به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۵۶۱۹۲
عجايب زندگی و پیشینه داعشي‌هاي مهاجر

از نگهبانی کاباره در سيدني تا فرماندهی داعش!

گروه بين‌الملل: هر چه رسانه‌های خبری برای کنجکاوی بیشتر جهت شناخت هویت اعضای فعال داعش به ویژه آنهایی که از کشورهای غربی به صفوف این گروه ملحق شدند، بیشتر بررسی می‌کنند، با شگفتی‌های بیشتری از زندگی و پیشینه آنها روبرو می‌شوند.
از نگهبانی کاباره در سيدني تا فرماندهی داعش!
به گزارش العربيه؛ ملحق شدن خوانندگان موسیقی رپ بریتانیایی، بوکسورهای معروف، دختران نوجوانان اروپایی و بالاخره مسئول نگهبانی وحفظ نظم یک کاباره دراسترالیا و تبدیل وی به یکی از فرماندهان این گروه، همه از شگفتی های باور نکردنی اعضای این گروه به شمار مي‌رود. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز طی گزارشی، گذشته نه چندان دور یکی از فرماندهان داعش را زیر ذره بین برده و اطلاعاتی را در باره پیشینه او منتشر کرد.

به نوشته اين روزنامه، این فرمانده کنونی داعش در گذشته رئیس نگهبانی و مسئول برقراری نظم یکی از معروفترین کاباره های شهر سیدنی استرالیا بوده است. او نه تنها از یک خوشگذران عیاّش شبانه به یکی از فرماندهان نظامی داعش تبدیل شده، بلکه طی این مدت تلاش کرده که نوجوان دیگری از دوستان خود را به قتل شهروندی استرالیایی به روش جدا کردن سر تشویق کند، و از او خواسته بود که صحنه جدا کردن سر از تن این شهروند استرالیایی را فیلمبرداری کند.

در جزئیات گزارش نیویورک تایمز، پیشینه محمد علی باريالی، نگهبان کاباره ای در شهر سیدنی استرالیا، جایی که در آن مشروبات الکلی، مواد مخدر و زن روسپی به وفور یافت مي‌شود، بررسی شده است. باریالی که اکنون به یک فرمانده نظامی داعشی تبدیل شد، کارش تنظیم ورود و خروج مشتریان، جلوگیری از مزاحمان محفل میگساری، حمایت از تجارت سکس و مشروبات الکلی بود.

چیزی که مایه شگفتی است این شخص چگونه از زندگی شبانه و خوشگذرانی ناگهان به افراط گرایی گرایش پیدا کرده و به فرماندهی یکی از تندروترین گروه مذهبی تاریخ معاصر تبدیل شده است. طبق منابع امنیتی استرالیا، محمدعلی باریالی 33 ساله افغانی‌تبار، از طریق تماس های تلفنی با یکی از دوستانش، وی را به کشتن یک شهروند استرالیایی به شیوه داعش و فیلم‌برداری از صحنه قتل، تشویق کرده است.

باریالی پیش از رفتن به سوریه برای ملحق شدن به داعش با حضور در برخی شبکه های تلویزیونی در استرالیا از اسلامگرایی افراطی دفاع کرده بود. آنچه که در بررسی گذشته باریالی باعث شگفتی بیشتر نیویورک تایمز شده این است که نه تنها پیشینه باریالی با وضعیت کنونی او بسیار متفاوت است بلکه حتی پدر وی نیز شاعری با ذوق و زندگی پسند و به دور از افراطی گری بود. و شگفت تر آنکه پدر وی با محمد ظاهر شاه آخرین پادشاه افغانستان نیز نسبت خویشاوندی دارد.

خانواده باریالی سال 1981 از افغانستان به هند هجرت کردند. وی سپس برای ادامه تحصیل به استرالیا رفت اما به محض تکمیل تحصیلات متوسطه، از محله فقیرنشینی که در آن زندگی مي‌کرد، برای یافتن کار به منطقه "کینگ کروس" شهر سیدنی استرالیا که کاباره و مراکز عیش و نوش در آنجاست رفت. در همانجا بود که برای نگهبانی در کاباره به کار مشغول شد.

روزنامه نیویورک تایمز با بررسی این دگرگونی شخصیتی این فرمانده و اینکه چگونه از زندگی پر عیش و نوش و خوشگذرانی شبانه به گروهی تندرو که هیچگونه ارزشی برای زندگی انسان ها قائل نیست، روی آورده است، مي‌نویسد: در پس این تحول باور نکردنی باریالی و کسانی شبیه او، پرسش های بسیاری نهفته است که بی جواب خواهند ماند. روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود به نقل از منابع امنیتی استرالیا تاکید کرده که بیش از 70 جوان استرالیایی هم اکنون در صفوف گروه داعش مي‌جنگند اما برجسته‌ترین آنها محمد علی باریالی است که به یکی از فرماندهان نظامی داعش تبدیل شده است.