به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۵۸۴۸۸
اصلاحات باید رویکردش رو به مردم باشد

خاتمی:مجلس نباید در انحصارگروهی‌تندرو باشد

گروه سیاسی: سیدمحمد خاتمی در دیدار با جمعی از دانشجویان اصلاح طلب، گفت: اصلاحات باید رویکردش رو به مردم باشد و کمک کند بدبینی‌های احتمالی که نظام نسبت به این جریان پیداکرده، حذف شود. اگر چنین نشود، نتیجه‌ای جز واگذاری عرصه به تندروهای مسئولیت‌ناپذیر جامعه حاصل نخواهد شد و این هم به زیان مردم است و هم به زیان نظام و رهبری.
خاتمی:مجلس نباید در انحصارگروهی‌تندرو باشد
به گزارش انصاف‌‌نيوز، سیدمحمد خاتمی در این جلسه به تبیین مواضع و رویکردهای جریان اصلاحات پرداخت. وی در بخش نخست این جلسه به تأکید این نکته پرداخت که هر جریانی باید تعریف واضحی از چیستی و کیستی خود داشته باشد و نقش این چیستی و کیستی را در رفتار، مواضع و رسالت‌های خود بشناسد. همه جریانات باید گفتمان خاص خود را داشته باشند و با آن گفتمان شناخته شوند. گفتمان مجموعه‌ای از اندیشه و رویکرد است و در مورد اصلاح‌طلبی باید مشخص کنیم که این گفتمان چیست؟ البته در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است و ماهیت و رویکرد اصلاح طلبی روشن است گرچه هنوز هم باید در این زمینه کار کرد.

رئیس‌جمهور اسبق کشور سپس به تبیین سه گفتمان غالب عصر مشروطیت پرداخت:
1- گفتمان نخست دین را مانع پیشرفت می‌دانست و به‌طورکلی دین‌ستیز بود. امروزی بودن را، بدون در نظر گرفتن سیر و تحول تاریخی غرب و بنیادهای فکری آن، شباهت ظاهری با غرب معنا می‌کرد.

2- گفتمان دوم غرب را دشمن می‌پنداشت و باوجود این‌که درون‌مایه اصلی سنت محتوای آن است، ظاهر آن را بدون در نظر گرفتن محتوا اصل می دانست. به‌عنوان‌مثال پیروان این گفتمان با آنکه در ابتدا با ظلم و ستم قاجار مخالف بودند بعدها حاضر شدند همراه محمدعلی شاه و حکومت مستبد وی باشند.

3- گفتمان سوم گفتمانی بود که در عین پایبندی به سنت، قائل به نوآوری و اجتهاد در آن بود. با نوآوری در سنت مفاهیم جدیدی به‌مقتضای زمان در آن معنا می‌شود و دین می‌تواند پاسخ نیازهای جدید را بدهد. این گفتمان معتقد بود مردم بر سرنوشت خویش حاکم‌اند. اما رویکرد سوم در عمل شکست خورد و در پی آن گفتمانی ایجاد شد که ماحصل آن دیکتاتوری خشن که ادعای نوآوری و نوسازی را داشت بود.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به ترسیم شاخصه‌های انقلاب اسلامی پرداخت و ادامه داد: ما انقلاب بسیار بزرگی داشتیم که هم نگاه به دین داشت و هم به جامعه. چون جامعه ما هویت دینی خاص خودش را دارد، اگر بتوانیم جمهوریت را سازگار با دین تعریف کنیم توانسته‌ایم به اهداف انقلاب و امام نزدیک‌تر بشویم.

وی ادامه داد، گرچه اخلاق همواره در عرصه سیاست غریب بوده است ولی به خصوص بعد از ماکیاولی به ‌طور کامل در اختیار سیاست قرار گرفت و سیاست معطوف به قدرت شد. ما جمهوری اسلامی را می‌خواستیم و می خواهیم چراکه فقدان اخلاق و معنویتی که در جوامع دموکراتیک دیگر وجود دارد می توان با درک درست دین جبران کرد. متاسفانه گاهی بداخلاقی‌هایی با دین توجیه می‌شود و چهره شرعی و موجه به خود می‌گیرد و گاهی تا جایی پیش می‌رود که این بی‌اخلاقی‌ها به ارزش تبدیل می‌شود و به‌عنوان‌مثال تهمت زدن و دروغ گفتن و بردن آبروی دیگران و حتی گرفتن جان آنان تبدیل به یک ارزش می‌شود. امام(ره) جمهوری اسلامی را مطرح کردند نه خلافت اسلامی و امروز هم شاهد این هستیم که گروه‌هایی تحت عنوان خلافت اسلامی چه بر سر اسلام و مردم‌آورده‌اند و می آورند. امام این موضوع را مطرح کردند چراکه مطمئن بودند جمهوریت به همان معنایی که در سطح جهان مطرح است دقیقاً با اسلام و دین سازگار است؛ اگر تعبیری از دین ارائه شود که با جمهوریت سازگار نیست آن تعبیر از اسلام لااقل از نظر انقلاب ما نادرست است.

