به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۸
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۵۰۶۵۷
جنگنده‎های امریکایی بار دیگر مواضع داعش را بمباران کردند

داعش: پرچم خود را در کاخ سفید به اهتزاز در می‌آوریم

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی داعش که هم‌اکنون بخش‌هایی از عراق را تصرف کرده، رئیس‌جمهور آمریکا را تهدید کرد که به سرزمین آمریکا نیز حمله خواهد کرد.
داعش: پرچم خود را در کاخ سفید به اهتزاز در می‌آوریم
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی کالر، "ابوموسی"، یکی از سخنگویان گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) در مصاحبه‌ای ویدیوئی به پایگاه خبری "Vice Media" گفت: به آمریکا می‌گویم که این خلافت اسلامی ایجاد شده است. ترسو نباشید و به جای اعزام سربازانتان که در عراق به سخره گرفته شده‌اند، به ما با پهپادهایتان حمله کنید. وی افزود: ما این سربازها را در همه جا به سخره خواهیم گرفت و پرچم خود را در کاخ سفید به اهتزاز در می‌آوریم.

این ویدئو بخشی از یک ویدئوی چند بخشی در "Vice Media داعش" است که قصد دارد تا کل آن را منتشر کند. مدیان دیره، گزارشگر Vice Media اخیرا سه هفته را در شهر رقه سوریه که تحت کنترل داعش است و این گروه تروریستی ادعا کرده که این شهر پایتخت خلافت اسلامی‌اش است، گذراند.
این تهدید داعش برای حمله و تصرف آمریکا پیش از بیانیه روز پنجشنبه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت که در آن اجازه حملات هوایی علیه شبه‌نظامیان داعش را صادر کرد.

اوباما در سخنرانی در کاخ سفید گفت: امروز من اجازه دو عملیات در عراق را صادر کردم. حملات هوایی هدفمند برای حفاظت از نیروهای آمریکایی خودمان و تلاش‌های بشردوستانه برای حفظ جان هزاران شهروند عراقی که در کوهستان‌ها بدون آب و غذا گیر افتاده و با خطر مرگ مواجه هستند. وی افزود: برای توقف پیشروی‌ها در اربیل، به ارتش خودمان دستور داده‌ام تا علیه این شبه‌نظامیان حملات هوایی هدفمند انجام دهند. ما قصد داریم تا گوش به زنگ باشیم و اگر این تروریست‌ها نیرو و تاسیسات ما در هر جای عراق از جمله کنسول گری ما در اربیل و سفارت ما در بغداد را تهدید کرد، دست به کار شویم.

یک مقام بلندپایه کاخ سفید می‌گوید حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در ازای توافق برای کناره‌گیری نخست وزیر عراق از قدرت انجام نشده است. بن رودز، مشاور امنیت ملی آمریکا، پس از آغاز حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش گفته که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در قبال صدور فرمان حملات هوایی به مواضع داعش خواستار خروج نوری المالکی، نخست وزیر عراق از قدرت نشده است.
 
وی به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «اما ما از طریق سفارتمان در عراق و از طریق تماس‌هایی که با دولت عراق از طریق سفارتمان داشته‌ایم آنها را تشویق کرده‌ایم تا در اسرع وقت یک دولت جدید و فراگیر تشکیل دهند.» رودز ادامه داد که رهبران سیاسی در بغداد پیشرفت خوبی به سمت تشکیل دولتی جدید داشته‌اند. به گفته وی این امر به حمایت‌های بین‌المللی بیشتر از عراق منجر خواهد شد. وي ادامه داد: «بنابراین ما همچنان آنها را به تکمیل فرایند تشکیل دولتی جدید ترغیب می‌کنیم.» 

تماس تلفنی بایدن با رئیس‌جمهور عراق در مورد تهدیدات داعش

کاخ سفید اعلام کرد، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهوری عراق درباره حملات نظامی واشنگتن علیه شبه‌نظامیان داعش در شمال عراق و همچنین تحت فشار گذاشتن بغداد برای تشکیل فوری دولتی جدید صحبت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی با فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق بر تهدید داعش علیه تمامی عراقی‌ها تاکید کرده و تعهد واشنگتن برای حمایت از عراق و تمامی شهروندان این کشور را مجددا بازگو کرد چرا که آن‌ها تلاش می‌کنند تا از کشور خود در برابر این تهدید بین‌المللی دفاع کند.

مقتدی صدر: آماده دفاع از بغداد هستیم
رهبر جریان صدر اعلام کرد که نیروهایش آماده دفاع از مرزهای بغداد، ورودی‌های آن، اماکن مقدس، مساجد، کلیساها و عبادت‌گاه‌ها در پایتخت عراق هستند. مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعاتی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد برخی از گروه‌های تروریستی آماده ورود به بغداد هستند. وی افزود: در راستای برقراری صلح و برای دفاع از مقدسات می‌گوئیم که ما در حال آمادگی کامل هستیم تا از بغداد با هماهنگی برخی طرف‌های دولتی دفاع کنیم.

جنگنده‎های امریکایی بار دیگر مواضع داعش را بمباران کردند

پنتاگون از حمله جنگنده‎های آمریکایی به مواضع عناصر داعش در عراق خبر داد. پنتاگون گزارش داد جنگنده‎های آمریکایی بار دیگر مواضع عناصر داعش را در عراق بمباران کردند. براساس گزارش‎های اولیه جنگنده‎های آمریکایی توپخانه داعش در عراق را هدف قرار دادند. در همین حال وزارت پیشمرگه کردستان عراق اعلام کرد: جنگنده‎های آمریکایی کاروان عناصر داعش را در منطقه "مخمور" در جنوب شهر اربیل بمباران کردند.