به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۶۸۰۰۹
مشاور هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری کشور:

نیم میلیون استخدام غیرقانونی در دولت مهرورز!

گروه جامعه: مشاور هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری کشور اعلام كرد که در دولت قبل ۴۹۹هزار نفر (بيش از نصف استخدام‌ها) بدون مجوز قانونی از سوی مجلس یا دولت در دستگاه‌های اجرایی کشور استخدام شده‌اند!
نیم میلیون استخدام غیرقانونی در دولت مهرورز!
مختار محمدی به‌ ایسنا گفت: بیش از نیمی از کل استخدام‌ها در دولت پیشین غیرقانونی است زيرا ۵۶‌ درصد کل استخدام‌های دولت قبلی، بدون مجوز قانونی و آزمون عمومی انجام شده است. مشاور هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری کشور در افشاگری تازه‌ای از میزان تخلفات، گفت: «تعداد استخدام‌های انجام شده طی هشت سال دولت قبلی ۸۹۴ هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی و قراردادی بود که از این تعداد ۳۹۵ هزار نفر که ۴۴ درصد را شامل می‌شود دارای مجوز قانونی بودند.»

او توضیح داد: «از تعداد کل استخدام‌ها، تنها ۲۱۰ هزار نفر که ۲۳ درصد را شامل می‌شود از طریق آزمون جذب و بکارگیری شدند. بنابراین ۴۹۹هزار نفر بدون مجوز قانونی از سوی مجلس یا دولت در دستگاه‌های اجرایی کشور استخدام شدند.» بر اساس گزارش‌ها در هشت ساله دولت احمدی‌نژاد، ۳۳۲هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند و بر اساس طرحی موسوم به "مهرآفرین" ۳۹۲هزار نفر دیگر نیز در انتظار استخدام بودند. محمدی درباره این طرح گفت: «با ایرادی که رئیس مجلس نسبت به استخدام‌های طرح مهرآفرین گرفت، استخدام ۳۹۴ هزار نفر با شروع کار دولت یازدهم لغو شد. در صورت عدم لغو، تعداد استخدام‌ها به یک میلیون
دختر یکی از فرمانداران که الفبای زبان عربی را بلند نبود در آموزش و پرورش به‌عنوان معلم عربی استخدام شد و هم‌اکنون در حال تدریس درس جغرافیا است!
و ۲۸۸ هزار نفر می‌رسید و سالانه ۸ هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت جدید ایجاد می‌کرد.»

بررسی وضعیت استخدام‌ها در وزارت آموزش و پروش نشان داده است که ۲ درصد از ۷۶ هزار نفری که ظرف دو سال آخر دولت احمدی‌نژاد به استخدام این وزارت‌خانه درآمده اند بی‌سواد هستند. همچنین ۱۴ درصد آنان تا مقطع ابتدایی، ۱۹ درصد راهنمایی، ۱ درصد دیپلم و ۳۳ درصد بالاتر از دیپلم تحصیل کرده‌اند. غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس پیش از این گفته بود: «متأسفانه در دولت گذشته عمده اطرافیان و خانواده‌های مسئولان، فرمانداران، استانداران و وزرا بدون هیچ ضابطه قانونی استخدام شدند. براي مثال دختر یکی از فرمانداران که الفبای زبان عربی را بلند نبود در آموزش و پرورش به‌عنوان معلم عربی استخدام شد و هم‌اکنون در حال تدریس درس جغرافیا است!»

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استخدام‌های غیرقانونی درهمه سطوح استخدامی از کارمند تا پست مدیریت بوده است. بر پایه قانون، دولت احمدی‌نژاد مجاز به استخدام ۱۲۵هزار نیروی قراردادی بود، اما بر اساس گزارش دولت جدید، این تعداد به ۵۴۸هزار نفر رسیده است. تخلف‌های گسترده در استخدام‌های دولت احمدی‌نژاد پیش‌تر نیز سوی مجلس پی‌گیری و افشا شده بود. به گفته یک نماینده مجلس، اطلاعات در این زمینه در یکی از جلسات غیرعلنی مجلس ارائه شده بود. بر پایه این اطلاعات در دولت پیشین ۲۰۰ هزار سازمان به‌صورت غیرقانونی تاسیس و۴۲۰ هزار نفر بر اساس رابطه‌ها در این سازمان‌ها به استخدام در آمده‌اند.

همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۳:۱۷
.........پس بفرمایید ما چی داریم نهادهای ناظر و اطلاعاتی چه میکردند
اداره کشور صرفأ با نهاد خاص غیر ممکن است در کشور بی قانونی نهادینه شده چه باید کرد ؟ (285590)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۹:۴۲
یادش بخیر سال88 م گفت اگر ا رای بیاره با کارای فراقانونی و تصمیمات شخصی اقتصاد و ... خراب میکنه! (285761)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۳:۱۸
من روز قیامت از این موضوع نخواهم گذشت و تمام کسانی که امروز چشم خود را بر این موضوع به اسم مصلحت بسته اند را روز قیامت حلال نخواهم کرد (285592)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۳:۴۱
داداش من، ما که همه چیز رو واگذاشتیم برای قیامت. ملت باید کاری بکنه. باید احمدی و نژاد و دار و دستش رو محاکمه کنند. مردم باید به هر نحو قانونی ممکن اعتراض خودشون رو بیان کنند. من که ایران نیستم ولی اگه بودم خدا شاهده می رفتم برای این کار احمدی نژاد ازش شکایت میکردم. چرا این همه وکیل و ... بی کار نشستند!!!؟ چرا بخاطر اقدامات غیر قانونی احمدی نژاد ازش شکایت نمی کنند!!!؟ مردم چرا از هم دیگه پشتیبانی نمی کنند!!!؟ (285606)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۱:۴۸
برگرد برو ازش شکایت کن !! خـــــــــتدا شاهده راست می گی!! (285818)
عجب
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۴:۳۱
تواين دنيا چي؟ داغون شديم بخدا ديگه نابودشديم چيزي ازمون نمونده ،مرده متحركيم (285627)
مومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۷:۰۵
بنده خدا، مگر می شود کسی به خدا و آخرت باور داشته باشد و اینقدر علیه مردمش ، خدایش و انسانیت ظلم کند؟ حلال و حرام برای ما ست که به خدا باور داریم (285711)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۳:۲۷
در ستاد وزارت بهداشت تعداد زيادي از اقوام و آشنايان آقايان بصورت فله اي به عنوان قرارداد حجمي طي سال هاي ٨٦ تا ٩٠ جذب شدند كه همگي بصورت غيرقانوني و فله اي يكجا قراردادي شدند و عده قابل ملاحظه اي از اطرافيان استخدام پيماني شدند . نمونه بارز آن دختر مديركل اسبق منابع انساني وزارت بهداشت و عده اي از افراد كه در دانشگاه هاي علوم پزشكي پيماني شده و مامور به ستاد وزارتخانه گرديدند .اين در حاليست كه كارمنداني با مدارك تحصيلي ليسانس و بالاتر با سوابق خدمتي بيش از پانزده سال هم اكنون قراردادي مي باشند. (285600)
كارمند
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۴:۵۹
اينها در مقطعي چون نمي توانستند در داخل وزارتخانه استخدام پيماني انجام دهند عزيزان خود را در دانشگاه هاي علوم پزشكي مثل شهيد بهشتي و چند جاي ديگر پيماني كرده سپس فورا به ستاد وزارتخانه مامور كردند ! بعد از مدتي هم انتقال دائمشان را صادر كردند اينها همه از عدالت حاكم در آن دولت ناشي شده است!! (285650)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۳:۳۵
ستاد وزارت بهداشت خیلی بی در و پیکره یک قراردادی نگون بخت یک میلیون و سیصد چهارصدحقوق میگیره یکی که در دولت قبل جای دیگر همین وزارتخانه سمت داشته و الان هم با اینکه خط حاکم بر دولت را قبول نداره باز سمت داره سر ماه ده برابر قبلی به جیب میزنه و چند شغلی در این وزارتخانه عادی است طرف هم تو وزارتخانه سمت داره هم تو دانشگاه یا شرکت داروسازی یا ... ما می دانیم دکتر هاشمی از این وضع خبر نداره اگر می دانست ریشه همه این نابرابری ها را می زد. (285881)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۳:۵۳
تاوان اين قانون شكني ها را بايد همان كساني بدهند كه جز خدا فريادرسي ندارند ودستشان به هيچ جايي بند نيست خدا از أنان نگذرد كه كشور را به ويرانه اي بدل كردند ان وقت اقاي روحاني با ان همه كارشكني وبا اين همه ويراني ها مي تواند كاري از پيش ببرد؟ مگر خدا به أيشان كمك كند (285612)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۴:۰۰
