به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۳۴۷۵
میرکاظمی چه چیزی را مخفی می کند؟

اثبات سرطان زایی بنزین پتروشیمی + اسناد

گروه جامعه: با اوج گرفتن مباحث مربوط به اکتان‌افزای تولیدی پتروشیمی و دفاع مسعود میرکاظمی که به نوعی متهم ردیف اول ماجرای بنزین پتروشیمی به شمار می‌رود، ماجرای آلودگی بنزین وارد مرحله جدیدی شده است.
اثبات سرطان زایی بنزین پتروشیمی + اسناد
به گزارش سايت خرداد، با استناد به اخبار رسمی وزارت نفت در دوران میرکاظمی، ترکیب ماده دیگری به جز «ریفورمیت» با بنزین معمولی انجام مي‌شده كه این ماده سرطان‌زا و خطرناک که حاوی 50 درصد بنزن است و به دلیل درصد بالای بنزن، خواص سرطان‌زایی مستقیم دارد و بر سیستم عصبی، پوست، چشم و سیستم تنفسی اثرات منفی فراوان دارد که در دوران میرکاظمی به بنزین معمولی افزوده شد. نام آن «بنزین پیرولیز» است و خطرناک بودنش به حدی است که حتی مسوولان وزارت نفت نیز مدتهاست دیگر نامی از آن به میان نیاوردند و این در حالی است که میرکاظمی شدیداً اصرار دارد بنزین پتروشیمی پاک است!

بنزین پیرولیز چیست؟

بنزین پیرولیز یک محصول جانبی حاوی حدود 50 درصد بنزن است و برای تولید محصولات پتروشیمی دیگر به کار می‌رود. این ماده به دلیل درصد بالای بنزن، خواص سرطان‌زایی مستقیم دارد و بر سیستم عصبی، پوست، چشم و سیستم تنفسی اثرات منفی فراوان دارد. در دوران تحریم، این ماده علاوه بر ریفورمیت معروف، با بنزین معمولی مخلوط شده است. بنابر اعلام شرکت پتروشیمی، این ماده مخلوطی از چند آروماتیک است که فراریت نسبتاً بالایی دارند لذا سریعاً تفکیک شده وارد هوا می‌شوند. این ماده مجموعه‌ای از ترکیبات آروماتیک و حلقوی است که هر کدام مسمومیت خاص خود را دارند. در تصاویر زیر به نقل از برگه اطلاعات ایمنی موارد شرکت پتروشیمی، اطلاعات بنزین پیرولیز آمده است. این اطلاعات از لینک زیر قابل دانلود است:

http://www.petrochem-ir.net/%5Cipcc_content%5Cfa%5Cproducts%5Cdpg.pdf

ماجرایی که میرکاظمی از کنار آن می‌گذرد!

در دوران تحریم، علاوه بر ریفورمیت و MTBE این ماده نیز به بنزین معمولی افزوده شده است که در اظهارات جدید میرکاظمی و خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، اشاره‌ای به آن دیده نمی‌شود و این خبرگزاری‌ها با هوشمندی از کنار آن می‌گذرند! این درحالی است که بنابراعلام مدیران وقت پتروشیمی، بنزین پیرولیز با بنزین معمولی مخلوط می‌شد:

علیرضا ضیغمی، مدیرعامل وقت شرکت ملی پالایش و پخش ، خبر شماره 157630 شانا، مورخ 26 شهریور 1389: « بنزین پیرولیز و ریفرمیت یکی از فرآورده‌های تولیدی مجتمع های پتروشیمی و نفتای سبک نیز از فرآورده های تولیدی پالایشگاه های کشور است که پیش از این به خارج از کشور صادر می شد، ولی با توجه به نیاز داخل هم اکنون از این فرآورده ها برای تولید بنزین مورد نیاز داخل استفاده می شود.»

سید اسماعیل موسوی، مدیرعامل وقت پتروشیمی جم، خبر شماره 158526 شانا، مورخ 5 مهر 1389: «بنزین پیرولیز تولیدی پتروشیمی جم به عنوان یکی از محصولات فرعی واحد الفین از ابتدای راه‌اندازی این مجتمع تولید می‌شد، ولی به دلیل عدم نیاز داخلی آن را صادر می‌کردیم. از هنگام اجرای طرح تولید ضربتی بنزین در مجتمع‌‌های پتروشیمی تاکنون، این محصول برای اختلاط با بنزین معمولی در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار گرفته است.»

