به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۸۲۸۸۷
مصری‌ها پرچم داعش و اخوان را آتش زدند

اخوان‌المسلمين مادر همه افراطيون است

گروه بين‌الملل: گروهی از مردم مصر در تظاهراتی که مقابل مسجد شهر الاسکندریه برگزار شد در حمايت از رييس‌جمهور مصر، پرچم گروه داعش و اخوان المسلمين را به آتش کشیدند.
به گزارش ابنا؛ جمعی از نمازگزاران مصری پس از برگزاری نماز جمعه، تظاهراتی روبروی یک مسجد در شهر الاسکندریه، اقدامات تروریستی علیه ارتش مصر را در صحرای سینا را محکوم کردند. معترضان مصری در این تظاهرات پرچم گروه تروریستی داعش را در محکومیت این حملات آتش زدند.آنان همچنین در اقدامی نمادین آدمک گروه اخوان المسلمین را دار زدند.

چند روز پیش ۱۲۰ تروریست داعشی با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و سلاح‌های سنگین به مراکز امنیتی نیروهای ارتش در شمال سیناء حمله کردند که منجر به کشته شدن ۶۴ نفر گردید. در درگیری‌های نیروهای ارتش با تکفیری‌ها ۳۵ تروریست نیز به هلاکت رسیدند.

گروه ولایت سینا که اخیرا با گروه تروریستی داعش بیعت کرده، مسئولیت حملات خونین به نیروهای ارتش مصر در سیناء را بر عهده گرفته است. در ماه‌های اخیر علاوه بر غیرنظامیان، صدها پلیس و سرباز ارتش مصر در حملات تروریستی و عمدتا در سینای شمالی کشته شده‌اند.

گفتني اينكه، الشربوني يكي از رهبران سابق اخوان المسلمين كه از اين سازمان جدا شده است در گفتگو با اسكاي نيوز عربي گفت: اخوان المسلمين مادر همه گروه‌هاي بنيادگراي مذهبي و افراطي در همه كشورهاي اسلامي است و داعش هم از تفكرات اين سازمان تبعيت مي‌كند.