به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۶۸۲۰۷

فرمان آیت‌الله جنتی و چند نکته دل‌سوزانه

فرمان آیت‌الله جنتی و چند نکته دل‌سوزانه
رحمت‌اله بیگدلی*

گروه مقالات: آیت‌الله جنتی در نمازجمعه تهران: این حجتی است از جانب من بر همه و اگر می‌خواهید با فساد مباززه کنید منحصرا چاره این است که افراد فاسد را از پست‌های کلیدی بردارید!
● چند نکته:
حضرت آیت‌الله جنتی
والله به خدا ما سال‌هاست که فریاد می‌زنیم اساسا نباید اجازه تصاحب پست‌ها چه کلیدی و چه غیرکلیدی به افراد فاسد و دزد داده شود! اما متأسفانه شما به جای حمایت از ما، ما را رد صلاحیت می‌کنید و فرمان به برخورد با ما می‌دهید و در عوض، دزدها و فاسدها را تأیید صلاحیت و از آن‌ها حمایت می‌کنید و می‌گویید که «آن‌ها مورد تأیید امام زمان و ملهم از طرف خدا» هستند!
● شما امثال ما را که همواره علیه فساد فریاد زده‌ایم و می‌زنیم، تحت عناوینی چون «عدم اعتقاد به اسلام و التزام به جمهوری اسلامی و ...» رد صلاحیت کرده‌اید و می‌کنید، اما امثال محمدرضا رحیمی را برای مجلس و حتی معاونت اول دولت تأیید صلاحیت و سال‌ها بر مقدرات ملت حاکم کردید و آنان را «احیاگر شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی» نامیدید و ...!

● مثلا بنده در امتحان اجتهاد مجلس خبرگان رهبری که توسط خود شما برگزار شد شرکت و به تصریح آیت‌الله محمد مؤمن بالاترین نمره را در میان همه داوطلبان کسب کردم، اما از دفتر حضرت‌عالی اعلام کردند که من مردود شده‌ام، غافل از این‌که قبلا از طرف هیأت ممتحنه در قم به من اعلام شده که من نه تنها رد نشده، بلکه نفر اول امتحان بوده‌ام!

● بعدا هم با ورود برخی شخصیت‌های برجسته کشور در این ماجرا و پیگیری آن‌ها مشخص شد که بنده قبول و حتی نفر اول امتحانات خبرگان رهبری بوده‌ام، اما شما باز مرا تأیید نکردید و امام جمعه وقت زنجان را که به تصریح آقایان محمد مؤمن و صادق لاریجانی دو تن از اعضای شورای نگهبان وقت که رسما مردود اعلام شده بود تأیید کردید و یکی از شاگردان آقای مصباح یزدی را هم به عنوان رقیب از استانی دیگر به زنجان آوردید و او هم در تلویزیون رسما از مردم خواست که به وی رأی ندهند و به امام جمعه سابق زنجان رأی بدهند و این‌گونه با برگزاری انتخاباتی صوری امام جمعه سابق زنجان را وارد مجلس خبرگان رهبری کردید و بعد هم که آن ماجراها اتفاق افتاد و ایشان را از امام جمعه‌گی برداشتند!

● جالب این‌که آیت‌الله محمد یزدی از اعضای شورای نگهبان بعد از مشخص شدن قبول بودن بنده در امتحان و دروغ بودن اعلام دفتر شما به یکی از شخصیت‌های برجسته کشور که خود من هم حضور داشتم گفتند که فعلا آقای بیگدلی از کاندیداتوری مجلس خبرگان صرف نظر کنند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوند و ما ایشان را تأیید می‌کنیم، اما در انتخابات مجلس بعد هم مرا تحت عنوان «عدم اعتقاد به اسلام و التزام به جمهوری اسلامی» رد صلاحیت کردید!

● اینک بعد از این همه ماجراها و تجربه‌ها بنده به عنوان یک طلبه که اجتهادش را هیأت ممتحنه خود شما تأیید کرده است، دل‌سوزانه خدمتتان عرض می‌کنم که اگر واقعا به دنبال مبارزه با فساد هستید، به ملت اجازه دهید که خودشان نمایندگان واقعیشان را در کلیه نهادهای انتخابی انتخاب کنند!
شما سال‌ها آن‌گونه عمل کردید و امروز نتیجه آن رفتار را بالاخص در حمایت‌های نادرست از احمدی‌نژاد و اطرافیانش که معضلي برای نظام شدند می‌بینید، پس بیایید برای یک بار هم که شده به ملت اعتماد کنید و به تعبیر امام خمینی(ره) میزان را رأی ملت بدانید و این روش را هم تجربه کنید! باور کنید که والله، ملت خودش می‌داند که چه کسی فاسد و چه کسی سالم است!
و یقینا ملت کسانی را انتخاب می‌کند که سعادت کشور و ملک و ملت را رقم بزنند!
* عضو هیأت علمی دانشگاه و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی