به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ساعت ۰۶:۳۷
کد مطلب : ۸۶۱۰۸

بازار سرمایه دماسنج اقتصاد کشور است

گروه اقتصادی: کارشناس بورس اعلام کرد: بازار سهام دما سنج اقتصاد است به گونه‌ای که خرید و فروش سهام روی عملیات شرکت و اقتصاد کشور اثرگذار نیست اما از طرفی یک پالسی به سرمایه‌گذاران از رشد و رونق اقتصادی می‌دهد.
بازار سرمایه دماسنج اقتصاد کشور است
همایون دارابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه انسجام میان فعالان اثرگذار که چه نتایج مطلوبی بر بازار سرمایه دارد اظهار داشت: بازار سرمایه بر مبنای پارادوکس ارزش‌ها است و هیچ وقت انسجام و یک دستی در بازار سرمایه رخ نمی‌دهد زیرا اگر معامله‌گرها یک فکر بودند دیگر بازار سهام شکل نمی‌گرفت از طرفی برداشت‌های افراد از قیمت و ارزش در زمان‌های مختلف مسبب شکل‌گیری بازارشده است.بنابراین انسجام و اتحاد میان معامله‌گران بورس بوجود نمی‌آید زیرا این امر به نابودی بازار منجر می‌شود.

دارابی در خصوص راهکار تقویت بازار سهام افزود: بازار سهام دماسنج اقتصاد است به گونه‌ای که خرید و فروش سهام روی عملیات شرکت و اقتصاد کشور اثرگذار نیست اما از طرفی یک پالسی به سرمایه‌گذاران از رشد و رونق اقتصادی می‌دهد. بنابراین اگر اقتصاد کشور دارای رونق باشد به تبع آن بازار سرمایه رشد خواهد داشت اما اگر شرایط خوبی شرکت‌ها و اقتصاد نداشته باشند در رکود بورس اثرگذار خواهد بود به همین خاطر افراد وضعیت سلامتی اقتصاد از بازار سهام به عنوان رصد استفاده می‌کند.