به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۳۹۳۲۶
به کجا چنین شتابان؟!

پرسش شهیندخت مولاوردی از افراطیون

گروه سياسي: شهیندخت مولاوردی (معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده) با اشاره به مشکلاتی که این روزها افراطیون برای دولت روحانی ایجاد می‌کنند، به جوسازي‌هاي افراطيون عليه دولت واكنش نشان داد.
پرسش شهیندخت مولاوردی از افراطیون
با نام و یاد خدا
دوستان همراه سلام
این روزها که دولت با تمام توان سعی در بازسازی اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی و به جریان انداختن آن در مسیر پیشرفت وتوسعه کشور به هر نحو ممکن دارد ، برخی دیگر در مقابل با تمام قوا کمر به نابودی و تاراج تتمه این اعتماد و سرمایه بسته اند واز هر فرصت و بهانه ای برای بالا بردن دیوار بی اعتمادی میان مردم و دولت - یا بهتر بگویم نظام- بهره مي‌برند. آن هم در شرایطی که دولت و مجلس آزمون سخت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در پیش دارند بد اخلاقی های چند روز گذشته تداعی کننده قضیه "بر شاخ نشستن وبن بریدن" است.

درسهایی که طی سالیان متمادی از بسیاری از این عزیزان به جامعه دیکته شده است را امروز باید به خودشان پس داد و اینکه قرار بود سیاستمان" اخلاقی" باشد و نه اخلاقمان "سیاسی "،چون انقلابمان بیش از آنکه سیاسی باشد فرهنگی و اخلاقی بود ؛قرارمان این بود که دیگر هدف وسیله را توجیه نکند؛قرار بود منافع ملی در هر حال بر منافع شخصی و جناحی و سیاسی مقدم باشد - همانطور که در تمام دنیا خط قرمزی به این نام وجود دارد - و خیلی قرارهای دیگر .

این روزها سوالهایی که ذهنم را بشدت درگیر کرده این است که واقعا برخی از اینکه دولت در این مرحله زمین گیر شود و نتواند منابع ،اعتبارات و سرمایه های حاصل از صرفه جویی از محل دریافت یارانه ها را به سمت تولید و اشتغال و حمل و نقل عمومی و بهداشت و درمان و امنیت غذایی و محیط زیست و زیرساختهای عمرانی و آبادانی کشور و...سوق دهد چه نفعی مي‌برند؟! که از هر نقطه ای برای وارد کردن ضربات مهلک دریغ نمی کنند و تمام تلاش خود را به کار بستند تا با به حداقل رسانیدن تعداد کسانی که داوطلبانه از دریافت یارانه ها انصراف مي‌دهند درآمد دولت از این ناحیه را هم به حداقل برسانند و اینکه آیا مي‌توان میان آنچه که این روزها بر دولت مي‌رود با عزم ملی و مدیریت جهادی برای تحقق سیاستهای عرصه اقتصاد و فرهنگ رابطه ونسبتی برقرار کرد؟یکی از مولفه های سیاستهای اقتصاد مقاومتی "متکی به مردم بودن " است،آیا با سناریوهایی که این روزها برای فروپاشی این سرمایه اجتماعی تدارک دیده شده است مي‌توان دیگر به مردم اتکا کرد؟
به کجا چنین شتابان؟

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۴:۰۵
درود بر خانم مولاوردی (220841)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۴:۲۷
خانم ملاوردی از اعتماد اجتماعی صحبت کردید

اما مطمئن باشید اعتماد مردم به دولت نسبت به 4 ماه پیش به شدت تنازل یافته و این دلایل متعددی دارد. کمترین شرط برای بیان این دلایل هم نیاوردن بهانه یا توجیه غیرمنطقی به لحاظ عمومی است اما فعلا داشته باشید:

1. یکدست نبودن دولت از نیروهای حامی اقای روحانی
2. سکوت ازاردهنده رسانه ای و انفعال بیش از حد آن

