به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۲۳
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۶۷۴۸۸

به به طرفدار کروش! چه خبر؟!

گروه ورزشي: روزنامه خبرورزشی در مقدمه مصاحبه با علي پروين نوشت: پروین قبل از این دیدار حساس مرحله یک چهارم نهایی در گفت وگویی عنوان کرد: «سرنوشت مسابقه ایران و عراق در ضربات پنالتی مشخص می شود» که همین اتفاق هم افتاد. این موضوع بهانه ای شد برای مصاحبه با سلطان:
به به طرفدار کروش! چه خبر؟!
**علی آقا! خوبید؟
-به به طرفدار کروش! چه خبر؟!

**طرفدار کروش؟!

-آره دیگه! به هر حال شما طرفدار کروش هستین دیگه (با صدای بلند می خندد!)

**علی آقا، ما طرفدار حق هستیم. انصافاً حمله به کارلوس کروش در این شرایط کار درستی است؟

-به نظر من اگه قرار باشه یه مربی خارجی دیگه بیارن، همین کروش بهترین مربی واسه ایرانه... وقتی گزارشگر تلویزیونی حین بازی به به و چه چه می کنه و بعد از حذف تیم ملی می یاد و 2 هزار تا ایراد از کارلوس کروش می گیره، دیگه چی می شه گفت؟!

**حالا ما طرفدار کروش، بی تعارف تیمی را در فوتبال ایران سراغ دارید حدود 90 دقیقه 10 نفره برابر حریف بازی کرده باشد و 2 بار گل بخورد، جبران کند و به بازی برگردد؟

-10 نفره که شدند، خیلی خوب بازی کردند. دست کروش و بچه های تیم ملی درد نکنه. در مجموع هم تیم ملی بد نبود حالا 2، 3 تا ایراد هم کروش داره که باید اصلاح بشه. حالا می تونم ایراداش رو بگم؟!

**بفرمایید. چه کسی بهتر از شما؟

-یادتون نیست؟ ما یه کلمه گفتیم تعطیلی 55 روزه لیگ کار درستی نیست، شما پریدید به من، علی کریمی هم پرید به من و ... من که حرف بدی نزدم. اتفاقا کروش رو هم دوست دارم. بارها گفتم کارش رو بلده اما اشکال از فدراسیونه. باید فدراسیون، کروش رو کنترل کنه، نه اینکه این مربی، فدراسیون رو بچرخونه. همین طور یه مربی ایرانی جوون و شناخته شده هم بایستی کنارش باشه.

**خیلی ها هم اعتقاد دارند باید در فدراسیون فوتبال تغییراتی ایجاد شود؟

-آفرین! وقتی آقای کفاشیان نمی تونه پول بیاره و دیروز هم به یکی از خبرگزاری ها گفته پول پاداش و سفر تیم ملی رو حسین هدایتی می ده، خب بهتره که کفاشیان بره دیگه.

**درباره داوری بنجامین ویلیامز چه نظری دارید؟

-خداوکیلی خیلی نامردی کرد. اصلا نمی دونم چرا پولادی رو اخراج کرد!

**از پولادی هم بعید بود با تجربه جام جهانی و با توجه به اینکه یک کارت زرد هم داشت، با گلر حریف قاطی شود.

-ببین همه کسانی که فوتبال بازی کردن، خوب میدونن، وسط مسابقه خون به مغز بازیکن نمی رسه. مطمئنم مهرداد هم حواسش به کارت زرد نبوده وگرنه اون کار رو نمی کرد. خیلی حیف شد. اگه مهرداد توی زمین بود، عراقی ها نمی تونستن ما رو ببرن. البته یه ایراد دیگه هم به کروش دارم.

**بفرمایید؟

-ما نباید جلوی قطر، بحرین و امارات اون طوری دفاع می کردیم. ما هم می تونستیم با 2 مهاجم بازی کنیم. مگه عراق جلوی ما 2 مهاجمه بازی نکرد؟! به خدا خیلی لجم گرفت وقتی این پیرمرده، کاپیتان عراق اسمش چی بود؟

**یونس محمود؟

-آره، این یونس محمود چیپ زد و خیلی بد بود. باید اون توپ رو علیرضا حقیقی می گرفت. البته علیرضا گلر خوبیه و توی این جام هم عالی بود ولی توی ضربات پنالتی نتونست مثل همیشه باشه. حقیقی جهت دو، سه تا ضربه رو تشخیص داد و به طرف توپ رفت. البته پنالتی روی شانسه دیگه.

