به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۰
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۸ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۴۹۸۵۷

فورد موستانگ F-35 خودرويي جنگنده/تصاویر

گروه اقتصادی: امسال فورد نسخه ای منحصربه‌فرد از آخرین موستانگ خود را برای نمایشگاه هوایی اوشکوش ساخته است که به جت جنگنده لاکهید مارتین F-35 آذرخش II ادای احترام کند. این هواپیما نشان‌دهنده بیش از ۵۰ سال از فناوری‌های هواپیمای جنگنده و ماشین است که رگه‌هایی از آن در ماشین مذکور دیده می‌شود.



این ماشین قرار است در حراج EAA AirVenture واقع در ویسکانسین به نفع امور خیریه به فروش برسد. فورد موستانگ در این ماشین از موتور v8 5.0 لیتری با قدرت ۴۳۱ اسب بخار بهره برده است که تغییری فنی و ارتقایی نداشته است.


جت جنگنده لاکهید مارتین F-35 آذرخش

هرچند که فورد از موتور جنگنده F-35 استفاده نمی‌کند ولی صاحب آن سوار بر ماسل کاری تیتانیومی با رگه‌های زردرنگ روی بدنه، لوگوی هواپیمای F-35 در عقب و نشان پرچم کشورهای عضو ناتو می‌شود.





از جمله تغییرات به عمل آمده در موستانگ F-35 می‌توان به شبکه شکاف‌های جلو و دیفیوزر عقب از جنس فیبر کربن، اسپویلر جدید، کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، کالیپرهای زردرنگ ترمز و چرخ‌های بزرگ ۲۱ اینچی آلیاژی اشاره کرد.





درون کابین هم صندلی‌های اسپرت ریکارو با نوارهای زرد رنگ، پنل و تشک کف با نشان F-35 به شما خوش‌آمد می‌گویند.






این هفتمین موستانگ سفارشی است که توسط فورد به EAA فرستاده می‌شود و تاکنون بیش از ۲٫۵ میلیون دلار پول توسط این مدل‌های مختلف، برای امور خیریه جمع شده است.
مرجع : بازار خبر