کجای دنیا چنین چیزی پیدا میشه (285614)
کارگره بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۱:۴۱
فعلا" هیچ جا !! درد آوره !! اما به نسبت درآمد نفتی و گازی و حجم عظیم غارت بیت المال فعلا" رکورد داریم . از ته دل افسوس خوردم زمانیکه اردوغان با خنده در پارلمان ترکیه اعلام کرد که در این بحران اقتصادی که دنیا را گرفته یه عالمه پول و طلا وارد کشور شده که صاحب ندارد (تریلی دلار و طلا) . جالبه واسه 2تا تار موی خانمها همه از بالا تا پائین هشدار و وااسلاما سر میدند اما در این موارد صدا از کسی در نمیآید. (285812)
ﻣﻬﺮﻭﺯاﻥ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۴:۰۲
ﺑﺎﺳﻼﻡ. ﺑﺮاﺩر. ﺭﺳﺎﻧﻲ ﻛﺠﺎ ﺑﻮﺩﻛﻪ ﺩﻟﻮاﭘﺴﻲ ﺭاﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪﻣﺴﺘﺮﻛﻮﭼﻚ ﺯاﺩﻩ ﺩﺭﺳﻔﺮﺧﺎﺭﺝ ﺑﻮﺩ ﺩﺭاﺳﺘﺎﻥ ﻓﺎﺭﺱ ﻣﺴﻮﻝ. ﺳﺘﺎﺩﻛﺎﻙ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺗﻌﺪاﺩﺯﻳﺎﺩﻱ ﺭاﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻ ﮔﻮﻧﻪ. ﺗﺸﺮﻳﻔﺎﺗﻲ اﺩاﺭﻱ ﺳﺮﻛﺎﺭ اﻭﺭﺩ (285615)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۲:۵۸
عزیزم دلواپسان هم در این بین سهمی (حق السکوت)داشتند وگرنه دلواپس

می شدند!!! (285856)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۴:۱۴
نه تنها این احمدی نچاد بلکه تمام ، بله تمام افراطی هایکه از او حمایت کردند و اکنون به روی نامبارکشان هم نمی اورند با او هم کاسه اند چه خوششان بیاید چه نه! اگر به قیامت اعتقاد دارند ما ملت ایرن از هیچکدامشان نمیگذریم. (285621)
حکمت الله
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۸:۱۹
باید فکری کرد , حواله دادن به قیامت دردی را دوا نمیکند. (285732)
پارسا
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۴:۴۱
متاسفانه نظام استخدام در کشور بصورت غیر کارشناسی و غیر تخصیصی هم اکنون هم ادامه دارد. دستگاه های اجرایی کارکنان را بر اساس شرح وظایفشان بکار نمی گیرند و کارمندان در چارچوب مدرک تحصیلی شان در جایگاه خود نیستند! و هیچ نهادی هم در این زمینه نظارت نمی کند! پول ملت هدر می رود و کمترین ثمری هم ندارد در واقع خود دولت مسئول هدر دادن بیت المال می باشد. (285633)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۴:۴۳
وای .....چه بخور بخوری ....بوده (285635)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۴:۴۶
من فوق لیسانس بیکار هستم، به نظر شما خداوند از حق من خواهد گذشت. محمود تو ملتی را بر فنا دادی. (285637)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۴:۴۹
فقط وفقط خدا میتونه این افراد را رسوا کند ؟وگر نه هکی حرف بزن حسابش با کرام الکاتبین است (285640)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۴:۵۶
یه نمونه کوچک:چند روز پیش رفتم مخابرات منطقه خودمون تو تهران،تو طبقه اول که برای پاسخگویی هست،چند نفر کارمند نشسته بودند همه بیکار!با موبایل هاشون ور میرفتن،علاوه بر بیکاری واقعا برخوردشون هم با ارباب رجوع بده.واسه اون تعداد حتی بخوان کار هم بکنن، کار نیست. و چون مطمئن هستن از حقوق سر ماه، وجدان کاری هم ندارن.از همه جالب تر به جز دو-سه نفری که دم در ساختمون نگهبان و اطلاعات بودن،دم در این اتاق هم یه میز گذاشته بودن با یه صندلی،نوشته بود اطلاعات،البته کسی هم پشتش نبود.اشتغال زایی همینه با یه میز (285647)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۵:۱۲