ریاست دولت‌های هفتم و هشتم جمهوری اسلامی ایران در آخرین بخش از سخنان خود به تبیین جایگاه جریان اصلاحات پرداخت و با تصریح این نکته که هر جریانی ممکن است اشتباهاتی داشته باشد و ما منکر اشتباهات خود نیستیم ادامه داد: ولی می‌توان به اطلاعات و آماری که چه در دولت قبل و چه امروز منتشر می شود مراجعه کرد و به‌راحتی به این نتیجه اذعان کرد که عملکرد دولت اصلاحات درخشان‌ترین عملکرد در دوران پس از جنگ در بسیاری از حوزه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: اصلاحات باید رویکردش رو به مردم باشد و کمک کند بدبینی‌های احتمالی که نظام نسبت به این جریان پیداکرده، حذف شود. اگر چنین نشود، نتیجه‌ای جز واگذاری عرصه به تندروهای مسئولیت‌ناپذیر جامعه حاصل نخواهد شد و این هم به زیان مردم است و هم به زیان نظام و رهبری. اصلاح‌طلبان در عرصه‌های مختلف باید زمینه تعامل و گفتگو با همه جریانات سیاسی معتدل را ایجاد کنند. البته این به معنای ائتلاف مستقیم نیست؛ اما می‌توان در حین رقابت، با احزاب و گروه‌های دیگر همکاری و همراهی داشت.

خاتمی سخنان خود را با این جملات پایان داد که مجلس نباید در انحصار گروهی تندرو و انحصارطلب باشد و امید است گروه‌های اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و عقلای متعلق به هر جناح و گرایشی بتوانند مجلسی آرام و معتدل به وجود بیاورند. پیش از سخنان سید محمد خاتمی، تعدادی از اعضای شورای هماهنگی دانشجویان اصلاح‌طلب به تبیین وضعیت دانشگاه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی، محدودیت‌های موجود، مطالبات فعالین و تشکل‌های دانشجویی، بررسی عملکرد دولت و وزارت علوم، بررسی وضعیت دانشگاه‌های سایر استان‌ها و تبیین دیدگاه خود نسبت به جریان اصلاحات و افق‌پیش روی آن پرداختند.

ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۲:۴۴
.....مجلس دست هرکسی باشد،از شما بهتر است.مجلس برانداز و خائن و کاملا سیاسی و غربزده ((ششم)) را فراموش نکردیم.راستی هنوز هم به تقلب ایمان دارید و فکربراندازی نظام هستید؟راستی جناب مهاجرانی در اسراییل چه می کند؟ (257311)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۱:۱۸
خاتمي تكه، افراطيون ببينن و دق كنن! (257376)
مجتبی
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۱:۳۷
راستی تو چقدر دروغگو هستی! (257379)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۱:۵۸
تا کی هوچی گری و حرافی؟
اگه مدرک داری روکن
هنوز از ادعای دروغین کمک میلیاردی عربستان پشیمان نشده اید کذابیون! (257385)
سپنتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۲:۲۴
به نظر من اگر تمام القابی که به مجلس فوق العاده و نمایندگان واقعی مردم در مجلس ششم دادید (به این دلیل که اگر شورای نگهبان همان هارا تایید صلاحیت کند بدون شک با رای قاطع پیروزند) واقعی باشد بازهم بهتر از یک مجلس پر از رانت خوار و مفسد اقتصادی و انحصار طلب است که تازه سنگ اسلام هم بر سینه میزنند. (257391)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۳:۱۵
متاسفم که باادمهایی مثل تو زیراسمون دنیا نفس میکشم (257411)
رسولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۳۵
بجای منفی دادن جواب سوالت رو بدید !!! (257447)
.....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۳۶
جدی میگی ؟!؟!؟!

