به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۹۲۰۸
السیسی چند مقام نظامی را برکنار کرد

شاخه داعش در مصر مسئول مرگ 22 سرباز

گروه بین الملل: در پی کشته شدن 22 نظامی مصری در حمله تروریستی افراد مسلح به صحرای غربی مصر، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر چند تن از مسئولان نظامی مصر را که بیشتر آن‌ها جزو نیروهای گارد مرزی و اطلاعات جنگی هستند، برکنار کرد اما اسم و مناصب این افراد مشخص نشده است.
شاخه داعش در مصر مسئول مرگ 22 سرباز
یک منبع نظامی اعلام کرد: تحقیقات هنوز ادامه دارد و بزودی طرفی که مسئول کشته شدن این افراد بوده است، مشخص خواهد شد، اما هنوز فرد خاصی که در این عملیات دست داشته باشد، دستگیر نشده است و نیروهای امنیتی مصر به خاطر یافتن عاملان جنایت مذکور در حالت آماده باش قرار گرفتند. محمد سمیر، سخنگوی ارتش مصر نیز اعلام کرد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که این عملیات توسط گروهی تروریستی متشکل از 20 تن صورت گرفته که سوار بر چهار خودروی شاسی‌بلند بودند که در یکی از آن‌ها جعبه‌های حاوی مواد منفجره قرار داشت و افراد مسلح سلاح‌های پیشرفته و خمپاره و بمب‌های دستی در اختیار داشتند.

وی افزود: نیروهای ما به محض رسیدن افراد مسلح به یکی از ایست‌های بازرسی فورا به این افراد حمله کردند که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از آن‌ها شد. این افراد تروریست تلاش کردند تا به ایست بازرسی حمله کنند و چند خمپاره به سمت آن شلیک کردند که موجب وقوع انفجار و کشته شدن تعدادی از نیروهای ما شد.

در همین راستا، گروه جدیدی با نام "دولت اسلامی مصر" مسئولیت کشتن 22 نظامی مصری در صحرای غربی را بر عهده گرفت. این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بخشی از "دولت اسلامی" (داعش) در عراق هستیم و با خلیفه ابوبکر بغدادی، رهبر داعش بیعت کرده‌ایم. در این بیانیه آمده است: ما با یاری خدا توانستیم به نیروهای گارد مرزی مصر حمله کنیم. ماموریت ما اول منفجر کردن ایست بازرسی و بعد یورش به آن با خمپاره‌های آر.پی.جی و بعد منفجر کردن انبار سلاح نیروهای مصری بود و پس از آن یورش فوری به نظامیان مصری با سلاح کلاشنیکف و کشتن این نظامیان بود. در این حالی است که پیشتر گروه "انصار بیت‌المقدس" مسئولیت این حمله را برعهده گرفته بود. همچنین یک منبع امنیتی در شمال سینا اعلام کرد که نیروهای امنیتی 36 مصری از جمله یکی از اعضای گروه انصار بیت المقدس را به خاطر انجام حملات به نیروهای امنیتی بازداشت کردند.
مرجع : ایسنا