به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۳
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۴ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۸۶۸۲۹

هدایای مونیز و صالحی به یکدیگر چه بود؟

گروه سیاسی: یک نشریه آلمانی در مطلبی موضوع تبادل هدایا میان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای را با عنوان هدایا برای صلح جهانی توصیف کرد.
نشریه آلمانی «اشپیگل» در مطلبی با عنوان «هدایای کوچکی که صلح جهانی دریافت کرد» نوشت: «میوه‌های خشک،آرزوهای خوب و عروسک، هدایایی بودند که علی اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی ایران) در جریان مصاحبه‌ای در ایران از تبادل آنها با ارنست مونیز (وزیر انرژی آمریکا)‌خبر داده‌ است.»  صالحی گفت: «در دیدار بعدی مونیز به من لباس بچه و عروسکی با لوگوی دانشگاه MIT داد.» MIT دانشگاهی است که صالحی تا درجه دکتری در آنجا درس خوانده است. مونیز همچنین ابراز امیدواری کرد که نوه صالحی هم در این دانشگاه درس بخواند. این هدایا و تبریک‌ها برای تولد نوه صالحی بوده و در مقابل هم صالحی به مونیز عسل، پسته و میوه خشک داده است.

اشپیگل نوشت: « اگر چه به این موضوع توجه نمی‌شود اما (می‌تواند) روزنه‌ای در روابط میان تهران و واشنگتن باشد.اواسط ژوئن ایران و 1+5 پس از ماه‌ها مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران در وین به جمع‌بندی رسیدند. از آن زمان تاکنون طرف های مذاکره‌کننده برای برقراری روابط بهتر با هم در تلاش هستند. از این رو زیگمار گابریل (وزیر اقتصاد آلمان) پس از پایان مذاکرات به عنوان نخستین مقام ارشد غربی به ایران رفت.»
مرجع : فارس