اوه ! اوه ! (257450)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۳۷
شماها خوبين با اون اختلاس فسادوفقر تورم يا مجلستون با اون مصوباتش (257451)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۴۶
آقا یا خانم ایران بد نیست نگاهی به سابقه وکلای ملت در مجلس ششم بندازی ، اونوقت متوجه میشی که بیشترین جانبازان و رزمندگان و وابستگان به شهدا و معتقدین به نظام در این مجلس حضور داشتند . بسه دیگه آخه چقدر جو سازی میکنید ، دین ندارید حداقل آزاده باشید و خوبی و بدی رو در کنار هم ببینید . (257457)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۵:۵۴
بهتر و پسندیده است از مردم و با مردم باشید سعادت دنیا و آخرتتان در همین است (257481)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۵:۵۹
خاتمی عزیز تو افتخار اسلام و ایران و خار چشم تمامیت خواهان و داعشی ها هستی (257482)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۷:۱۱
جي مي گي؟ اين مجلس نهم كه نوبره بورسيه هاي غير قانوني. اختلاس. مهره چيني با فشار به دولت.و........... (257500)
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۹:۳۳
هر کی هستی واقعا نمک نشناسی اگر برنج کیلویی700 ان موقع نبود تا حالا دق کرده بودی (257588)
کا کا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۲۲:۳۱
خاتمی ، خاتم ایران زمین (257633)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۶:۰۲
ولی می‌توان به اطلاعات و آماری که چه در دولت قبل و چه امروز منتشر می شود مراجعه کرد و به‌راحتی به این نتیجه اذعان کرد که عملکرد دولت اصلاحات درخشان‌ترین عملکرد در دوران پس از جنگ در بسیاری از حوزه‌ها بوده است.

درود بر رهبر اصلاحات و محبوبترین سیاستمردان. (257318)
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۱:۱۰
میشه یه نمونه از عملکرد درخشانشو بگی ؟ (257371)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۱:۵۵
نیازی به گفتن نیست
ان چیز که عیان است
چه حاجت به بیان است
ولی کمی بصیرت و مطالعه لازم داری تا دوران درخشان خاتمی را درک کنی
ضمنا مهاجرانی هم در اسراییل نیست تا کی دروغ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (257382)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۲:۲۷
کاهش نرخ تورم تا 10 درصد-کاهش نرخ بیکاری-افزایش آزادی های اجتماعی مثلا تا قبل از اون دولت کسی جرات پوشیدن آستین کوتاه هم نداشت-افزایش اعتبار ایرانیان در جهان-رشد فرهنگی-بهبود وضع معیشت و بهداشت-شادی مردم و هزاران مورد دیگر که اینجا جاش نمیشه (257394)
رضوی
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۹:۰۷
عملکرد دولت اصلاحات درخشان‌ترین عملکرد در دوران پس از جنگ در بسیاری از حوزه‌ها بوده است مثل حوزه فن آوری هسته ای !! (257559)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۳:۱۷
تواگربعداینهمه بلاهایی که دولت نهم ودهم،ومجلس هشتم،نهم سرمااورده،داره میاره نفهمیدی،بهترهمونجوربمونی (257413)
سید فاطمی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۳:۵۹
بله از دزدی هایی که در دولت مهرورز و محبوب شما اتفاق افتاد خبری نبود ، درخشانترین دوره در سیاست خارجی ایران بود ،با نفت بشکه ای 7 دلار وضعیت اقتصادی کشور به بهترین وجه اداره شد ولی در دولت مطبوع شما با نفت بشکه ای 150 دلار اینقدر فشار به مردم وارد شد،با وجود اختلاف سلیقه آقای خاتمی 11 روز قهر نکرد،عوام فریبی جایی نداشت (هاله نور ،انتساب همه چیز به امام زمان و ...) بسه یا هنوز بگم؟ (257433)
بیدار باش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۴۳
بیدار بودی قطعا میدیدی . (257456)
توس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۶:۰۲
شما با این افکارت چرا نمیری با داعش همکاری نمکنی؟ (257483)
من و تو
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۹:۰۹
منظورش انقلاب جنسی تو ایرانه!! بخاطر رواج فیلمهای مبتذل و اینترنت بدون فیلتر و آزادی های بی قید و بند و خارج از عرف و شرع !!!!! (257563)
دهقان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۹:۲۲
نمونه نمی خواهد مرغ 1200 تومانی اگر نبود تو بزرگ نمی شدی که رای اکثریت رو قبول نکنی (257580)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۲۱:۲۶
چه جالب (257615)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۲۲:۴۹
رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار با اعضای دولت اصلاحات (1384):
«با تشکر صمیمانه از زحمات و تلاش‌های آقای خاتمی و همکاران ایشان در دولت در طول هشت سال گذشته بگویم که در این مدت کشور شاهد تلاش جدی، پرحجم و سخت دولتمردان بود که نتیجه آن پیشرفت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، علمی، فن آوری و خدمات است که این توفیقات از حافظه ملت ایران زدوده نخواهد شد و قطعا نزد خداوند متعال دارای پاداش و اجر خواهد بود‌».
...تدین و پایبندى و نجابت و روحیه‏ نجیب ذاتىِ ایشان واقعاً جزو امتیازات و خصال برجسته ... (257636)
رضا
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۷:۴۳
خاتمی گل است غنیمت شمریدش صحبت .

