به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۷۳۴۴۵
حملات افراطيون داخلي به توافق اتمی لوزان

ملت شادمان از تفاهم؛ دلواپسان ناراحت!

گروه سياسي: در حاليكه پس از تفاهم هسته‌اي ايران با گروه 5+1 اكثريت ملت ايران به ابراز شادماني پرداخته و از تيم مذاكره كننده كشورمان حمايت و تقدير نمودند، اما اين تفاهم، منجر به سردرگمی و بروز اختلاف نظر در میان تندروها شده٬ برخي رسانه هاي نزديك به اصولگرايان افراطي و نمایندگان مجلس، بیانیه «لوزان» را پایان رویای توافق «برد‌-‌برد» اعلام کرده و گفته‌اند اين بيانيه، نقض کننده «خطوط قرمز» مد‌نظر رهبري است.
ملت شادمان از تفاهم؛ دلواپسان ناراحت!
حمید رسایی٬ حسین نقوی حسینی٬ اسماعیل کوثری و منصور حقیقت‌پور چهار نماینده‌ گروه پايداري هستند که گفته‌اند در بیانیه «لوزان» خطوط قرمز رهبري نادیده گرفته شده است. «دو مرحله‌ای» شدن توافق٬ «باقی ماندن تحریم‌ها»٬ «تغییر کابری راکتور اراک»٬ «ممنوعیت غنی‌سازی در فردو» و «نرسیدن به ۱۹۰ هزار سو» پنج خط قرمز نادیده گرفته شده رهبري در بیانیه مذکور عنوان شده‌اند.

برخی از تندروهاي داخلي بیانیه «لوزان» را «فتنه سال ۹۴»! دانسته و گفته‌اند «فتنه‌گران» با «اردوکشی خیابانی» می‌خواهند در این زمینه رهبري را به عقب برانند! این دسته از محافظه‌کاران می‌گویند شرایطی که برای نیرو‌های حزب‌الله پس از صدور بیانیه «لوزان» پیش آمده هم‌چون شرایط پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ است. به اعتقاد آنها «لوزان» نقطه‌ عطف تبدیل جمهوری اسلامی ایران به جمهوری‌های اسلامی اسمی عرفی چون جمهوری اسلامی پاکستان و افغانستان و موریتانی است.

يك روحاني تندرو به نام حمید روحانی، كه سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بود نيز از نتیجه مذاکرات اتمی میان نمایندگان ایران و گروه ۵+۱ ابراز نگرانی کرد و گفت: «آنچه دیشب منتشر شد نه تنها از نگرانی ملت نکاست بلکه نگرانی ملت را بیشتر کرد. مبادا با این مذاکرات و بیانیه‌ها آرمان‌های ملت ایران پایمال شود. نکند هدف ملت ایران که انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، از دست برود.» وي توضيحي از «ملت» مد نظر خود ارائه نداد، اما تندروها همواره براي تحميل نظرات خود از «ملت ايران» ياد مي‌كنند و اين در حاليست كه ملت در انتخابات 92 روحاني را به خاطر برخي شعارهايش از جمله حل مشكل هسته اي به عنوان رييس جمهور انتخاب كردند.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان و از چهره‌های سرشناس رسانه اي تندرو، هم متنی که در پایان مذاکرات اتمی خوانده شد را "توافق دو مرحله‌ای" خواند و به خبرگزاری فارس گفت: «در یک کلمه باید گفت که اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم.» اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ضمن انتقاد از توافق لوزان به خبرگزاری تسنیم گفت: «آمریکا در بیانیه لوزان به تمام خواسته‌های خود در مذاکرات هسته‌ای رسید اما ایران به خواسته اصلی خود که لغو کامل تحریم‌ها بود، نرسیده است.» این نماینده اصولگرا ضمن انتقاد از عملکرد تیم مذاکره‌کننده ایران افزود: «ما از آمریکا و متحدانش توقع نداریم به نفع ما عمل کنند اما از تیم مذاکره کننده خودمان توقع داشتیم در رابطه با مذاکرات قوی عمل کنند.»

منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نیز در انتقاد از نتیجه مذاکرات لوزان دستاورد نمایندگان کشورهای غربی را "بیشتر" از طرف ایرانی دانست. او افزود: «وضعیت آنها ۶۰ و حتی ۷۰ به ۴۰ و ۳۰ بوده است.» منصور حقیقت‌پور در ادامه تصریح کرد: «ظریف و تیم مذاکره‌کننده به معنای واقعی و آشکار به وظیفه نمایندگان تعدی کردند، به طوری که پروتکل الحاقی که از اختیارات نمایندگان مجلس بود ظریف خود در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و قطعاً مجلس پاسخگویی در این زمینه را در اولین جلسات هفته آینده در دستور کار قرار می‌دهد.»

حسین نقوی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نیز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم تأکید کرد که در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بیانیه پایانی اجلاس لوزان به طور دقیق بررسی و "با سیاست‌های کلی تطبیق" داده خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: «مجلس شورای اسلامی تحت هیچ شرایطی، تعهدهایی را فراتر از سیاست‌های کلی نظام که در بحث‌هسته‌‌ای کاملاً روشن است، نمی‌پذیرد.» او ابراز امیدواری کرد که نتیجه‌بررسی‌های با "سیاست‌های کلان نظام" تطبیق داشته باشد.

