به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۳۸۷۳۲

مخالفان: برق حلب و دمشق را قطع مي‌كنيم

گروه بين‌الملل: مخالفان مسلح حكومت سوريه كه بخش‌هايي از استان حلب را در اختيار خود دارند، امروز اعلام كردند برق حلب را قطع خواهند كرد و در مرحله در صورت عدم پذيرش شروطشان توسط حكومت برق دمشق را هم قطع خواهند كرد.
مخالفان: برق حلب و دمشق را قطع مي‌كنيم
به گزارش گروه بين‌الملل بهارنيوز، شبكه الجزيره امشب گزارش داد يكي از گروه‌هاي مخالفان مستقر در حلب كه يكي از نيروگاههاي اصلي برق سوريه را در اختيار دارد در بيانيه‌اي اعلام كرده برق شهر حلب و ديگر مناطق استان حلب را بطور كامل قطع خواهد كرد تا زمانيكه ارتش بشار اسد دست از بمباران‌هاي سنگين روزمره خود عليه مناطق مسكوني اين شهر دست بردارد.
اين گروه همچنين يكي ديگر از شروط خود را پايان دادن به محاصره روستاها و مناطق اين استان توسط ارتش سوريه اعلام كرده و تهديد نمودند اگر شروط آنها توسط حكومت پذيرفته نشود؛ در گام بعدي برق دمشق را نيز قطع خواهند كرد.

در همين حال، اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که تا یک ماه آینده استعفا خواهد داد. این پایگاه خبری افزود که ابراهیمی تا یک ماه آینده استعفا خواهد کرد همچنان که این مسئله را پیشتر اعلام کرده بود ولی این بار او تاکید کرده است که استعفای وی جدی است. همچنین منابع بین المللی به روزنامه الحیاة گفته‌اند که بعد از نشست وزیر خارجه آمریکا با ابراهیمی و دانیل رابینسن فرستاده جدید واشنگتن در پرونده سوریه در سوئیس مسیر ژنو برای حل بحران سوریه معلق شده است.