به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۸۶۵۷۷
فرصتی برای رهایی از اقتصاد تک‌محصولی

افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران

گروه فرهنگی: رئیس جامعه تورگردانان از افزایش ورود توریست‌ها به ایران در دولت جدید ابراز رضایت کرد. وی گفت قطعا بعد از توافق هسته‌ای توریست‌های بیشتری به ایران می‌آیند و باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم گردشگری را در ایران افزایش دهیم.
ابراهیم پورفرج به مسئله توریست در ایران اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تعداد توریست‌ها در کشور تقریبا دو برابر شده است و قطعا بعد از توافق هسته‌ای نیز تعداد توریست‌ها در کشور افزایش خواهد یافت‌. اگرچه من به این افزایش توریست در کشور خوشبینم اما امکانات ما به سبب هتل‌ها و حمل ونقل بسیار پایین‌تر از استانداردهای جهانی است. وی افزود: البته ما این دغدغه‌ها را به در سمیناری که به‌تازگی برگزار شد به گوش مسئولان محترم رساندیم. اگر بودجه کافی و حمایت‌های لازم از توریست‌ها انجام شود‌، قطعا پیشرفت بیشتری در زمینه گردشگری خواهیم داشت. ما ازدولت می‌خواهیم اجازه واردات اتوبوس‌ها را به ما بدهد زیرا این ماشین‌ها فقط مخصوص جامعه تورگردانان هستند.

پورفرج ادامه داد: در گذشته به دلیل تحریم‌ها ضعف امکانات حمل ونقل راه ورود گردشگران به کشور را سد کرد. اگرچه این حمایت‌ها همیشه مادی هم نیست و همراهی اجرایی نیز می‌خواهد. به عنوان مثال ما نباید در شهری مثل اصفهان در فصل بهار و پاییز که زمان سفر توریست‌هاست، جشنواره های گوناگون برگزار کنیم زیرا با وجود امکانات محدود اسکان نمی‌توانیم پذیرای توریست باشیم و بنابراین هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها ضرروی است.

رئیس جامعه تورگردانان از برخوردهای سلیقه‌ای و تندروی‌های برخی گروه‌ها با کشورهای گوناگون انتقاد کرد و گفت‌: کشور ما از عقبه فرهنگی و تمدنی بالا و ویژه‌ای برخوردار است. ما می‌توانیم از این فرصت طلایی در جهت منافع ملی بهره بگیریم‌. رهایی از اقتصاد تک‌محصولی مانند نفت در سایه رشد صنعت به روز و پر درآمد گردشگری ناشی می‌شود‌. امروز ایران از کشورهای دیگر خاورمیانه امن‌تر است و گردشگران قطعا سفر به جاهای امن را انتخاب می‌کنند. به نظر من افراد و گروههایی که از خشونت و جنگ و عدم تعامل با دنیا حرف می‌زنند‌، قطعا صنعت توریست‌ها و محاسن آن را نمی‌شناسند زیرا مبنای ارتباطات جهانی امروز برپایه صلح و دوستی بنا شده است.»  پورفرج تاکید کرد: «میدوارم در روزهای بعد از توافق وین با اهتمام و توجه ویژه دولت در کنار عزم و اراده دستگاه‌های ذی‌ربط‌، شاهد رشد صنعت گردشگری باشیم.
مرجع : آفتاب