محمد کاظم انبارلویی، دبیر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی هم تفاهم لوزان را بیانیه‌ای خواند که "هر طرف می‌تواند قرائت خاص خود را از آن داشته باشد". او نیز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم تصریح تأکید کرد که "امتیاز لغو یک باره تحریم‌ها نباید منجر به برچیده شدن دانش هسته‌ای در ایران شو"د. کاظم انبارلویی افزود: «ما تا کنون امتیازات فراوانی را داده‌ایم در حالیکه هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و تحریم‌های ظالمانه همچنان به قدرت خود باقی است.»

گفتني اينكه، مذاکرات نمایندگان ایران و کشورهای عضو گروه ۵+۱ شامگاه پنج‌شنبه پس از هشت روز کار فشرده در لوزان سوئیس به پایان رسید و دو طرف پس از دوازه سال مناقشه بر سر برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که بر سر چارچوب توافق نهایی به تفاهم دست یافته‌اند. این تفاهم امکان دست‌یابی به توافقی جامع میان ایران و قدرت‌های جهانی را فراهم خواهد کرد.

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۲:۳۱
امیدوارم مقام معظم رهبری حمایت قاطع و راسخی از تیم مذاکره کننده کشور نشان دهند. اکثریت قاطع این جماعت تندرو در صورتی که مشاهده کنند سیگنال مثبت در مورد مذاکرات از بالا ارسال می شود سکوت و همراهی خواهند کرد... (298524)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۲۲
حسادت که منطق نداره! معلومه که این آقایونی که دیگه نه نزد مردم ارزشی دارند و مانور قدرت توخالیشان هم بعد از این توافق در کشور بی معناتر می شود، حالا شروع به شلوغ کاری و سنگ اندازی می کنند. خجالت آوره که اینقدر قدرت دوست هستند که کشورشان را هم قربانی این قدرت بازی میکنند. مثل این آقایون در این دوران مثل درباریان زمان سلطان حسین است که هر فرد توانمندی را در کشور خلع قدرت یم کردند تا ناتوانی و بی عرضگی خودشان را بپوشانند.
امثال رسایی و شریعتمداری در این کشور جز طبل توخالی نیستند. (298684)
بی سوات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۲۰
نیروگاه آب سنگین اراک به محل کشت سیب زمینی تولید خواهد شد! (298779)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۳۹

اسب زین شده شریعتمداری چیست؟

1) به مجموع قطعنامه های: ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، و ۱۸۰۳ شورای امنیت و تحریم بانک مرکزی و قطع خدمات سوئیفت و تحریم خرید نفت از ایران و.... گفته میشود.
افسار پاره چیست؟ به تلاش شبانه روزی یک تیم متخصص برای پاک کردن گندی که هشت سال به مملکت زده شد

2 ) اسب زین شده دلاری است که دولتی 1000 تومان تحویل گرفت و 4000 تومان تحویل داد
افسار پاره دلاری است که دولتی 4000 تومان تحویل گرفت و الان 3300 تومان است

