به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۵ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۸۳۳۰۹

تیم‌های بزرگ اروپایی به دنبال بنزما

گروه ورزشی: برخی از تیم‌های بزرگ اروپایی به دنبال خرید مهاجم فرانسوی رئال مادرید هستند.
تیم‌های بزرگ اروپایی به دنبال بنزما
پس از آن که رافائل بنیتس هدایت رئال مادرید را به دست گرفت، بسیاری اعلام کردند با توجه به سیستمی که او برای تیمش در نظر می‌گیرد، بازی‌های کمتری به کریم بنزما خواهد رسید. از این رو جایگاه این مهاجم فرانسوی در ترکیب تیم فصل آینده رئال با تردیدهای بسیاری رو به رو شد. گونسالو هیگوآین که هم‌پُست با بنزما بود دو فصل پیش به ناپولی فروخته شد و اکنون هم با توجه به برنامه‌هایی که رافائل بنیتس در سر دارد، به احتمال زیاد این مهاجم فرانسوی به نیمکت ذخیره‌ها تبعید خواهد شد. سیستم مورد علاقه بنیتس 1-3-2-4 است که در آن، کریستیانو رونالدو نقش مهاجم هدف را ایفا خواهد کرد. این بدان معناست که بنزما در تیم فصل آینده رئالی‌ها با محدودیت‌های زیادی رو به رو خواهد شد.

با این که کریم چندی پیش قراردادش را تا سال 2019 تمدید کرد اما پس از حکمفرما شدن شرایط جدید در رئال مادرید اگر پیشنهادهای خوبی برای خرید بنزما به دفتر باشگاه رئال برسد، بدون شک رئالی‌ها به آن فکر خواهند کرد. مهاجم پیشین لیون که 6 فصل را در سانتیاگو برنابئو سپری کرده است، به نوعی توانسته دل هواداران رئال را به دست آورد، زیرا آمار گلزنی‌های او به عنوان یک مهاجم هدف نزدیک به 0.5 گل در هر مسابقه است. با این آمار او توانسته است صدای منتقدان خود را نیز کمتر از گذشته کند.

بنزما از آن دست مهاجمانی است که بیشتر از گلزنی دوست دارد پاس گل بدهد. بسیاری از گل‌هایی که کریستیانو رونالدو در رئال مادرید به ثمر رسانده است روی پاس‌های فوق‌العاده کریم بوده اند. در دورانی که کارلو آنچلوتی، هدایت رئال مادرید را به دست داشت، همواره روی کمک بنزما به گلزنی‌های رونالدو حساب می کرد. کریم آن قدر با رونالدو همکاری خوبی داشت که مهاجم پرتغالی رئال زبان به تمجید از کریم باز کرد و گفت که بنزما بهترین مهاجم هدف در لیگ فوتبال اسپانیاست. اگر بنزما نتواند جایگاه خود را در ترکیب رئال مادرید حفظ کند، باید سانتیاگو برنابئو را ترک کند. شاید رئال و بنیتس به دنبال مهاجمی هستند که در محوطه جریمه حریف خطرناک‌تر باشد و گل‌های بیشتری به ثمر برساند. حال اگر از منظر دیگری به این مساله نگاه کنیم، رئال مادرید باید به دنبال مهاجمی باشد که بتواند نقش بنزما را ایفا کند. یک مهاجم که نباید علاقه‌ای به گلزنی داشته باشد و بیشتر به رونالدو کمک کند تا گل بزند.

با پدید آمدن چنین سناریویی در رئال مادرید، برخی از تیم های بزرگ اروپایی به دنبال خرید بنزما و استفاده از هنر او در محوطه جریمه حریفان هستند. آرسن ونگر همواره یکی از مربیانی بود که به تمجید از بنزما پرداخته است. یکی از نشریه‌های انگلیسی اعلام کرده است ونگر می‌خواهد برای خرید بنزما 25 میلیون یورو به رئال پیشنهاد کند. مبلغی که بسیار کمتر از 36 میلیون یورویی است که رئال مادرید برای خرید بنزما به لیون پرداخت.

پاری‌سن‌ژرمن دیگر تیمی است که نظر مثبتی روی آوردن کریم بنزما دارد. محرومیت این باشگاه در رعایت نکردن فیرپلی مالی از سوی یوفا برداشته شد و آنها می‌توانند بار دیگر روی خرید بازیکنان گرانقیمت در بازار نقل‌وانتقال‌ها حساب کنند. به علاوه، قرارداد زلاتان ابراهیموویچ نیز در پایان فصل تمام می‌شود و به نظر می‌رسد این تیم باید با این ستاره سوئدی نیز خداحافظی کند. مجله معتبر فرانس فوتبال نیز در گزارشی اعلام کرده بود کریم بنزما یکی از گزینه‌های جانشینی زلاتان در پاری‌سن‌ژرمن است. زلاتان در 133 بازی در ترکیب پاریسی‌ها توانسته رکورد 82 گل را از خود به جا بگذارد.

تیم دیگری که همواره شرایط بنزما را زیر نظر دارد، منچستریونایتد است. سران این تیم انگلیسی همچنان در حال گفت‌وگو بر سر قضیه انتقال سرخیو راموس و داوید دخیا هستند. نشریه Manchester Evening News ماه گذشته اعلام کرد بود که «اد وودوارد»، نایب رییس منچستریونایتد و مدیر نقل‌وانتقال‌های این تیم در ماه گذشته با مدیر برنامه‌های بنزما دیدار داشته است. کریم جزیری در هتل Savoy لندن با وودوارد ملاقات کرد تا پس از خروج رادامل فالکائو از منچستریونایتد، شرایط حضور بنزما در اولدترافورد را جویا شود.

احتمال جدایی بنزما از رئال مادرید موجب می شود این تیم با دردسر بزرگی برای پیدا کردن جانشین او رو به رو شود. حضور خاویر هرناندس، مهاجم منچستریونایتد در رئال طی فصل گذشته که به شکل قرضی بود نیز یکی از گزینه‌هاست اما به نظر می‌رسد بنیتس روی چیچاریتو نظر مثبتی ندارد. در این شرایط رئالی‌ها باید به دنبال سرخیو آگوئرو از منچسترسیتی بروند.
مرجع : ایسنا