**اول مصاحبه پرسیدیم از کجا می دانستید بازی به پنالتی می کشد اما جواب ندادید.

-اتفاقا 7، 8، 10 دقیقه از بازی که گذشت، توی خونه هم به بچه هام گفتم این بازی به پنالتی می کشه، چون فوتبال عراق خیلی شبیه ماست. اونا هم گردن کلفتن.

**راستی پورعلی گنجی و وریا غفوری بازیکنان جوان تیم ملی که شما همیشه از آنها تعریف کردید هم جلوی عراق عالی بودند.

-ماه بودن! هر دوتاشون و حتی اون سردار آزمون. دم کروش گرم که این جوونا رو با خودش به استرالیا برد و به فوتبال ملی مون معرفی کرد. به خدا با دیدن فوتبال این پسره وریا غفوری، عشق کردم.

**صحبتی که مطرح می شود احتمال حضور مربی ایرانی بالای سر تیم ملی است.

-فقط این جواب رو به شما بدم و تکرار کنم که اگه قرار باشه مربی خارجی بیاریم، همین کروش بمونه بهتره.

ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۱۰
خیلی سلطانی سلطان (283633)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۵۷
در سال 1945 بیش ااز 17 کشور دنیا رسما با آلمان نازی در جنگ بودن و نهایتا هم شکستش دادن. الانم یجورایی انگار تمام دنیا در همه عرصه ها حتی فوتبال تحت تاثیر تبلیغات منفی در حال جنگ تمام عیار با ماست. نمیشه با همه دنیا جنگید باید روش تعاملمون رو با دنیا عوض کنیم نمیشه دنیا رو عوض کرد. ما این همه واسه کشورهای عربی مایه میزاریم چه شیعه چه سنیشون اصلا شکل مارو نمیتونن ببینن! میخوان سر به تن ایران نباشه در هر فرصتی هم نشون میدن مثل گربه کور غذا میخورن و پنجول میکشن (283653)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۲:۰۰
این چه مافیاییه که همه ارکان کشورو بدست گرفته؟؟؟ مافیای فوتبال، مافیای سینما، سیاست، اقتصاد و ... واقعا بدون رضایت این مافیا میشه وارد دنیای حرفه ای فوتبال یا سینما یا سیاست تو ایران شد و به موفقیت بر پایه شایستگی رسید؟؟؟ (283654)
حسین
Europe
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۲:۵۲
دلم برای اون بیچاره ای میسوزه که بعد از کروش سرمربی ایران میشه (283658)
احمد از استرالیا
Australia
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۵:۵۲
آخه خدایی کجای تیم خوب بود؟ اینجا رو کردیم شبیه ورزشگاه آزادی اونوقت تیم ما همش با یه مهاجم بازی میکردیم اونم با داشتن 4 مهاجم عالی/ یه بازی سرتاسر تدافعی رو انجام میداد. گلهای ایران اکثرا رو ضربات ایستگاهی یا روی خلاقیت فردی به دست اومد نه روی کار تیمی و برنامه ریزی شده تاکتیکی
نزدیک 2 ماه لیگ رو تعطیل کردن اینم ثمرش
سرمربی عراق فقط 45 روزه که تیم رو تحویل گرفنه تیمی که چندین ساله گرفتار جنگ هستند. آقای کیروش مرد باش و باخت رو به گردن بگیر و کسی رو مقصر ندون (283672)
مهدی
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۶:۵۴
وریا عالی بود امیر پور علی گنجی سردار جهانبخش (283685)
فوتبالدوست
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۷:۱۱
پروین بی غرض حرف زد، بیخود که بهش نمیگن سلطان, یک تنه پرسپولیس رو بعد از انقلاب نگه داشت همانطوریکه حجازی استقلال رو. باید منصفانه در مورد کروش قضاوت کرد. به نظر من موندنش بهتز از رفتنشه. (283688)
بهداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۷:۵۵
مشکل فوتبال ایران بیش از هر چیزی این پیشکسوت که خیال می کنند فوتبال ایران را به ارث برده اند . شما یه زمانی برای این مملکت توپ زدن و مزد خودتونو گرفتین. خوب یادمان هست همین اقا که تخریبچی خوبی هم هستند وقتی مربی تیم ملی بودند چه گنجی زدن به تیم و ... (283698)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۸:۰۴