3 ) اسب زین شده تورم بیش از 50 درصدی است
زین پاره تورم زیر 15 درصدی است

4 ) اسب زین شده خالی شدن 80 درصد صندلی های سازمان ملل موقع سخنرانی است
افسار پاره کسی است که مشاور امنیت ملی امریکا (هنری کسینجر) به او مکتوب گفته: "تقدیم به دشمن قابل احترام، ظریف"
(298791)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۷:۰۳
کاملا موافقم (298863)
تاریخ ایران به احترامت خواهد ایستاد برقرار باشید جناب دکتر ظریف
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۷:۲۲
تاریخ ایران به احترامت خواهد ایستاد برقرار وپاینده باشید جناب دکتر ظریف ، جناب دکتر به بادمجان های دور قاب چین توجه نکنید رهبری به شما اعتماد فراوان دارد ورهبری خود به آ ن افراد واقف هست واعتنایی ندارد زنده باد ایران عزیزم (298876)
داوود
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۹:۰۹
شماها٬ که تو کشت سیب زمینی خودکفا شده بودید..مخصوصا شب قبل انتخابات!! (298907)
aliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۰:۵۳
بسوزید دلواپسان منافع طلب (298965)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۰:۵۳
اشكال ندارد ! در زماني كه نيروگاه بود كه آقاي محمود جز خسارت زدن كاري نكرد ، اگر طبق نظر شما شد ! بعدش محمود را بفرستيد آنجا كمي كار كند شايد ذره اي از خسارتهاي هشت ساله تحريمهاي ورق پاره را جبران كند و از دينش به مردم مظلوم ايران كم شود ! (298966)
بیسواد بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۳:۳۹
داره بنزین تولید میکنه تا همیشه تعطیل باشیم (299037)
رضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۲۴
بترسید! این نشانه ی خوبی برای مردم ایران است. وقتی شما و نتانیاهو با هم شروع به لرزیدن می کنید یعنی نسیم سعادت به سمت ایران وزیدن گرفته. پس بترسید و تا ابد نگران بمانید. ما از نگرانی شما خوشحال می شویم. چون منافع شما و منافع مردم در دو قطب مخالف است. (298685)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۴۷
امیدوارم ایران عزیزمان هیچوقت به سلاح هسته ای نرسه. هسته ای شدن ایران به نفع هیچکسی نیست. و بالاخص برای مردم و فرزندان ایران جز بیچارگی نخواهد داشت. (298695)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۴۳
امید وار نباش اینا خطوط قرمز رهبری رو رعایت نکردند (298752)
محسن
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۳
انشاا...
این اصول گرا میترسن رای نیارن این حرفا رو میزنن تازه از قدرت خیلیا هم کم میشه باید بترسن و ان ....بگن (298764)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۳۸
کاملا درسته .لاکن این جماعت مشخص نیست چرا همیشه متاسفانه چندین قدم جلو تر از رهبری حرکت میکنند!!!! (298787)
سیّد سعادت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۶:۰۱
اگر نیک بیندیشیم خداوند فکرکردن وتصمیم گیری را منحصر به فرد، گروه،طبقه وشخصیت پردازی نفرموده وصریحا اعلان فرموده اولا کلُّ نفسٍ بما کسَبَت رهینةٌ. ثانیا : یا ایهاالّذین امَنوا لا تُقَدِّموا بین یدی الله ورسوله.ثالثا:انَّ علینا الهدی وإنَّ لنا للآخرةَ والأولی. رابعا: انَّ سعیکم لشَتّی. پس همه حق تفکر نظروتصمیم گیری دارند ودر نهایت : والعاقبةُ للمتقین. (298818)
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۲:۱۰
شادی این عده ، آن هم توی تهران ، در برابر اذهان عمومی و افکار بین المللی جای تأسف دارد. اول به دلیل آنکه : هنوز کار به پایان نرسیده و 80 درصد کار ، تدوین توافقنامه است . دوم آنکه دشمن با دیدن این موارد قطعا به این نتیجه خواهد رسید که طرف مقابل در مقابل این توافق سطح متوسط ، اینقدر هیجان زده شده و مثل قحطی زده ها ریخته توی خیابان ؛ شروع می کنه به توهین و تحقیر تیم مذاکره کننده ما.ثالثا حتی اگر فتح الفتوح هم صورت گرفته باشد اعتماد به آمریکا یعنی دچار شدن به سرنوشت مصدق(بروید تاریخ را بخوانید) (299006)
ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۲:۴۵
ولشون کنید بابا
بذارید بترسن ، بلرزن ، عده ای فقط میلرزن ، به درک (298527)
سولماز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۴۶
هیچ ملتی علاقه به تولید سلاح هسته ای نداره. چون سلاح هسته ای یکی از بدترین اختراعات بشری بوده و هست. سلاح هسته ای فقط تهدید کشورهای همسایه نیست، تهدید مردم هم هست. در کشوری که دموکراسی واقعی وجود ندارد تبعات داشتن سلاح هسته ای م یتونه برای مردم خیلی سنگین باشه. پاکستان نمونه ی چنین جامعه ایست. هر روز کودتای نظامیان و کشور بهمریخته ای که دولتش مشروعیتش را از مردم نمیگیره از سلاح هسته ای می گیره! (298693)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۲:۴۷
اردو کشی خیابانی؟
رفراندوم برگزار کنید راجع به این موضوع تا بلکه یکم آگاه بشن (298528)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۳:۰۵
ما تا قبل از این نمی دانستیم با این همه ذخایر غنی سازی خود چه کارها می توانیم بکنیم و عملا در 8 سال گذشته همه در حد دکور و از سر لج بازی موجود بودند