رضا امیری، مدیرعامل وقت شرکت پتروشیمی بندرامام، در خبر شماره 160080 شانا، مورخ 4 آبان 1389 از تولید 19 هزار و 458 تن بنزین پیرولیز و 107 هزار و 334 تن بنزین (ریفورمیت) در ماه های مرداد، شهریور و مهر امسال در این شرکت خبر داد و افزود: « بنزین تولیدی برای مصرف مستقیم به عنوان بنزین سوپر در جایگاه عرضه های سوخت به کار نمی رود، بلکه نقش اصلی آن به دلیل درجه بهسوزی بالا تنها در جهت افزایش اکتان محصولات تولیدی پالایشگاه و نیازمند اختلاط با مواد افزاینده دیگر است»

تقدیر احمدی‌نژاد از مدیران مربوطه
یک شاهد دیگر بر توزیع بنزین پیرولیز در دوران تحریم، تقدیر احمدی‌نژاد از مسوولان مربوطه است! نوشته حاضر درصدد زیر سوال بردن زحمات مدیران پتروشیمی در شرایط سخت تحریم نیست و شاید اگر تلاش متخصصان صنعت نفت نبود، کشور در دوران تحریم با بحران شدیدتر سوخت مواجه می‌شود. در واقع آن کسانی که باید پاسخگو باشد نخست، بانیان تحریم و دوم، مدیران ارشدی هستند که این تصمیم را به ضرر جان و سلامت مردم گرفتند.

سوالی که حامیان بنزین آلوده باید به آن پاسخ دهند

با اثبات آلودگی اکتان‌افزای پتروشیمی (که معمولاً ریفورمیت را اصلی‌ترین آنها می‌دانند و نامی از «بنزین پیرولیز» نمی‌برند)، رسانه‌های فارس، تسنیم، کیهان و از این دست حملات خبری خود را متوجه زنگنه و تیم او کرده‌اند، تنها به گناه توزیع بنزین پاک! میرکاظمی نیز که در دوران خود ماجرای بنزین پتروشیمی را کلید زد، به دیگر مدعی تبدیل شده است.

سوال اینجاست که آیا آمیختن ماده سرطانزای «بنزین پیرولیز» با بنزین معمولی، از دید این افراد قابل دفاع است؟ اگر نیست چرا هیچ نامی از آن برده نمی‌شود؟ دیگر اینکه با اثبات آلودگی بنزین پتروشیمی، آیا واقعاً دفاع از عملکرد گذشته و تخریب و نقد رقیب سیاسی به قیمت جان و سلامت شهروندان و آلوده کردن محیط زیست، کار درستی است؟ اکنون که کار از اخلاق هم گذشته است، آیا حداقل نباید جان انسان‌ها خط قرمز برخی چهره‌های تندرو و رسانه‌های افراطی باشد؟

مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۳:۳۱
فقط با جون مردم بازي كردند اين افراد در كنار اينكه ثروت كشور به باد دادند ... (230986)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۲:۴۶
با عرض معذرت ، بايد بگويم به احتمال زياد اوضاع در بخشهاي ديگر منجمله غذا و دارو هم همينطور بوده و لاپوشاني مي شده است. (231192)
یه سوال!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۰:۰۶
میگم الان مدعی العموم کجااااا.... الو ... الو ... صدا ... ؟؟
آها رفته به روزنامه ...... گیر بده. (231212)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۰:۰۶
واگذارشون به خون گلوی امام حسین(ع) چرا که اینجا خیالشون راحته از بازخواست. (231213)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۲:۲۳
عجب کاغذ پاره هایی بودندها (231228)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۳:۳۷
این اقدام . . . رو باید از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند. هزاران نفر رو کشتن و به سلامتی میلیون ها نفر آسیب زدن (230988)
چه فرقی میکنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۱۸
از بی کاری رفتم ماشین خریدم مسافر کش شدم الان سرطان ریه شب وروزم را یکی کرده آمپول میخرم 1500000تومان گناه من چی بود که 18سال درس خوندم آخرش بیکار شدم بعدشم من راسرطانی کردید که 6ماه بیشتر زنده نباشم
آقای زنگنه ما غرامت نمیخواهیم ولی مجازات این افراد را خواهان هستیم (231114)
سعید1
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۲:۳۱
دوست عزیز برای شما هموطن عزیز متاسفم وآرزوی بازگشت سلامتتان را از درگاه حضرت یزدان دارم.اما دوست بیمار من کدام مرجع ؟یقه چه کسی؟ . . . ؟یا مردمی که به لمپنها دل خوش کردند؟ وقتی لمپنیسم بازار دارد لمپنها هم میدانداری می کنند.یادتان نیست چه می کردند و هیچ کس هم چیزی به آنها نمی گفت؟مگر زمانی که پا در گلیم دوستانشان می کردند که سر وصدا درست می شد.به هرحال ایراد از ساختار یک کشور ومردم آن است والا بنزین یکی از بلاهاست.پارازیت بلا نیست؟ خشک شدن رودخانه ها بلا ... (231185)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۳:۴۰
اینها را میدانند و احمدی نژاد و دار و دسته اش را تحت پیگرد قرار نمی دهند؟ ضربه ای که احمدی نژاد و تیمش به این کشور زد،قوم مغول و جنگ 8 ساله به این کشور نزد. (230989)
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۱:۱۷
از ترسش هم كه شده سه سال ديگه صلاحيتش تاييد ميشه واسه انتخابات رياست جمهوري و مطمئن باشين راي هم مياره !!! (231173)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۲:۵۳
سايت محترم بهار لطفا در مورد شايعات متواتر راجع به مجوزهاي چهار سال گذشته دولت قبل مبني بر مجاز بودن مخلوط نمودن مقدار زيادي از فضولات خشكيده گاو وگوسفند هاي پرواربنديها با خوراك معمول براي تغذيه جوجه و مرغهاي مرغداريها هم تحقيق و گزارش تهيه كنيد. تشكر. (231193)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۳:۵۶
صبرکن چند سال دیگه میگید خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه (231210)
Soleimani
Norway
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۳:۴۹
افرين بهار
به اين ميگن رسانه مستقل
هواى پاک حق همه شهروندآن ايرانى مى باشد بسيارى از بيماريهاى شهروند آن
تهران از جمله پرخاشگر ى افسردگی... .. به دليل زندگی در هواى الوده مى باشد
من در کشور نروژ زندگی مى کنم در اينجا با وجود کمبود آفتاب و زمستانهاى
طاقت فرسا ميانگين طول عمر بسيار بيشتر از ايران است
با وجود اين که اکثر نروژها به شدت سيگار و مشروبات الکلى مصرف مى کنند (230992)
شبنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۳:۴۹
200 هزار تومان جریمه میشه و همه چی به خیر و خوشی تمام میشه ! (230993)
ح ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۳:۰۰
حدود سه سال قبل ، افزودن چند برابر حد مجاز متانول به بنزين مصرفي خودروهاي مردم توسط دولت گذشته ، خسارات هنگفتي به خودرو ها ي شخصي مردم ( علي الخصوص به خودروهاي شهرستانيها ) وارد كرد كه حتي صداي خودروسازان و صنف جايگاه داران را هم بطور رسمي در آورد !!! (231194)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۳:۵۲
مامیتوانیم....
ولی به چه قیمت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به قیمت جان انسانها... جالبه!!!! (230994)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۲۸
کاملا با شما موافقم. وقتی تولید بنزین بشه طرح ضربتی نتیجه بهتر از این نخواهد شد. (231117)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۴:۰۴
اینهایی که بخاطر موقعیت و مقام و پول با جان مردم بازی کرده اند باید اعدام شوند. (230999)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۴:۰۹
در این کشور هیچ آماری صحیح نیست
خانم دوستم اقتصاد میخونه
پایان نامش راجع به آمارهای سال 72 تا 89 بود
استادش بهش گفت تا 92 کاملش کن.وقتی دوباره رفت آمارها رو دید همگی تغییر کرده بودند.
سند و مدرک هم به راحتی میشه ساخت (231001)
کامیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۴:۱۵
از دولت انتظار داریم این موضوع رو رها نکه فقط خودتون قضاوت کنید تو این 4 سال سرطان چقدر زیاد شده و چه کسایی که بیگناه از بین رفتند ...در ضمن باید موضوع پارازیت ها رو هم سریعا بررسی کنید.... (231003)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۴:۲۱
