به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۰ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۴۹۱۲۷

3‌روز عزاي‌عمومي در ترکیه براي‌شهداي‌غزه

گروه بين‌الملل: دولت ترکیه در واکنش به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار گسترده مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
3‌روز عزاي‌عمومي در ترکیه براي‌شهداي‌غزه
به گزارش ایرنا، ˈبلند آرینچˈ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه این مطلب را عصر دوشنبه در یک کنفرانس خبری که پس از نشست هیات دولت این کشور برگزار شد، اعلام کرد. وی گفت: دولت ترکیه تصمیم گرفته است برای بزرگداشت قربانیان حملات اسراییل به نوار غزه از فردا سه شنبه به مدت سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کند. آرینچ با اشاره به اینکه در حمله ددمنشانه نیروهای رژیم صهیونیستی به محله شجاعیه غزه بیش از 60 نفر که بخش اعظم آنها را کودکان و بانوان تشکیل می دادند، کشته شده اند، تصریح کرد: دولت ترکیه این قتل عام بی رحمانه اسراییل را محکوم می کند.

وی با ابراز تاسف از برخی ادعاها علیه دولت رجب طیب اردوغان در رسانه های نزدیک به مخالفان دولت گفت: ادعای ارسال سوخت جت از ترکیه برای جنگنده های اسراییلی دروغ است و چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد. سخنگوی دولت ترکیه تاکید کرد: دولت و ملت ما در کنار مردم فلسطین هستند و برای ارسال کمکهای انساندوستانه به غزه به تلاشهای بین المللی خود ادامه می دهند.
آنکارا در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده است که از زمان شروع تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بویژه پس از شروع عملیات زمینی آن علیه مردم مظلوم فلسطین، ترکیه شاهد تظاهرات گسترده مردم بوده و نهادهای مدنی، کارزارهای تبلیغاتی متعددی را برای تحریم کالاهای اسراییلی و قطع روابط تجاری این کشور با رژیم صهیونیستی آغاز کرده اند.