به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۳:۳۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۵۶۴۱۷
طی سال‌های گذشته صورت گرفت؛

میزان مدیران ناسالم رشد صعودی داشت

گروه سياسي: رئیس سازمان بازرسی كل كشور با بیان اینكه اكثر قریب به‌اتفاق مدیران كشور سالم و پاك هستند،‌گفت: با این حال هستند مدیرانی كه در این دسته قرار نمی‌گیرند و متأسفانه طی سال‌های گذشته میزان این مدیران رشد صعودی داشت كه باید آنان را از بین مدیران جدا كنیم تا مدیران عزیز و خدوم ما بدنام نشوند.
میزان مدیران ناسالم رشد صعودی داشت
به گزارش ایلنا، ناصر سراج تأكید كرد: اگر به‌جایی رسیدیم كه مدیر متخلف بر انجام آن خلاف اصرار داشته باشد،‌ قطعاً كوتاه نخواهیم آمد و او به اشد مجازات قانونی محكوم خواهد شد. بنابراین وظیفه اصلی سازمان بازرسی نظارت است و بر این تأكید می‌كنیم كه همراه و چشم بیدار مدیران قوا هستیم.

وی با اشاره به تأكیدات مقام معظم رهبری بر مبارزه با فساد گفت: مقام معظم رهبری كمتر سخنرانی دارند كه در آن به‌ضرورت مبارزه و ممانعت از شكل‌گیری فساد اقتصادی و حتی فساد فرهنگی اشاره نكرده باشند. این تأكیدات وظیفه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را سنگین‌تر كرده و همه باید تلاش كنیم در این جهت كارنامه قابل قبولی ارائه دهیم.

سراج در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اخیراً در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی كه به ریاست آقای جهانگیری برگزار می‌شود،‌ بحث زمین‌خواری را در دستور كار قرار داده‌ایم. وزیر كشور نیز در این جلسه گزارش مبسوطی ارائه دادند و قرار شد اقدامات جدیدی برای مقابله با این معضل صورت گیرد.

وی با تأكید بر اینكه در خصوص مقوله فساد باید بیشتر از برخورد،‌پیشگیری كرد، گفت: هزینه پیشگیری ارزان‌تر از درمان است و اگر همه عزم خود را جزم كنند قطعاً در سنگر مبارزه با فساد نیز موفق خواهیم شد.همان‌طور كه طی هشت سال دفاع مقدس همه نظام پای كار آمده و اجازه تصرف یك متر از خاك را نداند. اگر همه در برابر فساد متحد باشیم در زمینه ریشه‌كن كردن فساد موفق خواهیم بود و این زالوصفتان را به سزای خود می‌رسانیم.

وی با اشاره به سفر اخیرش به كانادا گفت: رقم فساد در این كشور آن‌قدر پایین است كه باعث تعجب بنده شد. وقتی درباره حجم پرونده‌ها پرسیدم، ‌اعلام كردند كه ظرف 11 سال تنها 82 پرونده فساد داشتند و مهم‌تر آنكه مبلغ بزرگ‌ترین پرونده آن‌ها 13 هزار یورو است. در خصوص آمار فساد در كشور كانادا یك نكته توجهم را جلب كرد كه در دوره‌ای حجم فساد بالا بود كه راجع به آن سؤال كردم و گفتند در یك مقطع زمانی بعد از جنگ جهانی دوم برخی به بیت‌المال و اموال عمومی دست‌اندازی كردند كه این آمار مربوط به آن دوره است. سراج همچنین گفت: قطعاً اثرات جنگ روی میزان فساد در كشور تأثیرگذار است. كسی كه به فساد آغشته شد هم به این راحتی جدا نمی‌شود.