با این توافق راه به ما نشان داده خواهد شد و شروع جدیدی میکنیم برای پیشرفت و آبادانی کشور (298530)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۳:۲۶
نماینگان مجلس امریکا تنها نیستند .!!!
ضمنا ونها کاری که از ما ساخته است این است که بگوییم ما میتوانیم علی الظاهر چند روزی در غم شما شریک شویم بیستر نه !!! (298532)
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۳:۲۷
اگراقایایانی که دارای موضع انقلابی اند رابه راحتی وبدون هیچ ابایی تندرومیخوانیدلابدخودعافیت طلبید.اظهارا ات خودتاتان که تندروتروحتی اهانت امیزاست .اخلاق کجاست؟ (298533)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۹
اینا و انقلاب؟ دروغ سیزدهه؟! (298804)
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۵:۳۷
به نظر شما اخلاق همون حایی است که تندرو ها بدون هیچ سندی تهمت می زنند به مردم حمله میکنند کنسرت ها را بهم می ریزنند و....؟ (298813)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۳:۵۳
سلام
این مردمی که شما میگی خوشحالند، دلواپس کشور نیستند؟!
مردم و دلواپسان؟! (میدونم به چی اشاره داری اما به جای بداخلاقی ، عمیق باش) (298536)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۴:۴۱
این توافق برای مردم عادی زمانی فایده دارد که قیمت دلار کاهش یابد و همراه با ان قیمتهایی ظالمانه سه برابری کالاها و خودرو و بیلت هواپیما، بنزین....و ارزش ریال بالا رود تا قدرت خرید مردم بالا رود...زیرا پراید را به بهانه تحریمها از 7 میلیون به 22 میلیون گران کردن اگر باز هم دولت و اقای سیف مثل دولت احمدی نژاد جلوی کاهش دلار را با هدف کسب درامد برای دولت بگیرد....این توافق برای مردم عادی هیچ سودی ندارد و مشخص می شود برای دولت مثل دولت قبل فقط عده ای رانت خور ارزی مهم است و نه مردم...... (298537)
شادمان
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۴:۴۹
تعریف شما از ملت چیه!؟
نکنه شما دلواپسان رو جزو ملت نمیدونید!؟
خدایی الان معیشت مردم چطوره!؟
چقدر جناحی به مسائل و منافع ملی نگاه میکنید!؟
شتابزدگی در شادمان بودن عاقلانه است!؟
برید بیانیه کاخ سفید و سخنان اوباما و کری رو درباره ی بیانیه بخونید بعدا!
واقعا احساس میکنید تحلیلگر شدید برا خودتون!؟
خجالت داره والله ، مردم با کلی امید به این دولت اعتماد کردن اونوقت این مدت گذشته و هنوز که هنوزه از وعده های انتخاباتی محقق شده خبری نیست اونوقت یه عده مثل شما دارید با کف و سوت حقیقت رو پنهون میکن (298538)
غلامحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۴
شما صحبتهای دیپلماتهای خودمان را قبول نداری اونوقت چسبیدی به سخنان اوباما و کری؟شما که میگویید حرفهای آنها اعتباری ندارد پس چرا به آن استناد می کنید؟ (298744)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۸
عزیزم فرافکنی نکن! (298803)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۱:۲۸
عزیزدل برادر رهبری نظام بارها با حمایت از تیم مذاکره کننده آنانرابه خط مقدم فرستاده اند حالاجنابعالی کاسه داغترازآش شده ای وحمایت رهبری را زیر سوال
میبری؟وبه حرفهای دشمنان استنادمیکنی؟مگرقرآن نخوانده ای که میفرمایدبه اخبارفاسقان اعتماد نکنید؟ان جائکم فاسق بنبافتبینوا (298983)
جواد..
Canada
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۵:۱۵
هشت سال مملکت رو به ورطه نابودی کشاندن، حال که عقلایی پیدا شده تا سنگ به ته چاه انداخته را بیرون بکشد ناراحتند.
آنانی که از فقر و فلاکت مردم لذت می برند.
اینان ختم علی قلوبهم و سمعهم هستند. نمی بینند که حتی غربی ها خود این مذاکرات را به مذاکرات جنگ سرد تشبیه می کنند.
به کوری چشم دشمنان واقعی مردم و اسلام و انقلاب، ایران در مسیر پیشرفت خواهد رفت البته اگر با مفسدین اقتصادی و غارتگران هم برخورد قاطع شود (298539)
عاشق وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۵:۵۶
این توافق بسیارباعث پس رفت ایران شد وکاملا بانظرات رهبری متفاوت بود..اقای روحانی با3.5درصدغنی سازی به کجا میخای برسی اینجوری میخای ایران رو پیشرفت بدی واقعا که باید ب سواد خودتون شک کنید..درقبال اینهمه کاری ک ایران باید انجام بده طرف مقابل فقط تحریم های هسته ای رو برمیداره این بود بازی برد برد?????واقعا ک چ انسان هایی اومدن سرکار توی این دولت وملت کی رو انتخاب کرد...واقعا باعث شرمساری ماایرانیاشد این توافق (298540)
خطاب به عشق وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۲۹
تو اگر ذره ای دانش مربوط رو داشتی میفهمیدی برای مقاصد پزشکی و برق همین 3.5 درصد کافیه. فکر کردی شکلات سازی که به نظرت 3.5 درصد کمه؟؟؟ با 20 درصد بمب میسازن عمو جان (298785)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۶:۲۹
با اون نظریت در مورد ساختن بمب با 20 درصد معلومه چقدر در این زمینه سواد داری، فقط با غنای 90 درصد میشه بمب ساخت. (298842)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۶
همون دکتر و مراد شما سواد داشت به اندازه هفت پشت مملکت بسه! (298802)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۱:۳۲
ایا مقایسه تیم مذاکره کننده قبلی را با فعلی دیده ای ؟اگرندیده ای برو ببین تا

