به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۱۲۰۴۶
در مورد سفر پرهزینه به نیویورک؛

اولين شکایت از محموداحمدی‌نژاد كليد خورد

گروه سياسي: رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به بررسي شکايت نمايندگان از رئيس‌جمهور براي سفر پرهزينه سال گذشته به نيويورک گفت: شکایت نمايندگان مجلس در کميسيون اصل ۹۰ بررسی و نهایی شده و گزارش آن آماده قرائت درصحن است.
اولين شکایت از محموداحمدی‌نژاد كليد خورد
"محمدعلي پور‌مختار" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح شكايت برخي نمايندگان از احمدي‌نژاد براي سفر پرهزينه به نيويورک گفت: تعدادي از نمايندگان مجلس شکايتي نسبت به سفر پرهزينه رئيس‌جمهور به نيويورک داشتند که اين مهم به کميسيون اصل ۹۰ ارجاع شد. حضور تعداد بسيار زياد همراه با احمدي‌نژاد در سفر به نيويورك که بسیاری از آنان خانواده و اقوام مسئولان دولتی بودند، ضروري نبوده و تنها موجب تحميل هزينه‌هاي زيادي به بيت‌المال شد.

رييس كميسيون اصل نود مجلس توضيح داد: «به جز هزينه هواپيما، هزينه هر اتاق كه درهتل محل اقامت رييس‌جمهور در اختيار همراهانش قرار گرفت شبي ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار بود و بسياري از همراهان خانواده و اقوام مسوولان دولتي بودند.» پورمختار تاکيد کرد: شکایت نمايندگان مجلس در اين کميسيون بررسی و نهایی شده و گزارش آن آماده قرائت درصحن است اين در حالي است که اگر اين مسئله به عنوان تخلف براي كميسيون مشخص شود قطعا به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.

رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس در پايان خاطر نشان کرد: پاسخ دولت به کمیسیون اصل ۹۰ درخصوص همراهی ۱۲۵ نفر همراه رئيس جمهور در سفر به نيويورک قانع کننده نبوده است. گفتنی است در سفر سال گذشته رئيس‌جمهور به نيويورك براي حضور در مجمع عمومي سازمان ملل ، ۱۲۵ نفر احمدي‌نژاد را همراهي مي‌كردند كه اكثر اين افراد اعضاي خانواده‌هاي مسئولان بودند كه همين موضوع موجب شكايت نمايندگان مجلس به كميسيون اصل ۹۰ شد. پس از بازگشت احمدی نژاد به ایران قاضی ‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، به دلیل تعداد افراد همراهی کننده احمدی‌نژاد در نیویورک از وی شکایت کرد و آن را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تقدیم نمود.  سرانجام کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جواب شکایت قاضی پور از احمدی نژاد، جوابی ارسال کرد که به شرح زیر است:

جناب آقای قاضی پور
نماینده محترم ارومیه در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

بازگشت به نامه شماره ۵۵۱۷۷۰۴۲ مورخ ۹۲.۱۱.۲ موضوع «سفر سال گذشته رئیس جمهور و همراهان وی به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل»، علیرغم عدم همکاری معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در ارسال اطلاعات مورد نیاز کمیسیون، نکات ذیل به استحضار می رسد:
۱- تعداد ویزاهای درخواستی ۱۷۵ عدد بوده است.
۲- ویزاهای درخواست شده شامل حدود ۵۰ عدد برای گروه پرواز و ۱۲۵ عدد برای باقی افراد بوده است.
۳- در مجموع ۸۴ نفر از ۱۲۵ عدد ویزای درخواست شده (به غیر از کادر پرواز)، در سفر هیات اعزامی همراه رئیس جمهور بودند که شامل هیات اصلی، هیات همراه، اعضای خانواه، گروه خبری، گروه حفاظت و سایر عوامل دست اندرکار می گردد.
۴- از ۸۴ نفر مسافر نیویورک، ۲۷ نفر با گذرنامه سیاسی و ۵۷ نفر با گذرنامه خدمت اعزام شده اند.
۵- از ۵۷ نفر اعزامی با گذرنامه خدمت، حدود ۴۳ نفر از مدیران و کارکنان ریاست جمهوری و ۱۴ نفر از بستگان و اعضای خانواده رئیس جمهور، معاونین و دیگران مدیران ارشد بوده اند.
۶- سفر افراد غیر مسئول در هیات اعزامی ضرورت نداشته و حضور همسران و اعضای خانواده آنان نیز فاقد توجیه می باشد.
۷- حضور زنان مقامات همراه رئیس جمهور در حالی صورت گرفته است که طبق عرف بین المللی تنها همسران رئیس جمهور در چنین اجلاس هایی حضور می یابند.
۸- از میان همراهان رئیس جمهور ، اسامی افراد زیر دیده می شود:
- خانم اعظم السادات فراحی همسر رئیس جمهور،
- خانم طیبه ترکستانی همسر بقایی،
- خانم شهربانو ذبیحان لنگرودی همسر رحیم مشایی،
- خانم قصری ضرغامی ثابت همسر ثمره هاشمی،
- آقای علیرضا احمدی نژاد فرزند رئیس جمهور،
- خانم حسنا احمدی نژاد فرزند رئیس جمهور،
- آقای رضا رحیم مشایی فرزند رحیم مشایی،
- آقای امیر رضا بقایی فرزند بقایی
۹- رئیس جمهور و همراهان در سفر سه روزه به نیویورک، در دو طبقه از هتلی در نیویورک مستقر شده بودند. هزینه هر شب اقامت هر اتاق ۲ تخته از این هتل ۴ ستاره در ماه سپتامبر ۲۰۱۲، از ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار اعلام شده بود.
۱۰- با توجه به تنگناهای اقتصادی و مشکلات ارزی ناشی از تحریم ها که از سال ۱۳۹۱ کشورمان با آن مواجه می باشد، تحمیل هزینه های کلان ارزی و غیر ضرور، کاری غیرعادلانه و تحمیل فشار مالی سنگین بر مردم است و با شعار عدالت و مهرورزی دولت منافات دارد.
۱۱- سفرهای غیرموجه در حالی صورت می گیرد که در نهاد ریاست جمهوری از تیرماه ۱۳۸۷، هیاتی متشکل از نماینده رئیس جمهور، معاونان وزارتخانه های اطلاعات و امور خارجه و همچنین دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر سفرهای خارجی کارکنان دولت نظارت می نماید.
۱۲- هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور را در این سفر همراهی نکرده اند.
محمدعلی پورمختار
رییس کمیسیون اصل نود

