به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۵۲۰۳۳

دفاع قابل دفاع فرجی دانا در روز استیضاح

گروه سياسي: فواد صادقی روزنامه نگار و موسس سایت‌های بازتاب و آبنده در صفحه شخصی فیس‌بوک خود تحلیلی کوتاهی از نتیجه استیضاح وزیر علوم داده است که در ادامه می‌خوانید:
دکتر فرجی دانا در روزی که نجیبانه، مودبانه و در چارچوب خط قرمزها از خود وعملکرد دولت دفاع کرد، از سوی مجلس عزل شد. عزلی که برای بسیاری از جمله رییس مجلس غیرمنتظره بود چرا که لاریجانی در اخرین جمله خود قبل از رای گیری گفته بود مساله با تغییر دو مدیر مورد بحث قابل حل است واز رای عدم اعتماد شگفت زده شد.

کسانی که می گویند چرا فرجی دانا احمدی نژاد وار عمل نکرد به تفاوتهای اعتقادی وشخصیتی این دو بی توجهند و به این پرسش پاسخ نمی دانند که اگر فرجی دانا با تاکتیک تهاجمی وارد می شد و رای اعتماد نمی گرفت ، متهم به ماجراجویی وعدم تعامل می شد.

اما فرجی دانا با رویه‌ای وارد شد که حتی عقلای اصولگرا نیز قایل به ابقای وی بودند همینکه هیچ یک از نمایندگان شاخص اصولگرا همچون توکلی، باهنر، ابوترابی وتوکلی با وی مخالفت نکردند و تندروترین افراطیون مانند زاکانی، نوباوه ونقوی حسینی بهمراه نادران از در مخالفت با وی درامدند نشان دهنده عدم پذیرش منطق استیضاح وی بود.

اگرچه فرجی دانا رفت اما این شکست دولت نبود شکست افراطیون بود، پیام انتصاب دکتر نجفی که این مجلس سال گذشته بدلیل بی بصیرتی و نقش در فتنه برای وزارت کمتر سیاسی آموزش وپرورش به وی رای اعتماد نداد، به سرپرستی وزارت علوم آن است که با عزل فرجی دانا سیاستهای وزارت علوم اصلاح می شود اما نه آنگونه که نادران رویایش را می‌بیند بلکه صریحتر خواهد شد.
مرجع : پيام نو