مشاهده کنی بیسوادکیست؟ (298985)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۶:۰۵
براستی ک چنین است نان برخی در تحریم و خصومت ایران و غرب است!!
اما اکثریت جامعه موافق رفع تحریم ها و رفع کدورتهای ایران و غرب نیست؟ (298541)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۶:۰۶
تا کی هزینه دادن برای تحریم و دشمنی با غرب؟ (298542)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۴۹
ینی حاضری زنده باشی به هر قیمتی ؟ بابا با غیرت (298698)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۶:۳۵
چرا فقط خودتون رو ملت فرض کردین من به عنوان جزیی از ملت از این توافق که دستاورد های هسته ای را دادیم و تحریم ها شاید حذف شود اصلا خوشحال نیستم مطمئن باشید خیلی از مردم هم همین نظر را دارند اما شما اهمیت نمی دهید چند ماه دیگه که تحریم ها لغو نشد باید سرتون رو از خجالت پایین بیندازید امکان نداره غرب تحریم رو لغو کنه به هر بهانه ای اونو بر میگردونه حالا میبینید (298543)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۴۳
این توافق به این دلیل اهمیت داره که تحریمهایی که در نتیجه بی تدبیری دولت مورد علاقه شما به ملت ایران تحمیل شد کم می شود وگرنه سود اضافه ای عاید ما نمی شود و نفع آن این است که جلوی ضرر را از هر جا که بگیریم منفعت است (298751)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۵
عجب پس از الان میخواید سنگ اندازی کنید دوستان بدونید که کور خوندید! (298801)
احمد ع ع ع
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۶:۳۸
شما اقایان از هیجی نترسید حتما باید برای ملت توصیح دهید میدانیم که به صررشماست ولی ایندگان قصاوت خواهند کرد. فعلا که همه دم فرو بستند غیر از شماها. (298544)
روح ا....
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۶:۴۴
به قول رییسشان دکتررررررررررررررر احمدی نژاد آب رو بریزند ........ میسوزه. (298545)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۷:۱۵
بميرد آنكس كه نتواند شادي ملت را ببيند. بابا ظريف عزيزمون قدرت هاي جهان رو به زانو درآورد ، اينا كه اصلاً عددي نيستند. (298546)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۵۱
جدی این متن نوشتی خندت نگرفت ؟ 82 یادت نمیاد عمو جوون ؟ (298702)
داوود
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۹:۱۸
نکنه .ملت شما همون چهار میلیون نفر هستش..در ضمن تو خودتو ناراحت نکن٬٬ عمو جووون!! (298914)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۹:۲۰
چرا ناراحتی عمو فدا؟ (298916)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۷:۱۶
اگر اين نمايندگان معترض وحسين شريعتمداري ان را تأييد مي كردند ملت ايران بايد شك مي كرد اينان جز خرابكاري وأب به اسياب دشمن (اسرائيل ) ريختن واعتراض به دولت مردمي اقاي دكتر روحاني چه كار مفيدي براي اين كشور انجام داده أند ؟؟ (298547)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۵۱
همه کارای مفید شما انجام میدی الان ؟ (298704)
رضا
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۷:۴۰
دلواپس موقعیت خود هستند و نه منافع ملی. (298550)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۷:۴۰
دلواپسان عزیز. خاموش........... (298551)
عابد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۷:۴۸
ای کاش دلواپسان زمانی که تحریم ها راکاغذپاره ای بیش نمیدانستنددلواپسی برای ملت مینمودند تاباورمان می شدکه خطی نیست واقعیت بهتراست!. (298554)
افشين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۷:۵۸
دلا بسوز که سور تو کارها بکند.

بسوزيد . بسوزيد (298555)
سید علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۰۳
آقا ما نخواهیم کسی از طرف ملت صحبت کنه کیو ببینیم؟
هرجا کم میارن پای ملتو میکشن وسط. بابا نظر همه ملت با شخص شما همراه نیست. اینو درک کنید. (298556)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۰۹
ای بابا بازم شروع شد.
بیچاره ما. :-( (298557)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۱۱
راست میگی بهار؟
بهتر بود بجای اینهمه نقل قول مینوشتی که چرا «دو مرحله‌ای» شدن توافق٬ «باقی ماندن تحریم‌ها»٬ «تغییر کابری راکتور اراک»٬ «ممنوعیت غنی‌سازی در فردو» و «نرسیدن به ۱۹۰ هزار سو» غلطه!!!!!!! (298558)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۲
تو لطف کن اول برو ببین اینا چیه بعد افاضه کلام کن! (298800)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۲۳
اولین بار اسراییل و شریعتمداری و دلواپسان بیانیه مشترک ندارند
اسراییل معتقد است ایران زیادی امتیاز گرفته
اینان معتقدند 1+5 زیادی امتیاز گرفته
حسین جون یه مشورت میکردی عزیزم (298560)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۲۴
به امید خدا پایان امسال با پایان کار این تندروهای بی خبر از دل ملت همراه خواهد بود (298561)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۲۸
مگه افراد به اصطلاح شما دلواپس جزو ملت نيستند كه اينطوري تيتر زديد (298562)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۰
نخیر اینا تافته ی جدا بافته هستن! (298798)
شاه قجر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۳۱
ديگه اين همه نگيد تركمانچاي-- لوزان اومد به بازار كهنه شده دل آزار (298563)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۳۵
روحانی و اوباما و کلا میانه روهای ایران و آمریکا سخت به یک توافق احتیاج دارند تا از آن در انتخابات پیش رو استفده کنند .همش بازی قدرت هست .بقیه حرفایی هم که زده میشه کشک است.البته شب دراز است و قلندر بیدار.. (298564)
عبرالحسين خان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۳
بابا گلي به جمال خودمون- ظريف خان روسفيدم كردي (298565)
بابا تاريخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۲۰
عبدالحسين خان طرف ايراني قرارداد تركمانچاي (298682)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۴
تازه از خواب بیدار شدند یکی به این ها مه مه بده البته مه مه را لو لو برد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ (298567)
بزن بریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۸
بروید و زندگی این دلواپسان را پیش از پست ومقام گرفتن با بعد از آن مقایسه کنید تا به راز این همه زور زدنها و انجام وظیفه در قبال دریافتهاشان پی ببرید (298568)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۵۴
وای وای چه تحلیل سنگینی فرمودید (298710)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۱:۳۱
پیشنهاد خیلی قشنگ ومفیدی دادی (298984)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۸:۵۶
ملت ملت ملت ملت ملت ملت!!! خسته شديم از بسکه سوارمان شدند و به هرکجا خواستند، ما را دواندند! هرکجا نيازمان داشتند، شديم ملت هميشه در صحنه و هر کجا نيازي به مان نبود، زدند و گرفتند و بردند و بستند! شرم و حيا هم خوب چيزي است ولله، که البته خيلي ها ندارند!! (298569)
بیننده
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۰۰
باسلام به عنوان یکی از بینندگان سایت باید عرض کنم در طی مذاکرات هسته ای ازنظراطلاع رسانی بسیار ضعیف عمل کردید ازشمابیشتراز این انتظار می رفت. (298570)
محمد
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۰۱
درود بر مردان هسته اي آفرين بر روحاني و مردو قولش جميعا خسته نباشند . (298571)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۰۵
در جواب دلواپسان بايد گفت انشاء ننوشته غلط ندارد ، آن زمان كه احمدى نژاد مصوبات سازمان ملل و تحريم ها را نخوانده پاره كرد تا چه رسد جواب دهد تا ملت غلط هايش را بگويند كجا بوديد ؟ هشت سال گرانى ، تورم ، بيكارى ، ارتشاء ، دزدى هشتصد ميليارد از بيت المال را ديديد ، برديد ، اقوام و دوستان وآشنايان خوردند ودم نزنيد و مشغول چاپيدن بوديد وحال ميترسيد و دلواپس كه نظمى بر قرار شود ومجبور شويد حساب پس دهيد؟ روزى پس خواهيد داد انشااله (298572)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۰۶
بهتر است بجای توهین و فحاشی و بکاربردن الفاظ و القاب جواب مستدل و منطقی بدهید . دوستان غربی شما آنقدر یک هزارم آنچه که شما دوست دارید صادق و وفادار به عهد و قرار نیستند .بهتر است بعد از دو سال برنامه کاری و کارنامه خود را بیان فرمائید . البته ارز یاران خاتمی جز جنگ روانی و فرار از پاسخ گویی انتظاری نیست (298573)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۴۸
حرف اندازه دهنت بردار ماشااله هر چی هم که میگیم از افاضات معجزه هزاره سوم و مرادت بوده! (298797)
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۰۸
وقتی صد نفر بیان تو خیابون ولی عصر ملتند
ولی این همه استاد دانشگاه و دانشمند که نگرانند عددی نیستند
البته این خود بزرگ بینی مشی اصلاح طلباست و به اون عادت داریم (298574)
فیروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۱۶
از کی تا حالا حسین شریعتمداری و رسایی و ... دانشمند شدن؟ (298774)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۴۷
کدوم استاد دانشگاه؟! لابد امثال اله کرم و همینایی که مدرک دیپلمم به زور داشتن بعد الان دکتر شدن برامون؟!یا همون استادی که با مدرک کارشناسی علوم سیاسی برای دکتر ظریف شاخ و شونه میکشید؟ (298796)
میرمهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۱۱
همونایی که برای باخت مقابل آرژانتین ریختن توی خیابونا