مردم نباید از این جنایات بگذرند خدایا اصولگرایان چه بر سر این مملکت آورده اند !!دولت آقای روحانی باید مدام این افشاگریها را داشته باشد و این کثافتکاریهای دولت اصولگرایان را به سمع و نظر مردم برساند سوال اینست که اگر در دولت آقایان هاشمی و خاتمی و موسوی این اتفاقات می افتاد اصولگرایان دست بردار بودند؟ یقین بدانید اگر هزار تومان از این دزدیها و اختلاسها در دولت خاتمی رخ میداد اصولگرایان....مملکت را سر اصلاح طلبان خراب میکردنداز دولت تدبیر و امید توقع داریم که مرتب مردم را ... (285655)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۵:۲۰
کجایی محمود انقلابی ساده زیست رئیس جمهور شجاع که توانستی هدفمندی یارانه ها اجرایی کنی مردم همه صاحب مبل ومان وماشین شدند تفریح می روند الان به علت مدیریت جهانی شما مردم ایران مشکل ندارند گرانی نیست همه چیز سر جایشه مردم از فروش نفت110دلاری شما در فاه کاملا" هستند مردم هر شب خواب شما ومعاون دست پاک ودولت مهروز شما می بینند یاد بگم بگم هایتان توی کابشن بهاری به خیر 11 روز قهر کردنتان کجاست رفیق بازیهایتان با مرتضوی برکنار کردن وزیر امور خارجه در سفر عزل وزیر کشور عزل وزیر بهداشت وآموزش (285656)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۵:۲۶
خود احمدی نزاد ترافیک خونده ولی تو همه زمینه ها کارشناس بود .یک هاله از نور امد یکدفعه همه علوم را یاد گرفت مخصوصا علم اقتصاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (285664)
sadegh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۵:۲۸
الان که حلقوم استخدامی رو بستند.
دوران احمدی نژاد وضعیت کار بهتر بود
من بوشهری هستم.داخل قلب انرژی واقتصاد جهان کار گیرم نمیاد!!!!!!!
نزدیک به دو ساله بیکارم (285666)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۷:۳۴
صادق جان دوست خوب من
استخدام باید قانونی باشه یا نه.؟؟؟؟؟؟؟!!!!
بعد جلوی بی قانونی نباید گرفته بشه..
بیکاری که همه جاست.
میدونید اگه قانونی بود حق به حقدار میرسید و شما که تو بوشهر بودی کار گیرت میومد.! (285723)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۱:۵۳
یه نامه بنویس ببر دم خونه محمود ، البته اولش باید تو صف وایسیااااا ... زووود برررووو که نوبتت بشه !!! دوره بعد هم حتما بهش رای بده !! خاندانتوووو آباد می کـــــــــنه ! (285821)
علی
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۵:۳۹
در وزارت کشور فقط 500نفر مستخدم را استخدام کردند قبل از دولت ایشان نیروهای شرکتی حدود 100نفر بود که ایشان آن را به 500 رساند سپس استخدام کردند (285677)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۵:۵۳
باید این محمود احمدی نژاد و معاونانش را محاکمه کرد . . . (285683)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۵:۵۸
در شهرما یک نفر که مستخدم در آموزش و پرورش بود به یک باره شد معلم مقطع ابتدایی !! (285686)
نیمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۲:۵۵
چی داری میگی بابا؟؟ دانشگاه شیراز،فکر کنم دانشکده حقوق و علوم سیاسی یا دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی یکی از اقایون کارمند اموزش بوده ، ترررررفیع درجه گرفته شده استاد گروه (285853)
پرداخت بدهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۶:۳۴
جناب احمدی نژاد و دولت کینه ورز او با این کار بدهی خود به سینه چاکان و کسانی که در سفرهای استانی در رکاب او می دویدند
و صل علی می گفتند را پرداخت کرده است. در ضمن به زعم خود برای برگشت به قدرت با این کار سرمایه گذاری کرده است. (285698)
لرستان همیشه بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۶:۳۶
دولت چرا کاری نمیکنه و این افراد که با پارتی بازی و رابطه استخدام شدن و هیچ کار مفیدی هم انجام نمیدن و حقوق مفت میگیرن از ادارات بیرون نمیکنه مگه اکثرشون قرار دادی نیستن ؟خوب بعد از پایان قرارداد دیگه قرارداد جدید باهاشون نبندن به جای اونا از بین این همه جوون بیکار باسواد استخدام کنن.این دیگه کاری نداره (285700)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۱:۵۵
