به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۲ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب : ۷۳۲۸۳

عربستان: شايد حمله زمينی هم بكنيم!

گروه بين‌الملل: يک سخنگوی نظامی عربستان گفت تنها در صورت «نياز» و ضرورت از نيروی زمينی برای عمليات عليه شبه نظاميان حوثی در یمن استفاده خواهد شد!
عربستان: شايد حمله زمينی هم بكنيم!
به گزارش خبرگزاری رويترز، احمد عسيری، گفته است: عمليات زمينی محدود می‌تواند در محدوده زمانی و مکانی مشخص انجام شود. اما انتظار نمی‌رود که يک عمليات زمينی صورت گیرد. اين فرمانده نظامی همچنين گفته که نيروهای ائتلاف به رهبری عربستان تمايل ندارند روی عمليات زمينی متمرکز شوند چرا که می‌توان از راه‌های ديگر به اهداف خود دست یافت.

حملات هوايی عربستان و ديگر کشورهای منطقه به مواضع شبه نظاميان حوثی در حالی وارد ششمين روز خود شده است که اين حملات تاکنون نتوانسته است به بيرون راندن اين شبه نظاميان از مناطقی که تصرف کرده‌اند منجر شود. اين در حالی است که رياض ياسين، وزير امور خارجه يمن، که به عربستان گريخته است، روز سه شنبه خواستار عمليات زمينی نيروهای کشورهای عرب منطقه به يمن شده است.

طی روزهای اخير دو منطقه عدن و مواضع حوثی‌ها در نزدیکی مرز جنوبی عربستان مورد هدف حملات هوایی نيروهای کشورهای عرب منطقه قرار گرفته است. ایران که از حامیان شبه نظامیان حوثی به شمار می‌رود حملات هوایی تحت رهبری عربستان را محکوم کرده است. در همین حال، حسين امير عبدالهيان، معاون وزارت امور خارجه ايران گفته است که عربستان سعودی و جمهوری اسلامی می‌توانند برای حل بحران يمن با يکديگر همکاری کنند.

امير عبدالهيان که در کويت به سر می‌برد تاکيد کرده که ايران خواهان بازگشت طرفين به آرامش و گفت‌وگوست و عمليات نظامی عربستان در يمن را «اشتباهی استراتژيک» خوانده است. وی بدون اشاره به جزئيات گفته که ايران پيشنهادی برای حل بحران دارد و در صدد برقراری ارتباط با عربستان سعودی است. شبه نظامیان شیعه حوثی یمن متحد علی عبدالله صالح رییس جمهوری پیشین‌ این کشور هستند. علی عبدالله صالح در پی قیام‌های موسوم به بهار عربی در کشور‌های عربی در سال ۲۰۱۱ سرنگون شد، اما او توانسته است که نفوذ خود را در این کشور از طریق وفادارانش در میان نیروهای نظامی و امنیتی حفظ کند.
مرجع : بي بي سي