برای این باخت جدیدم ریختن بیرون!

مگه هر تفاهمی خوشحالی دارد؟؟؟ (298575)
توزرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۱۳
روحاني مچكريم (298576)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۵۵
موافقم .. شوخی کردم .. خخخخخخخخخخخخخخ (298714)
ظریف پسند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۲۵
آب رو بریز همون جا که میسوزه...دلواپسان جمله آشنا نیست؟خخخخخخ (298578)
عجب
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۲۷
حالم بهم میخوره وقتی این حمید روحانی اسم ملت ایران را میاره و خودشو نماینده ملت ایران مینامه .اهای تونماینده من نیستی حمیدروحانی .پس هروقت خواستی نظرات ملت ایران را بیان کنی بگو ملت ایران منهای یک فهمیدی؟؟؟؟؟؟ (298579)
صالحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۱
این اقایان دلواپس با هر چیزی که باعث لبخند مردم بشه مشکل دارن. (298580)
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۱
سلام
مخالفت الان با دولت مخالفت با اصل نظام قانون اساسی رهبری و.... در زمانی بحرانی است و بایستی به جد با این افراد برخورد قضایی در اولین فرصت بشه حالا وقت عملکرد به موقع قوه قضاییه است ... (298581)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۱:۳۶
تحمل مخالفان در این دوره می تونه تاحدی بیمه کنه مخالفان را در زمانی که باز خدای نخواسته دوباره دلواپسان و تمامیت خواهان و کاسبان تحریم قدرت رو قبضه کنن (298986)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۳
شما توقع داشتین اینایی که نفعشون تو تحریم بود و برای شکست روحانی دل بسته بودند به شکست در مذاکرات,الان بیان تعریف و تمجید کنن از مذاکره کنندگان؟؟دلواپس,اسراییل,پیوندتان مبارک (298583)
جمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۴
آب رو بریزید اونجا که میسوزه. (298584)
مهرداد
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۵
خب من اصلا طرفدار این ها نیستم ولی فقط یه نکته رو میگم. در فکت شيت منتشرشده توسط آمریکا هیچ حرفی از لغو کامل تحریم ها نزده و گفته که تحریم های غیر هسته ای هم پابرجاست که اوباما هم در سخنرانيش گفت.19000 سانتریفوژ تبدیل شده به 5000 اونم فقط نسل اولشون.تاسیسات زیر زميني فردو و اراک عملا برچیده شدن و غنی سازی فقط توی نطنز که روی زمین و آسیب پذیر در برابر تهاجم نظامی هست میشه.غنی سازی 5 درصد هم ممنوع شده.ذخایر اورانیوم غنی شده از 10 تن به 300 کیلو کم میشه و بازرسان ادامه.... (298585)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۸
طفلک دکتر ظریف از امروز فکر کنم روزی دو،سه بار فراخوانده بشه مجلس به سوال های دلواپسان جواب بده اخرش هم کارت زرد بگیره. (298586)
مهرداد
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۱
...ادامه. و بازرسان تا فیها خالدون تاسیسات هسته‌ای ایران دوربین کار ميزارن و به میزان نامحدود هم ميتونن بازرسی انجام بدن.حالا آقای ظریف میاد میگه که فکت شيت دروغه! آقای ظریفی که حتی متن صحبت هاش توی کنفرانس هم با سخنرانی خانم موگريني متفاوت بود. ازون طرف هم این چه دیپلماسی بزرگی هست که یک ساعت از توافق نگذشته اینهمه اما و اگر راجبش در میاد؟ این شادی مردم رو هم بزارید کنار شادی های پس از باخت در جام جهانی یه نتیجه گیری بکنید.3 ماه دیگه ام ادامه... (298589)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۴۱
خائن تو به جای این که حرف وزیر خارجه کشور رو قبول کنی حرف بقیه رو در نظر میگیری؟! فتنه گر؟! (298793)
رضا
United States
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۴۳
افراطیون و پایداری خوب گوش کنن که از حالا به بعد هر کدوم حرف اضافه بزنن به بدترین شکل و بیشترین هجمه مطابق برخورد خودشون در 8 سال قبل با اونا برخورد میشه! و القاب مناسبشون هم بهشون گوشزد میشه! (298795)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۱:۴۵
اگه ماصادقانه میگوئیم قصد ساخت بمب اتم نداریم از بازدید سرزده ونظارت چه