اقایان که سلامتی مردم برایشان مهم نبودند فقط قدرت مهم بود سالی 12ماه گفتگو زنده تلوزیونی داشتند کیف اقای احمدی نژاد پر از امارهای بی حساب وکتاب بود یک روز جشن تولید بنزین یک روز جشن خودکفایی ایا همه ی این جشن چه نتیجه ای عاید این ملت شد جز بی اعتمادی دیدی امارها چقدر حباب داشت (231004)
مسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۴:۲۸
الان مقدار بنزن موجود در بنزین چقدر است (231008)
meh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۰۰
بنزین یورو 4 که الان دارن وارد می کنن زیر 1 درصد بنزن داره (231105)
علی
Spain
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۴:۳۷
چون پرده درافتد ، نه تو مانی و نه من
تمام کارها ، طرح ها ، لوایح احمدی نژاد نمایشی بود
انتظار داریم از دولت ،مجلس و قوه قضاییه به طور جدی به محاکمه این افراد بپردازند
8سال گذشته مدیریت احساسی ، تصویب و افتتاح طرحهای نمایشی، دروغ گویی بود (231011)
طاهری
Romania
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۵:۰۳
اگر واقعا چنین تخلفات سنگینی و مجرمانه انجام شده پس سازمان های مسئول مانند سازمان محیط زیست ، دانشگاههای علوم پزشکی چه اقداماتی کرده اند ؟ حداقل کار این است که مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایند . فقط گفتن و اعلام کردن که کافی نیست . اگر راست است پس چرا این مراجع متولی شکایت قانونی نمی کنند ؟ اگر تخلفاتی انجام شده و این مراجع ، قبلا و نیز همین حالا از طریق مراجع قضایی اقدام نشود خودش تخلف و معاضدت در جرم محسوب می شود . (231025)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۳:۰۳
اتفاقا بدليل چنين حجمي از معاضدت ذليلانه اي است كه هيچگاه مجرمين حساب پس نخواهند داد . (231195)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۵:۱۰
سلامت مردم توی اولویت چندمه اگربامردم مطرح میکردن چقدرخطرداره میزاشتن خودشون تصمیم بگیرن ولی بازم دروغ مثل همیشه هنوزم تورسانه میلی میگن سالمه (231031)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۵:۲۷
تا سالیان سال شاهکارهای پاک ترین دولت تاریخ یکی پس از دیگری رو میشود!!خدا . . . اینها پر رو تر از این حرفها هستن که زیر بار برن! (231033)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۵:۵۲
(ضرب المثل جدید ایرانی) پولهارو بچسب چیزی که زیاده جان آدمه فعلا 76 میلیون داریم (231040)
ر.س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۵:۵۹
امان از دست این جماعت دنیا پرست و قدرت طلب
تواین دنیا قدرت دارید و دست کسی به دامانتان نمیرسه حداکثر چند تا مدیر میانی رو آویزون میکنید مثل ماجرای کهریزک
تو اون دنیا چیکار میخواهید بکنید (231041)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۲۰
یکی از علل های سونامی سرطان همین بنزین که در پتروشیمی تولید میشه (231050)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۳۷
ایا الوده شدن بنزین ها هم به نوعی برای دزدی بیشتر از اموال بیت المال مسلمین صورت گرفته است؟هز دم از این باغ بری میرسد و خواهد رسید
تازه سزسوزنی از مفاسد پاک ترین دولت کشف شده است !
با عوض شدن مدیران عامل بانکها چشمان ملت مظلوم به مفاسد بیشتری روشن خواهد شد از دولت اصولگرای اقای دکتر محمود احمدی نژاد (231058)
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۰۸
اینجانب به عنوان یک شهروند درخواست محاکمه کلیه عاملان این قاتل خاموش در یک دادگاه مستقل را دارم. . . ، (231077)
زندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۳۱
افراطیون دلشان برای 8 سال دروغ پیاپی تنگ شده است (231086)
شهروند ایلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۵۷
توی اون عکس باید می نوشتند :تبدیل تهدید به فاجعه! (231100)
شهروند دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۰۸
در یک جامعه شعار زده جه ارزشی دارد جان انسانها؟! مهم شعار است و ایدئولوژی و دیگر هیچ! (231137)
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۱۵
کجایند افراطیون که ببینند مردم با این بنزین آلوده چه بد بختی کشیدند؟ افراطیون .... افراطیون...... (231143)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۳۳
8سال همه چی را کتمان کردند دم از عدالت زدند سرطانزا بودن بنزین هم روش !! (231148)
محمدب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۴۷
بازم این بهار دروغ پردازی کرد. برید بابا کشکتونو بساوید. با علم صحبت کنید نه با یک مشت اسناد دروغین که بخواهید ذهن مردم را منحرف کنید. (231156)
ه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۳:۲۰
پ ن پ محمود حرف راست میزد!!! (231199)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۱:۲۹
ادب هم خوب چیزیه (231215)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۱:۳۹
ای کاش می شد حرف زد ...............!!!! (231175)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۲:۳۵
مدعی العموم در این داستان کجاست.........یا فقط برای .......... (231189)
فاطی
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۰۱:۳۸
ما تا کی باید تاوان پس بدیم ؟
گناه ما چیه ؟ (231218)