به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۵ ساعت ۰۱:۵۷
کد مطلب : ۸۳۱۴۷
مقاله وارده

بسم الله الرحمن الرحیم را هم نخوانده‌اید؟

گروه مقالات: آورده‌اند که به تهیه کنندگان برنامه‌های مذهبی و نیز بخش‌های خبری دستور اکید داده‌ است که در باره صلح امام حسن مجتبی علیه السلام برنامه‌اي نسازند! به این حضرات یادآور می‌شود که نه فقط امام حسن مجتبی علیه السلام در کشاکش صدای شمشیرها و سیمای جنگ افروز شما تنهاترین سردار بود که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و همه ائمه شیعه علیهم السلام هم تنهاترین بودند. از این به بعد از شعب ابی طالب و محاصره و تحریم اقتصادی مسلمانان هم ننویسید، از صلح حدیبیه پیامبر هم ننویسید!

علی مرتضی امیرالمومنین به صلح سفارش می‌کرد: "هرگز پیشنهاد صلح از طرف دشمن را که خشنودى خدا در آن است رد مکن، که آسایش سپاهیان، و آرامش فکرى تو، و امنیت کشور در صلح تامین مى گردد. " و 25 سال سکوت کرد تا اسلام بماند. او را هم ممنوع کنید! امام حسین را که برای اصلاح دین قیام کرد هم ممنوع کنید؛ یزید او را فتنه گر می‌خواند. امام سجاد را هنگامی که اسرا را از دروازه شام وارد می‌کردند لئیمی خود را به او رساند و فریاد زد... در دین خدا فتنه کردید ... او را هم ممنوع کنید. زیرا او را فتنه گر خواندند!

امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام هم که ولایتعهدی را پذیرفت ممنوع کنید! در قاموس شما فقط جنگ معنی دارد و مدام ناقوس مرگ را به صدا در می‌آورید و چهره کریه شیطان را به تصویر می‌کشید. شما را با مهربانی و محبت چکار؟ با صلح و دوستی چکار؟ شما اسلام عزیز را هم به شمشیر می‌شناسید نه به رحمت. این سنگدلی از که آموخته اید که دین رحمت و مغفرت و مهربانی و صلح و سلام و پاکی و صداقت و امن و امان و امانت را به خشونت و بی رحمی و بغض و کینه و جنگ و نا امنی و رذالت و دروغ و دغا و دزدی و خیانت آلوده می‌سازید؟

کدام نابخردی این دستور وهن آمیز را صادر کرده است؟ گویا نزد شما دین مبین اسلام باید تعطیل شود و خوارج دوباره شمشیر بر فرق عدالت بکوبند! نخوانده اید رحمه للعالمین را، از خلقٍ عظیم هیچ نمی‌دانید که خداوند مهربان در مورد پیامبر مهربانش فرمود: و ما ارسلناک الّا رحمةً للعالمین؛ ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم. انّک لعلی خلقٍ عظیم؛ یقیناً تو دارای اخلاق عظیم و نیکو هستی. فبما رحمةٍ من اللّه لنت لهم و لو کنت فظّاً غلیظ القلب لانفضّوا من حولک...؛ به موجب رحمتی که خداوند به تو عنایت کرد، برای آنان نرم شدی و اگر خشن و تند خو بودی از اطراف تو پراکنده می‏شدند.

حتی "بسم الله الرحمن الرحیم" را هم نخوانده‌اید یا ندیده اید که در ابتدای هر سوره مبارکه‌ای ابتدا به نام خدای مهربان آغاز می کند. چگونه فقط " وقاتلوهم" را آموخته‌اید؟ واي بر شما که اسلام عزیز و خدای حکیم و پیامبر مهربانی‌ها و امامان صلح و دوستی را ممنوع می‌کنید. در تفکر شمایان تنها زنجیر و بند و حصر و سلول و مرگ معنا دارد و بس! از این است که جسارت را تا بدانجا رسانده اید که صلح کریم اهل بیت امام حسن مجتبی را هم بر نمی‌تابید و دستور به ممنوعیت می‌دهید.