به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۵۴
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۶۴۰۵۸
شرق در یک نگاه

توطئه گران ارزاني نفت را فراموش نمی‌کنیم

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز دوشنبه در صفحه نخست تیترهای مجازات برای شنود غیرقانونی و صدای طهرون خاموش شد را بررسی کرد.
توطئه گران ارزاني نفت را فراموش نمی‌کنیم
این روزنامه تیتر یک را به موضوع مجازات برای شنود غیرقانونی اختصاص داد و وشت: دولت، دیروز خبر تقدیم لایحه‌ای را منتشر کرد که به موجب آن، تدابیر جدید قانونی برای کنترل ابزار شنود و نحوه به کارگیری این ابزار، اندیشیده شده است. وزارت اطلاعات موظف شده ظرف مدت سه ماه بعد از تصویب این قانون فهرست کالاها، تجهیزات ابزار و وسایل موضوع این ماده را تهیه کند. روزنامه شرق به عنوان صدای طهرون خاموش شد اشاره کرد. ساعاتی مانده به شب یلدای 93، مرتضی احمدی با پاییز همسفر شد. این هنرمند پیشکسوت که دیگر همه او را به عنوان صدای طهرون می شناختند، قبل از ظهر یکشنبه 30 آذر به دلیل مشکل ریوی در منزلش درگذشت.

این روزنامه در خبری افزایش 2 درصدی نرخ سود 2 نوع سپرده را برجسته کرد. بانک مرکزی در تاریخ 19 آذر سال جاری در جلسه مشورتی با بانک ها در مورد نرخ سود سپرده های بانکی به نتیجه رسید. نرخ سود بانکی در بخش سپرده‌ها تغییر کرده است. تغییرات در خصوص دو سپرده شش تا 9 ماه و 9 ماه تا یک سال است. این دو سپرده سرمایه گذاری در توافق مشورتی اخیر نسبت به توافق قبلی دو درصد افزایش یافته‌اند.

توطئه گران کاهش قیمت نفت را فراموش نمی کنیم تیتر دیگر روزنامه شرق است. علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع کاهش قیمت نفت، اظهار داشت: نگاه ما در این زمینه با رهبران سوریه نزدیک است اما این هم یکی از اشتباهات است که تصور می‌کنند با موضوع نفت می‌توانند مسائل مهم و استراتژیک منطقه را تغییر دهند. لاریجانی با اشاره به اینکه ما ایرانی ها شرایط بسیار سخت تر از شرایط فعلی را نیز تحمل کرده‌ایم، یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی تمام کشورهای بلوک غرب و شرق و منطقه عربی بر علیه ما بودند و ما در آن زمان نفت را به قیمت هر بشکه‌ای 7 و 8 دلار می‌فروختیم اما هم جنگ و هم کشورمان را اداره کردیم. وی افزود: ما روش‌ها و سناریوهای مختلفی را برای اداره کشور در شرایط مختلف داریم اما این بار فراموش نمی‌کنیم که چه کشورهایی در زمینه کاهش قیمت نفت توطئه کردند.