به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۳۴
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۵۴۸۳۳
آغاز اجلاس مقابله با داعش در فرانسه

اوباما:دفاع ضدهوایی‌سوريه را نابود خواهیم کرد

گروه بين الملل: در حالی که ائتلاف بین المللی خود را جهت حمله به گروه تروریستی داعش آماده می‌کند، بثینه شعبان مشاور بشار اسد اعلام کرد در صورتی که جنگنده‌های آمریکا به گروه داعش در داخل خاک سوریه حمله کنند، این جنگنده‌ها را به دلیل عدم هماهنگی با دولت دمشق، منهدم می‌کنیم.
اوباما:دفاع ضدهوایی‌سوريه را نابود خواهیم کرد
در مقابل رئيس جمهور آمريكا باراک اوباما از طریق روزنامه نیویورک تایمز در واکنش به اين اظهارات خطاب به بشار اسد گفت: اگر به سوی هواپیماهای آمریکا شلیکی صورت گیرد، نیروهای هوایی این کشور سیستم های دفاع هوایی سوریه را منهدم خواهند کرد و این کار از حمله به داعش آسانتر خواهد بود. همچنين یک ژنرال بازنشسته آمریکا درباره احتمال استفاده موشک‌های ضد هوایی علیه هواپیماهای آمریکا از سوی داعش گفت: به نظرم موشک‌های زمین به هوا در دست این گروه در سوریه و عراق قرار دارد. پول ایتون افزود: این یک خطر جدی است اما نیروی هوایی ما این خطرات و چگونگی برخورد با آنها را می داند. ایمان دارم که نیروهای هوایی آمریکا ماموریت خود را به خوبی انجام خواهند داد.

آغاز اجلاس مقابله با داعش در پاريس بدون حضور ایران
نشست پاریس كه قرار است در آن درباره استراتژی مبارزه با گروه 'دولت اسلامی' (داعش) تصمیم‌گیری شود با سخنرانی فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه و فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق در پاريس شروع شد. وزرای خارجه حدود ۳۰ کشور در این نشست شرکت کرده‌اند. اما نمایندگان دولت ایران و سوریه، دو همسایه عراق به این نشست دعوت نشده‌‌اند.

رئیس‌جمهور فرانسه در مراسم گشایش نشست بین‌المللی پاریس برای رسیدن به اجماع جهانی در مقابل گروه دولت اسلامی (داعش) گفت، بدون در نظرگرفتن آینده سوریه نمی‎‌توان با گروه داعش مقابله کرد. فرانسوا اولاند راه حل را در این می‌بیند که در مقابل گروه دولت اسلامی در سوریه، از "گروه‌های دمکراتیک" مخالف دولت بشار اسد حمایت کند که به گفته او قادر به رایزنی، تفاهم و مذاکره هستند.

رئیس‌جمهور عراق هم در مراسم آغاز نشست گفت: جامعه جهانی باید با شبه‌نظامیان دولت اسلامی در هرجا که هستند مقابله کند چون تهدید آنها کشورهای دیگر را هم در برخواهد گرفت. فواد معصوم پیش از نشست پاریس گفته بود که انتظار داشته ایران هم در این کنفرانس حضور داشته باشد.

وي افزود: "به نظرم لازم بود که ایران در کنفرانس حضور می‌داشت. ما حدود هزار کیلومتر مرز مشترک داریم و از اولین روز حملات گروه دولت اسلامی به موصل، ایران به ما کمک‌های بشردوستانه و نظامی داده است." رئیس‌جمهور عراق گفت: می‌داند که بین ایران و بعضی کشورها "حساسیت‌هایی" وجود دارد اما به گفته او "اگر قرار است با گروه دولت اسلامی مقابله شود، اولویت باید اتحاد کشورهای منطقه در رسیدن به یک تصمیم واحد باشد و بعد از آن می‌توان با کشورهای دیگر همکاری را آغاز کرد." ترکیه تا کنون از حضور در ائتلاف تشکیل شده از سوی متحدان آمریکا خودداری کرده است.وزیر امور خارجه آمریکا حضور ایران در ائتلاف علیه داعش را رد کرده و ایران هم گفته که این همکاری‌ امکان‌پذیر نیست.
مرجع : العربيه