به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۵۳۲۰۳
شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام كرد:

عراق شاهد پاکسازی قومی و نژادی است

گروه بين الملل: شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست اضطراری خود که به درخواست عراق برگزار شد اعزام گروه حقیقت‌یاب به این کشور را مورد بررسی قرار داد.
عراق شاهد پاکسازی قومی و نژادی است
در این نشست ویژه که با حضور دیپلمات‌هایی از 47 کشور عضو برگزار شد، پیش‌نویس قطعنامه‌ای در محکوم کردن نقض سیستماتیک حقوق بشر و قوانین بین‌المللی توسط تروریست‌های داعش در عراق مورد بررسی قرار گرفت. در این پیش نویس از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و رئیس جدید آن شاهزاده زید الحسین خواسته شده که یک گروه تحقیقاتی برای بررسی نقض حقوق بشر توسط داعش به عراق اعزام شود. همچنین از جامعه بین المللی خواسته شده که تلاش‌های خود را برای کمک به عراق در برقراری صلح، ثبات و امنیت در مناطق تحت کنترل داعش تشدید کند.

شورای حقوق بشر در این نشست خود اعلام کرد که هشت هزار مسیحی به دلیل اقدامات وحشیانه داعش فرار کرده‌اند، نقض آشکار حقوق بشر در عراق رخ می‌دهد و این کشور شاهد پاکسازی قومی و نژادی است. یک میلیون و 200 هزار نفر در عراق آواره شده‌اند که نیمی از آنها کودک هستند. در این نشست تاکید شد که افراد مسلح در عراق هزاران تن را کشته‌اند و جامعه بین‌المللی باید با این خشونت‌ها مقابله کند. این شورا با بیان اینکه داعش کودکان را مجبور به شرکت در درگیری‌ها می‌کند اعلام کرد که داعش اقلیت‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس را هدف حملات خود قرار داده است.
مرجع : ايسنا