باک .ازقدیم گفته اند ندزد ونترس . (298988)
مهرداد
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۳
ادامه ... 3 ماه دیگه ام تازه میخوان مذاکره کنن و معلوم نیست دیگه چه چیزی مونده که غربی ها بخوان به این توافق لوزان چای اضافه کنن. امیدوارم خوشحالی تون مثل ضد حال های بعد انتخابات توسط روحانی ضایع نشه. موفق باشید (298590)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۷
دلواپسی فابیوس وزیر خارجه فرانسه مشخصه مهره عربستان و اسرائیل هست. نمی دونم دلواپسان داخلی مهره چه کشوری هستنند؟؟ (298592)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۷
به وقت ساخت و ساز داواپسان در جنگلهاي لويزان دکتر يارانش در حال ساخت و ساز اينده مردم در لوزان (298593)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۵۲
ظریف روحانی متشکریم دیپلماسی صلح طلبی آرامش توسعه آرمان ملت (298594)
هرندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۰۹:۵۸
ما ملت سرکاریم زهی خیال خام که دشمن دل بحال ما بسوزاند (298596)
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۱۷
بهتراست بگویید خطوط قرمز کاسبان تحریم رعایت نشده.نه خطوط رهبری.چون ایشان حمایت کردند. (298605)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۱۹
اسرائیل از این دلواپسان تشکر می کند... (298606)
اسکندر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۲۱
کدوم توافق؟
فقط از یه چیزی را از روی یه برگه خوندن
همین
هنوز چیزی نهایی نشده؟
چند بار باید الکی خوشحال بشن مردم؟
خوب اینجوری افسردگی دوقطبی میگیرن (298607)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۲۱
آقایان نگران کاسبی خود از تحریم ها هستند.... (298609)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۲۳
بابا جمع کنید بساطو .100نفرازیک شهر12میلیونی جمع میکنین میبرین فرودگاه .این نه تنها احترام نیست بلکه به هیچ وجه معنای خوبی نیزندارد.ارجاعتون میدم بهrajanews.com/news/206830. (298611)
tony_z_g@hotmail.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۲۵
یاوران خسته نباشید اقتدار ایران اسلامی پاینده باد (298612)
احمد
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۲۶
انشاالله نتیجه مذاکرات برای ملت مثبت خواهد بود و دلواپسان راه به جایی نمی برند. (298613)
ابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۳۲
به کوری چشم حاسدان و بد خواهان مردم (298618)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۴۱
اینها کسانی هستند که هیچوقت سختی و رنج زندگی نکشیدند اینها کسانی هستند که در طی هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد چشمهایشان را بر واقیتها بستند و امروز بجای همراهی با ملت در این پیروزی دلواپس منافع شخصی خودشان هستند و حزبشان. (298621)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۱:۳۹
چشمهاشونو نبسته بودن بلکه اونارو روی بیت المال زوم کرده بودن تا بهترینهاشو جداکنن (298987)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۴۳
درست هنگام اعلام بیانیه ی تفاهم ظریف و موگرینی که با ترجمه ی بسیار وحشتناک و ابتدایی مترجمای سیمای میلی صورت گرفت ! نماینده ی مجلس که دوچار تیک عصبی شده بود در صدا وسیما اولین گام را دربرابر این تفاهم ورداشت
((( این بیانیه که ترجمه شده با حرف ظریف نمیخونه !!!!))) از دروغگو و کذاب خطاب کردن وزیر دانشمند و برترین دیپلمات جهان که بگذریم .میفهمیم که از قبل طراحی کرده بودند این سناریوی مزخرف را! (298622)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۴۷
الکی خوشی بدون دیدن واقعیت با خوشی و شادمانی واقعی و حقیقی کاملا متفاوت است! بهارجان شما چرا متناقض بودن این دوتفاهم نامه که دنیایی باهم تفاوت دارند را به بحث نمیگذاری؟! شاید برای شما مقرون به صرفه نیست! (298623)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۵۱
فعلا که هر کی حرف خودش رو میزنه ولی اگر تحریم طبق گفته آقای عراقچی بلافاصله برداشته شه به نظر توافق خوبه چون دیگه به هر حال بیشتر از این نمیشه چونه زد کشور وضعش وخیمه با توجه به قیمت نفت (298624)
سپنتا
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۵۴
دلواپسان محترم وقتشه آب رو بریزن همونجا که میسوزه ...چون لولو ممه رو برگردونده (298625)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۵۶
ای عالمان دهر جواب در یک جمله اقای روحانی سانتریفوژ باید بچرخد و اقتصاد هم باید بچرخد شما در پشت میزها نشسته و تئوری به جدل می پردازید ایا در عمل دیده اید که این دیدگاه شما فقط ضعف قدرت اقتصادی کشورمان و فقر مردم را در بر داشته و از طرفی پایه اقتصاد تمام منطقه و قدرت های منطقه شده اگر میخواهید درک این توافق را داشته باشید بروید و بجای این رو در رویها صحبت های نتانیاهو را بررسی کنید انجا کهئ میگوید قدرت اقتصادی ایران تقویت می شود. (298627)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۵۹
این ملتی که شما می گید یه مشت جوون احساسی بدون تفکر و ظاهر بین هستن! جوجه رو آخر بهارتون میشمرن (298629)
یک معلم بازنشسته
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۰:۵۹
امروز روز تلاش وکار است سایتها ورسانه های معتدل مردمدوست دشمن ستیز باید راای های خاموش رابرای اسفند 94 اماده کنند که این ارا تعین کننده وسرنوشت سازاست به امید سال اینده همین موقع نگارنده چه باشم یانباشم (298631)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۱۰
به قول ارباب و مرادتون: آب رو بريز اونجايي كه مي سوزه...!
ببين انتخابات رياست جمهوري سال 92 چي كرده با اينا؟!! تا 4 سال ميخوان فقط بسوزن...!
بسه ديگه اين همه شرارت و بدبيني و بدخواهي... (298636)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۱۲
نتانیاهو ، شریعتمداری ، رسایی ، کوچک زاده ، قدوسی و ..... پیوندتان مبارررررررررررررک (298637)
مامان فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۲۳
اين دفعه را ضميرخوني كردين. من نگفتم ريختين خيابونئ. صد نفرم بد نيس (298642)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۲۵
اما این یک بیانیه است تا عمل به اون معلوم نیست چه اتفاقی می افته..
مثل ژنو نشه بعد از توافقی که انجام شد توسط آقایان تحریمها که بر داشته نشد بیشتر هم شد..