نمیشه جووون ، همین این ها فردا میشن دزدهای سر گردنه !! بذار تو همون اداره بمونند حداقل ناموسمون در امان باشه !!! (285823)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۸:۴۴
اینها‌برای‌مدیریت‌جهانی‌نیومدن‌بلکه‌برای‌ویرانی‌و . . .ایران‌امدن‌وازشون‌چه‌حمایتهایی‌که‌نشد (285744)
احمد
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۱۹:۰۷
داماد فرماندار قبلی یکی از شهرهای مرزی کرمانشاه با رشته کاردانی معماری به عنوان معلم قران استخدام شد!!!!!!! (285748)
دکتر بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۰:۰۸
منم با مدرک دکترا بیکارررررررررررمممممممممممممم (285776)
!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۱:۵۷
خوبه ، حتما پـــــــسا دکترا شرکت کن !!! وقت برای کار کردن هستش ، این ها که بازنشسته شدن حتما ، قولت میدم دولت روحانی استخدامت کنه !! فعلا کاری از دست حسن بر نمیاد !!! (285824)
آینده ساز کشور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۰:۱۶
بایدنگران فرندان عزیزی بود که به این معلم سپرده می شوند. (285783)
صادق
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۱:۲۰
بله همه اینها درست ولی مشکل دستکاههای دولنی با این نیروها قابل حل نیست چون بطور مثال کاردان معماری به دبیری عربی استخدام شده خیلی زیاد است ذر واقع ادارات سیاهی لشکر دارنند ولی نیروی متخصص کم دارنند بایستی چاره اندیشی صحیصی انجام شود (285801)
iهدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۱:۴۲
دختر يكي از همكاران ليسانس زمين شناسي از دانشگاه ازاد بدون ازمون استخدام شد توان تدريس نداشت مشاور ابتدائي شد اين در حالي است كه دختر يكي ديگه از همكاران با معدل 18/5 از دانشگاه دولتي اصفهان با مدرك ارشد زمين شناسي هنوز استخدام نشده ولي به صورت ازاد در مدارس غير دولتي با حق الزحمه ناچيز كار ميكند و بسيار هم موفق است اين از نوع عدالت احمدي نژادي . . . (285814)
داد وبیداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۱:۴۸
در دولت قبل در استانداری کرمان شرکتی ها و قرار دادی ها مفت و.مجانی بدون ازمون جذب و استخدام پیمانی شدند جالب اینکه پست مدیریتی هم گرفتن، جالب تر اینکه تو این دولتم پست دارن.کجای دنیا دیدید اولین پست یه نفر مدیر کلی باشه (285819)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۲:۰۱
من هم عوضیم.... (285825)
urmia
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۲:۳۴
همه اختلاسها و بخور بخورها یه طرف این موضوع و بورسیه های غیرقانونی یه طرف. این کار باعث میشه ریشه فرهنگ و شعور خشکانده شود. البته این مخصوص دوران احمدی نژاد نبوده و کلا کارکنان دولت از لحاظ توانمندی در سطح زیاد بالایی نیستند. و تخصص حرف اخر را می زند. با توجه به اینکه دولت حداکثر امکانات را در اختیار دارد باید نخبه ترین افراد را بکار بگیرد ک متاسفانه عدم توجه به این موضو باعث بروز و رشد افرادی مثل احمدی نژاد می شود. اگر سیستم نخبه سالاری در سیستم دولتی و اداری نهادینه نشود کارمان زار است (285842)
بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۲:۳۷
یک دوست در دوران ارشد داشتم با هم فارغ التحصیل شدیم یک روز یکی از اقوامشان که با رییس شورای شهرمون اشنا بود بهش زنگ زد رفت سر کار اول تو یک اداره بود بعدم رفت یه جای دیگه ازدواجم کرد یک پسرم داره اما من به خدا بیکارم از نا امیدی وام گرفتم یک ار دی خریدم روش کار می کنم خدا از کسی که مارو به پیری کشاند نگذره (285843)
دانیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۰ ۲۳:۱۸
برادران دلواپس اون موقع چکار می کردند؟؟ (285873)