به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۷۵۲۷۲

پاپ خواستار فريادرسي قربانيان داعش شد

گروه بین الملل: رهبر کاتوليک‌هاي جهان در واکنش به جنايت اخير داعش در قتل 28 مسيحي اهل اتيوپي در ليبي، خواستار اقدام مسئولان جامعه بين‌المللي در راستاي فريادرسي قربانيان شد.
پاپ خواستار فريادرسي قربانيان داعش شد
پاپ فرانسيس رهبر کاتوليک‌هاي جهان روز دوشنبه (ديروز) در واکنش به جنايت اخير گروه تروريستي داعش در قتل 28 مسيحي اهل اتيوپي در ليبي، خواستار اقدام مسئولان جامعه بين‌المللي در راستاي فريادرسي قربانيان شد. به نوشته روزنامه فرانسوي فيگارو، پاپ طي پيامي خطاب به «آبونا ماتياس» اسقف اعظم کليساي ارتودکس اتيوپي اعلام کرد: «اخبار جديدي از اعمال خشونت‌هاي شوکه‌کننده عليه شماري از مسيحيان بي‌گناه در ليبي که تنها به دليل ايمان به خداوند و عيسي مسيح کشته شده‌اند، به گوش من رسيده است.»

وي افزود: «مسيحي، قبطي، ارتودوکس يا پروتستان بودن هيچ تفاوتي ندارد. خون همه آنها يکي است. فرياد خواهران و برادران مسيحي ما که کشته شده‌اند بايد به گوش همگان به ويژه آنهايي که سرنوشت مردم را در دست دارند، برسد.» گروه تروريستي داعش اخيرا فيلم ويدئويي را منتشر کرد و طي آن ضمن پخش تصاوير کشتن 28 مسيحي اهل اتيوپي، مسيحيان را مورد تهديد قرار داد.

در اين ويدئوي 29 دقيقه‌اي 12 نفر از اين قربانيان در ساحل سربريده مي‌شوند و 16 نفر ديگر در منطقه‌اي بياباني با شليک مستقيم گلوله به سرشان اعدام مي‌شوند. انتشار اين نوار ويدئويي دو ماه پس از آن صورت مي‌گيرد که داعش 21 مسيحي مصري را نيز به قتل رساند که اين اقدام واکنش ارتش مصر را به دنبال داشت.
مرجع : فارس