سلطان علي پروين (283705)
دانیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۸:۲۱
همه از کی روش حمایت کنیم. (283706)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۸:۲۵
دوران چال میدونی ها و صحبت های روحوضی گذشته علی آقا !!!!
درود بر کیروش (283708)
اردوان
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۰۸
از همه دوستانی که می خواهند نظر بدهند در نظر داشته باشند که علی پروین اگه هیچی نبوده، کاپیتان و مربی تیم ملی و یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران بوده و اینکه هم در دوران بازیکنی در تیم ملی و هم در دوران مربی گری، در آسیا قهرمان شده. (283718)
لطفا منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۳۷
ما ایرانیها نوبریم والله .هیچ سوادی نداریم درباره همه چی اظهار نظر میکنیم و به راحتی نظرمونو عوض و خیلی راحت این ستاد به اون ستاد میریم چرا؟چون دانش نداریم چرا اینگونه ایم چون تنبلیم.سلطان راست میگی. (283734)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۴۴
من نمی دونم چند تا مربی داخل ایران چرا اینقدر به کیروش حسادت می کنند و سعی دارند چوب لای چرخ کار تیم کلی بزارن . این آقای درخشان که زمانی که علی دایی سرمربی پرسپولیس بود هر روز مصاحبه میکرد و انتقاد می کرد و مدام می گفت من با این بازیکنا قهرمان میشم و آخرشم اون جوری با زور و دعوا و درگیری و بر خلاف خواسته قاطبه هواداران پرسپولیس شد سرمربی و تا دو هفته از درب پشتی درفشی فر رفت و آمد میکرد تا با هوادارا مواجه نشه بعد که شد سرمربی الان تیمش بدترین پرسپولیسه تاریخه .... (ادامه در کامنت بعد) (283739)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۵۲
.... تیمش بدترین پرسپولیسه تاریخه و مدام هم داره بر علیه کیروش و تیم ملی انتقاد میکنه . به خدا تعصب کیروش رو تیم ملی خیلی بیشتر از آقایان درخشان و قلعه نوعی و ... , خصوصا شما آقای درخشان که همه عملکردتون در داماش و شاهین و پیکان و اکنون در پرسپولیس رو دیدیم (283743)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۳۷
سلام ،
ولله اگر در تمام امور مملکت، مثل همین مصاحبه،از اهل فن و دانش مربوطه،استفاده میشد،الان چنین روزگار زاری نداشتیم! ما گرفتار ادم نااهل،چه در ورزش،چه اقتصاد،چه فرهنگ و هر موضوع دیگری هستیم. مسئولی که از اسباب بازی دیجیتال بچه گرفته، تا مقدمه ابن خلدون،خودش را صاحب نظر میداند،به درد کار نمیخورد!
و متاسفانه ما عموما گرفتار چنین ادمهایی هستیم !؟ (283755)
امید
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۴۴
خیلی مردی اقای پروین (علی اقا) (283774)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۳:۲۹
کیروش حرف نداره یه عمره ناتوانی بازکنان فوتبال و لیگ رو گردن مربی تیم ملی میندازیم
این تیم چندتا بازی تدارکاتی داشته
حالا جای کی روش کدوم مربی لیگ موفق بوده که اونو جایگزین کنیم (283827)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۵:۲۳
یک نگاه به والیبال و سطح تیم ملی کشورمان ارزش مربیان خارجی و تاثیر بسزای آنها را آشکار میسازد . کیروش هم ثابت کرد که میتواند ایران را به جایگاه واقعی خود برساند و به همه نشان داد که چند سروگردن از امثال پروین و مایلی کهن و قلعه نوعی و امثال آنها بالاتر است (283873)