محمود
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۵:۱۵
بنظر میرسد بزرگترین گناهش نبردن نمایندگان مجلس باشد واین یعنی عدم رعایت حقوق ملت !!!! (58249)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۷:۴۸
نخیر؛ بزرگترین گناهش اینه که داره دوره اش تموم میشه! (58384)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۵:۲۳
یحتمل اگر نمایندگان دعوت میشدند و جزو همرامان میبودند مشکلی نبود اما چون نمایندگان تشریف نداشتند مشکلات بوجود آمده است. (58254)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۵:۳۱
جناب رییس کمیسیون اصل نود
لطفا بجای کاراگاه بازی و نشون دادن آمار و ارقام در قالب جملات پلیسی، به مسولیت ذاتی خودتون که همانا دفاع از حق مردم و بیت الماله عمل کنید
ماههاست که از سفر پرهزینه احمدی نژاد و فامیل وابسته میگذره چرا الان... (58256)
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۵:۳۹
چقد هم سريع رسيدگي كردن مثلا مجلس با اينكار ميخواد بگه ما منتقد احمدي نژاديم وازش تبري ميجوييم........................ (58265)
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۵:۴۲
عجب (58267)
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۵:۴۶
تازه یادشون اومده؟؟ (58270)
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۸:۱۳
برا روز مبادا نگه داشته بودن!!!!!!!!!!! (58416)
محسن
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۵:۵۹
اینا کارارو می کنن تا محمود و بترسونن و تحدید کنن یه وقتی بازی رو بهم نریزه و مشایی رو که برای رد صلاحیت هاشمی اوورده بیرون نکشه از امروزم از جلیلی همایت کنه به همین سادگی (58287)
افشين
Sweden
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۶:۳۷
نو كه مياد به بازار كهنه ميشه دل آزار! (58313)
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۶:۴۰
این همه داد و بیداد برای 13 نفر!!! «بسیاری» یعنی از 175 نفر فقط 13 نفر؟ (58316)
Yasin
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۶:۴۵
چند نکته قابل تأمل و توجه هست:
1- اینکه چرا این پرونده در دو ماه پایانی دولت رسانه ای میشه و آیا نمیشد آنرا در بعد از پایان دولت رسانه ای و پیگیری کرد؟
2- چرا این موضوع در چند روز مانده به انتخابات مهم ریاست جمهوری صورت میگیرد؟
3- باتوجه به نقطه ضعف احمدی نژاد که وقتی عصبانی میشه دیگه هیچ خدایی را بنده نیست چرا میخواهید در این شرایط حساس مملکت ، این آقارو عصبانی کنید.
4- علت عصبانیت و ناراحتی نمایندگان مجلس هم در نامه آمده ، بند 12 (بند آخر) نامه را یکبار دیگر مطالعه کنید. (58321)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۶:۴۸
ساعت خواب آقایون نماینده،)))))))))) پیش خدا چه حرفی برا گفتن دارید؟؟؟؟؟؟بصیرت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (58325)
لبب
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۶:۵۴
چه ربطی داشت (58329)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۷:۳۱
بابا جون رفته بودند پول نفت رو بیارن سر سفره مردم. شما چرا بخیلید؟ (58361)
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۷:۳۱
اولا از آقای قاضی پور تشکر مینماییم ولی از کمسیون اصل نود باید شکایت کرد که چرا از آن موقع الان به یادشان افتاده (58364)
محمد
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۷:۴۳
محمود کسی نیست که راحت با این حرف ها بلرزه

دورد بر دکتر خودمون، نامردا خیلی اذیتش کردند (58372)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۷:۴۳
نوش دارو پس از مرگ سهراب (58373)
مهرداد
United States
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۷:۴۵
چرا اینگونه تشرها و شکایتها را سال 88 که احمدی نژاد بیشتر از قانون تخطی می کرد از او نکردید (58374)
مدعی العموم
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۷:۵۰
هه شب بخیرآقای کمیسیون اصل نود...این چیزایی که گفتی نه تنها کوچکترین تخلف احمدینژاد حساب نمیشه بلکه در برابر تخلفات بزرگی که او انجام داده است تخلفاتی از این دست جزو روزمرگی های دولت نهم ودهم محسوب میشود..مثلانماینده مردم باید جلواین تخلفاتو بگیره نه اینکه وقتی که کار انجام شده وحتی یکسال هم گذشته واکنش نشون بده..شما به مردم به شهیدان به خودتان وبه خدا مدیونید آقای نماینده مردم. (58387)
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۸:۱۵
واقعا مسوولیت پذیری و هوشیاری نمایندگان آدم را انگشت به دهان میکند. (58421)
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۸:۲۴
اها.... اونوقت تا الان آقای پورمختار چرا نگفتن.... (58428)