به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۴ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۷۱۲۷۶

یونان پنجمین کشور فقیر دنیاست

گروه جامعه: نتایج تحقیقات بلومبرگ نشان می دهد که کشور اروپایی یونان به علت ادامه سیاست ریاضت اقتصادی طی 5 سال گدشته به پنجمین کشور فقیر دنیا تبدل شده است.
رسانه های خبری یونان اعلام کردند که در تحقیقات بلومبرگ در زمینه مشکلات مالی کشور ها ، ونزوئلا، آرژانتین، آفریقای جنوبی و اوکراین به ترتیب رتبه اول تا چهارم را دارند و آتن در سکوی پنجم ایستاده است. یونان از اواسط سال 2009 میلادی با بحران مالی شدیدی روبه رو شد و دولت سوسیالیست وقت به رهبری جرج پاپاندرئو در سال 2010 میلادی برای حل مشکلات و بحران مالی کشور 110 میلیارد یورو از بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی موسوم به تروئیکا و در سال 2012 میلادی 240 میلیارد یورو وام دریافت کرد.

تروئیکا این مبلغ پول را مشروط بر اجرای سیاست شدید ریاضت اقتصادی و نظارات نمایندگانشان بر روند اوضاع اقتصادی یونان، در اختیار اتن قرار دادند. براثر اجرای سیاست ریاضت اقتصادی و به منظور کاهش هزینه های دولت، نرخ بیکاری از 8 به 27 درصد رسید و بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از شهروندان این کشور بیکار شدند. بیش از 22000 هزار مغازه و کسبه و بیش از 500 شرکت تولیدی ورشکسته و تعطیل شدند، فقر و بی خانمانی بطور بی سابقه ای در کشور گسترش یافت ، بطوریکه سازمان های مردم نهاد برای ارایه کمک های انساندوستانه روزانه بین صده ها هزار نفر غذا توزیع می کنند. ادامه سیاست ریاضت اقتصادی نه تنها تا کنون باعث بهبود وضع اقتصادی این کشور نشده، بلکه هر روز وضع شهروندان بدتر می گردد و میلیون ها نفر با مشکلات معیشتی جدی دست و پنجه نرم می کنند.
مرجع : ايرنا