این دو به عقیده من مهمترین دلیل برای نزول اعتماد اجتماعی به دولت است. (220849)
امیر اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۵:۱۴
و اینها عیناً سؤالاتی است که در این چند روز ذهن من رو هم درگیر کرده. این جماعت به دنبال چه هستند؟ کشور رو طی 8 سال به لبه پرتگاه رسوندن و در آستانه سقوط به دره تحویل دولت کنونی دادند و امروز به جای پاسخگویی، پاشونو رو خرخره دولت گذاشتن که مبادا کشور رو از لبه پرتگاه فاصله بدی! هدفمندی رو به بدترین شکل ممکن اجرا کردن و امروز در فرار به جلویی شرم آور از دولت میپرسن چرا از مردم میخوای انصراف بدن؟! یه نفر به این جماعت حالی کنه که همه در یک کشتی نشستیم..... (220870)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۴:۱۴
انصراف از یارانه برای برگذاری جشن شاهانه (220844)
گوگولی محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۵:۵۳
جشن شاهانه؟ اولا که مجلس زنانه بوده و شک ندارم که حضرتعالی اونجا نبودی مگر این که....
ثانیا ذهن ملت هنوز از بریز و بپاش های میلیاردی دولت مهر گستر ! و اختلاسها و پاداشهای آنچنانی 8 سال محمودی ، خاطرات تلخی بیاد دارد و همانهایی که امروز حنجره می درند در آن دوران خودشان پای ثابت این جشنها بودند..
اندکی انصاف و آزادگی هم بد نیست (220879)
بهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۵:۵۴
هزار تا جشن شاهانه ترمسولان رده بالاگرفتن ومیگیرن کسی صداش در نیومد چی شده تواین دولت همه شدن مدعی العموم دایه مهربانتر از مادر کجا بودن تو اون هشت سال (220880)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۶:۱۵
این جشن از جشن مشایی برای ایرانیان خارج نشین خیلی کم خرج تر بوده همینطور از اختلاسهای بیمه م. ر (220889)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۶:۱۶
با اینهمه دروغ و افترا جواب خدارو میخواین چی بدین؟! احتمالا اعتقادی به دنیای پس از مرگ ندارین!! باشه! دین ندارید،حداقل آزادمرد باشید! (220890)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۶:۱۸
حسین شما هم در جشن حضور داشتی که این طور با قاطعیت و یقین می فرمایین جشن شاهانه-لطفا تا در باره چیزی مطمین نیستین قضاوت نفرمایید. (220893)
هژیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۶:۴۲
آن موقع که کارت هدیه های آنچنانی می گرفتید کجا بودی جناب (220906)
مارگزیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۶:۴۷
نه برای سفر خانوادگی و طایفه ای به نیویورک بنام مهرورزی و ساده زیستی (220907)
شاکر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۴:۱۷
اینها می خواهند نا کار امدی شان ر اهم به این دولت منتقل کنند تجربه ای جز نا کار امدی ندارند همه چیز عکس نظریه ی اینهاست ایا با این همه اختلاس و بی اعتمادی چه گلایه ای از اینها می شود انتظار داشت (220845)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۴:۱۹
کلا این حرکات تندروها احتمالا توسط یک تیم هدایت میشود و اینها از جنس همان بحرانهاي 9 روز یکبار زمان خاتمی است که هدفشان مشغول کردن دولت روحانی به حواشی و فشل کردن آنست ولی روحانی باید این گروهها را رسوا کند و با کشاندن خلافکارا ن اصلی در دولت قبلی به دادگاه عملا سران این گروهها را بزند و فرصت بحران سازی از آنها را بگیرد، د غیر اینصورت آنها گستاخ شده و ابتکار عمل را بدست می گیرند و نخواهند گذاشت آب خوش از گلوی ملت پایین رود (220847)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۶:۱۹
ای آقاااا! کدوم دادگاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (220895)
يك اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۴:۳۸
مرز در عقل و جنون باريك است
كفر و ايمان چه به هم نزديك است (220856)
مهدی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۴:۵۵
این سوال را خانم ملاوردی باید از رئیس جمهور بپرسند ، تا چندی دیگر دولت یکساله می شود اما بدنه اصلی دولت را احمدی نژادی ها در دست دارند، حدود 90 درصد فرمانداران و به تبع آن روسای ادارات و نهادها تفکرات احمدی نژاد را پیگیری میکنند و از هیچ فرصتی برای تخریب دولت دریغ نمیکنند اما دریغ از یک برخورد با این افراد ، دکتر روحانی با ادامه این روند دچار مشکلات زیادی خواهند شد ف به قول معروف شتر سواری دولا دولا نمی شود باید ساختارها بازسازی شوند و احمدی نژادی ها کاملا به حاشیه رانده شوند (220862)
تینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۶:۴۹
واقعا متاسفم (220909)
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۷:۳۸
افرادی مثل شما که فکرتان را اجاره داده اید برای مردم مرثیه نخوانید مگر شما نبودید درمورد مرخصی زنان چون مصوبه دولت قبلی بود آن افتضاح را به بار آوردید الان برای یارانه مردم نقشه نکشید مردم هزار جور درد دارند وکاری به دولت قبلی وفعلی ندارند هروقت امثال شما از هزینه های گزافی که به کشور تحمیل میکنید دست بردارید مردم آسوده میشوند (220933)
عاشق وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۸:۳۱
به نظر من مردم از برخورد منفعلانه دولت در مقابل عده قلیل افراطیون ناراحت اند (220947)