیری شهر تحت کنترل بوکوحرام در نیجریه عنوان کرد: شیکاو دو روز پیش در دیکوا بود. او توانست فرار کند. اما ما می‌دانیم او کجاست. به نفع او است که تسلیم شود.

این در حالی است که ارتش نیجریه تاکنون دست‌کم سه بار اعلام کرده است که شیکاو یا فردی را که ادعا می‌کرده اوست، کشته اما هر بار این رهبر افراط‌گرا با انتشار ویدیویی این اخبار را تکذیب کرده است. ارتش چاد یکی از قوی‌ترین ارتش‌های منطقه شناخته می‌شود که نیروی هوایی بسیار قدرتمندی دارد. این ارتش ابتدا به کامرون برای شکست بوکوحرام کمک کرد و در حال حاضر با بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل این گروه، در شمال شرق نیجریه به پیشرفت‌هایی در مقابله با تروریست‌ها کمک می‌کند.
مرجع : ايسنا