به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۵ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۷۵۵۷۹

عراق: تایید مرگ الدوري غیرممکن است

گروه بين‌الملل: سخنگوی وزارت بهداشت عراق روز جمعه گفت که این وزارتخانه بدون در اختیار داشتن آزمایش دی ان ای یکی از بستگان نزدیک عزت الدوری نمی تواند تشخیص دهد که معاون صدام کشته شده است.
عراق: تایید مرگ الدوري غیرممکن است
زیاد طارق به خبرگزاری فرانسه گفت: این وزارتخانه در حال حاضر نتایج آزمایش هیچ یک از بستگان دوری را در اختیار ندارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، طارق گفت: برای تعیین هویت مردی که هفته گذشته توسط نیروهای دولتی کشته شده و از وی به عنوان دوری یاد شده دسترسی به نتایج آزمایش دی ان ای الزامی است. دوری به مدت چهار سال ارشد ترین عضو رژیم صدام بود که متواری است.

کشتن وی یک پیروزی بزرگ برای بغداد است، ولی دوری که پیش از این نیز بارها گفته شده بود کشته یا اسیر شده است از پیامهای صوتی و ویدئویی سر در آورد. کتائب حزب الله یکی از قدرتمندترین گروه های شبه نظامی طرفدار دولت، جنازه این مرد را که تا حدی به دوری شبیه است روز دوشنبه در میان تدابیر شدید امنیتی به دولت تحویل داده است. جعفر حسینی سخنگوی این گروه به خبرگزاری فرانسه گفت: دو نفر که توسط کتائب حزب الله دستگیر شده اند و دوری را طی شش ماه گذشته دیده بودند، گفتند که مرد کشته شده خود وی است اما این ارزیابی را نمی توان مورد تایید قرار داد.