پشگیری از تند روی و ایستادگی در مقابل تند روان امروز وظیفه همه است. (257321)
توانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۳۸
سوال:
آیا قبول نداشتن رای اکثریت 24 میلیون و ... تندروی نیست؟
حالا تندرو کیست؟ (257452)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۲۰:۱۸
۲۴میلیون کی رای آورد؟ (257597)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۲۰:۲۳
خاتمی سالارمرد ایران همیشه دوستت داریم (257599)
يا علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۸:۰۵
فقط تشكل بسيج حق فعاليت در دانشگاه رادارد ولا غير.... (257325)
93
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۳۹
علی (ع) بزنه کمر ادم ناحساب (257453)
زمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۳۹
چون کار غیر قانونی و ساختارشکنانه نمیکنن.
شما بهتر بود در دوران قبل از انقلاب به دنیا میومدی و به دانشگاه اونموقع میرفتی!!! (257454)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۲۲:۵۲
مگه خود امام انجمن اسلامی و دفتر تحکیم وحدت رو حمایت نکردن؟
بسیج چیه دیگه؟ تشکل دانشجویی رو هم حکومتی می کنید شما. (257637)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۸:۰۹
یکی به این آقا بگه که تا وقتی که توبه نکنی و علنی به دروغ بودن تقلب اعتراف نکنی هیچ نهاد و ارگان و مسئولی به حرفت اهمیت نمیده حالا هی حنجره پاره کن مهم مسئولین هستند که پشیزی برای این حرفها از زبان تو قایل نیستند (257326)
taha
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۳:۴۶
مهم اینه که مردم به حرفش اهمیت دادن و امثال شما داعشی های وطنی را برای همیشه از قدرت کنار زدند (257428)
اردلان
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۰۱
تو و بزرگترهات این آرزو را به گور خواهید برد (257437)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۳۰
مهم مردم هستن که خاتمی و سخناش براشون عزیزه . تو خودت توبه کن شاید خدا از تهمتت بگذره (257445)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۸:۲۵
هرچه میکشیم از کوتاه آمدنها وعقب نشینیها شما در اون 8 سال میکشیم

