به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۵۸۲۹۹
شرق در یک نگاه

استعفای محمد هاشمی رسانه ای شد

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز دوشنبه تیترهای نامه وزیرکشور به رییس مجلس و چرایی جدایی از کارگزاران دیده می‌شود.
استعفای محمد هاشمی رسانه ای شد
این روزنامه تیتر یک را به موضوع نامه وزیرکشور به رییس مجلس اختصاص داد و نوشت: صدای دولت در همان روز تصویب کلیات طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر درآمد. مجید انصاری به موازی کاری برخی نهادها با وزارت کشور اشاره کرد و خواستار بازگردانده شدن طرح به کمیسیون مربوطه شد. حالا هم رحمانی فضلی وزیر کشور به صراحت از اعتراض دولت به این طرح خبر داده و در همین زمینه نامه‌ای به رییس مجلس نوشته؛ نامه‌ای که در آن، به ایرادهای قانون اساسی و ایجاد بار مالی برای دولت اشاره شده است.

روزنامه شرق به عنوان چرایی جدایی از کارگزاران اشاره کرد. استعفای محمد هاشمی، عضو و رییس هیات موسس حزب کارگزاران، چهارشنبه گذشته، رسانه‌ای شد. این استعفا درست چندماه بعد از اضافه شدن نفرات جدید به ترکیب شورای مرکزی رخ داد. تغییراتی که به پوست اندازی حزب کارگزاران تعبیر شده است. هاشمی در توضیحات کوتاهی به رسانه‌ها ترکیب جدید شورای مرکزی و تبدیل شدن کارگزاران، از حزب به جبهه را دلایل کناره گیری‌اش از کارگزاران اعلام کرد.

این روزنامه در تیتری به موضوع تشکیل ستاد رسیدگی به اسیدپاشی‌ها، پرداخت و نوشت: پرونده اسیدپاشی زنجیره‌ای روی زنان اصفهانی در حالی همچنان در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد که امام جمعه این شهر و همچنین نمایندگان مجلس نسبت به این وقایع واکنش نشان دادند. حجت الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان، اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر را محکوم و تصریح کرد: اینگونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد. وی به ایسنا گفت: این کار محکوم است، پیگرد قانونی، مجازات شرعی و دیه دارد و اگر کسی مرتکب چنین کاری شده، باید پیگیر بود چون اینگونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد.

شروع توفانی ایرانی‌ها در پار آسیایی تیتر دیگر روزنامه شرق است. کاروان ورزش جانبازان و معلولان ایران آغازی طلایی در دومین دوره بازی‌های پارآسیایی داشت. نخستین روز این بازی‌ها، دیروز در حالی رسما در شهر اینچئون کره جنوبی شروع شد که نمایندگان کشورمان موفق شدند به پنج مدال طلا، 11 نقره و سه برنز دست یابند.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن عنوان ایمن الظواهری: بغدادی مرتد است، نوشت: ایمن الظواهری رهبر القاعده یک بار دیگر به ابوبکر البغدادی، رهبر نام آشنای داعش تاخت و این بار او را مرتد نامید. این اولین بار نیست که رهبر القاعده به ابوبکر البغدادی تاخته است اما شاید مرتد خطاب کردن بغدادی از سوی ظواهری نشان دهنده عمق اختلافات دیرپای این دو گروه است، اختلافاتی که با اعلام خلافت رهبر داعش به اوج رسید و اکنون چشم اندازی برای حل آن دیده نمی‌شود.