شما هم به مردم اعتماد نکردی (257330)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۲۲:۵۴
تو از همونایی نیستی که روز 16 آذر 83 تو دانشگاه تهران به خاتمی فحش دادن و نذاشتن دو کلوم بنده خدا حرف بزنه و داد و فریاد زدن که خاتمی رأی ما رو پس بده؟ (257638)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۸:۴۹
جناب آقای خاتمی :
تمامیت خواهان گستاخ شده اند و همه چیز را میخواهند .
امید است گروه‌های اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و عقلای متعلق به هر جناح و گرایشی بتوانند مجلسی آرام و معتدل به وجود بیاورند (257333)
عنابستاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۸:۵۱
سيد بزگوار اميد وارم موفق بشوي (257334)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۸:۵۸
سیدبزرگواردرست میفرماییدولی مگریک نهادقانونی بنام شورای نگهبان میگذاردافراداصلاح طلب واردمجلس شودوتندروهاکناربروند!بخداخیلی ازنمایندگان فعلی باحداقل رای مردم بمجلس رفتند!اگرلایحه دوقلوهای جنابعالی رامیگذاشتن تصویب بشه الان وضع اینگونه نبود!! (257336)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۱:۱۳
واقعاً مجلس ششم ثابت کرد جه کسانی معتدل هستند (257373)
نقوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۴:۴۲
پس جناب دکتر عارف رو کی تایید کرد؟!!!
مگر در همین مجلس نماینده اصلاح طلب نداریم؟!!
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید. (257455)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۲۲:۵۷
برادر نقوی.
دکتر عارف و دکتر روحانی هم بنا بر قول آقای کدخدایی رای نیاورده بودن تو جلسه احراز صلاحیت ها! و آقای جنتی برای حفظ آبرو (برای این که 6 تا کاندیدای اصولگرا تنها نباشن) وصاطت کرد که روحانی و عارف رأی آوردن.
ضمناً پیشنهاد می کنم درباره عملکرد شورای نگهبان در انتخابات مجلس 4م و 7م یه مطالعه ای بکنید. (257639)
ج.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۹:۳۱
سید خوشنام خوش بیان خوش چهره خوش سابقه ...درود بر تو درود بر خاندانت درود بر پدر و مادری که چون تویی پرورید .....شاداب سرزنده پرتوان عزتمند پایدار باشی ای یادگار دوران خوبیها (257342)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۹:۳۴
درود بر خاتمی عزیز و محبوب (257343)
شریفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۰۹:۴۴
سلام جناب خاتمی چه به حق فرمودیدولی ابتدابایدازدولت اقای روحانی مباحث راشروع کردچرا؟که مشکلات اصلی دراکثراستانهاازجمله مشهدمقدس هیچکدام ازمسولین دولت قبلی عوض نشده اندودقیقا ماکه ازفرمایشات حضرتغالی استفاده کردیم ودرستادجناب روحانی فعالیت کردیم درحال حاضربه حاشیه رانده شدیم وبعداشمابااین مسولین قراره انتخابات مجلس برگزاربشه!!! (257346)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۱:۱۵
آهاااا یعنی هرکی تو ستاد یکی باشه بعد از رای آوردنش باید به یه جایی برسه ؟ (257375)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۰:۰۴
کاش این اقلیت افراطی به مجلس قانع بودند...اینها برای مدیریت جهان هم نقشه و برنامه دارند (257349)
سعید اهواز
Luxembourg
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۰:۲۶
اقای خاتمی برزگوار وقتی شورای نگهبان اکثر اعتدال گرایان و اصلاح طلبان را رد صلاحیت میکند چطور انتظار داریم مجلس معتدل شود.انگار یادتون رفته که شورای نگهبان در انتخابات مجلس هفتم چه کارکرد (257357)
میکائیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۰:۳۳
فعلا که نه تنها مجلس بلکه کل مملکت در اختارشون هست (257360)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۰:۳۹
زنده و پاينده باد خاتمي كه حرفها ونظراتش شادماني،ازادگي، خداترسي،جوانمردي و محبت را به جامعه تزريق مي كند خدانگهدارش بادبحق حضرت زهرا وبه مظلوميت اميرمومنان عزت روزافزونش رازيادكندومردم ايران ازوجود اين مرد بيشتر بهره ببرند ............. (257363)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۰:۴۹
اگر ما به این باور برسیم که با شرکت در انتخابات میتوانیم کشور را به مسیر درست هدایت کنیم و کوتاهی نکردن در این پروسه خدمت بزرگی به کشور و مردم خواهد بود قطعا ما دریچه ای روشن به آینده را میدیدم
شرکت نکردن در انتخابات اللخصوص مجلس میدان را باز گذاشتن برای انحصارگران قدرت و ثروت در کشور (257367)
روح الله - مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۰:۵۱
من که به حزب ندای ایرانیان اصلا خوش بین نیستم! مواضع این حزب حاکی ازمماشات با برخی جریانها و مسائل دارد!
قدیمی ترهایی چون: قوچانی، جلایی پور و... هم به مواضع و اهداف خیالی آن تاختند.
بترسیم ازاین که دراسفند94تشتط آرائ باعث تجزیه ی رای اصلاحات شود... (257368)
و
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۳:۳۹
متاسفم برای اعضایش که خودشان را تا این حد جدی گرفته اند. و تازه مصاحبه های آن چنانی هم می کنند در حالیکه اصلا به نظر من صلاحیت ندارند. (257426)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۱:۱۱
خاتمی دوستت داریم همین...به حرفهای دیگرای کاری نداریم. (257372)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۲:۴۸
افراطی گری و تندروی ریشه درطالبانها وداعشهاو القاعده ها و بوکوحرامهاداره . درودبرخاتمی مرد اصلاحات و اعتدالها.. (257399)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۳:۲۶
یعنی مجلس ششم که از صدر تا ذیلش طرفدار شما بود در انحصار یک عده تندرو نبود (257417)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۳:۳۷
خاتمی دوستت داریم (257425)
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۶:۰۶
جناب اقای خاتمی حیف از جنابعالی که در بین عده ای افراطی وداعش منش قرار داری به خدا شما اگر در کشور دیگری بودی مجسمه ات را از طلای ناب درست میکردند ،،، (257484)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۷:۲۷
موافقم اما امیدی به پیروزی اعتدال هست؟ با این خط ونشان کشیدنها؟؟؟ (257510)
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۹:۳۳
آقای. خاتمی انحصار طلب ياتندرو رو میشه کاریش کرد.....اما برانداز رو چه کارش میشه کرد? (257587)