امیدوارم هر چه به صلاح و اقتدار این مملکت و مردمشه اتفاق بیفته. (298644)
عبدالعلی غلامزاده بابره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۴۱
همین دل واپسان میتوانند با روسیه وچین تبانی کنند که همین قطعنامع را وتو کنند و به خواسته اشون برسند.....اما مردم چه کاری میتونند بکنند...جز نگاه حسرت (298654)
شيرين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۴۴
ممكنه يكي بگه بالاخره چي شد ؟توافق چي بود؟ ما كه از بس ضدونقيض شنيديم هيچي نفهميديم قيافه ومصاحبه ظريف وهمراه هم كه كاملآ نشان ميداد دارند يك چيزهاي مهمي را پنهان ميكنند ومردم را الكي سركار ميذارند!!!!!! (298655)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۴۵
درود بر دکتر ظریف ، بذارین اینقدر دلواپسان بلرزن تا ذاتوریه بگیرن. اگه خیلی ناراحتن برای مردم رفراندوم برگزار بشه تا ملت حالیشون کنن، (298656)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۴۷
سلام
به ملت شریف ایران تبریک می گم هرچند باید دقت داشته باشیم که این تفاهم نیست بلکه به گفته آقای عراقچی از اعضای تیم مذاکره کننده فقط یک بیانیه سیاسی است که بار حقوقی ندارد بلکه فقط بار سیاسی دارد. بنابراین هنوز چیزی مشخص نیست باید تا 11 تیر صبر کنیم ببینیم چی میشه. به هر حال تبریک میگم و امیدوارم عزت مردم ایران حفظ بشه (298657)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۵۵
هرگاه ملت شادمانه اینها ناراحتند و البته هرگاه ملت ناراحت و عذاداره این جماعت خوشحال , خلاصه اینکه بزرگترین دشمنان ملت ایران همین کاسبین تحریم ها هستند که الان داغدار هستند . (298661)
وطن
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۱:۵۹
الان دیگه تحریم ها برداشته شد یعنی همه چی ارزون میشه دیگه تورم نداریم دیگه بیکاری نداریم دیگه ... (298665)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۱:۵۵
گرانی ها در دولت قبل انجام شدوآقایان دلواپس مثل اینکه ندیدند؟/حالا قرار نیست همه خرابکاری های احمدی نژادپای روحانی گذاشته شود؟؟؟ (298994)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۰۶
شولتز در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روحانی گفت: درک می‌کنیم که دولت ایران نیاز دارد ایرانیان را درباره این توافق قانع کند اما آمریکا این توافق را توافقی صرفا متمرکز بر برنامه هسته‌ای می‌داند!

وی گفت: نگرانی‌های ما از ایران خارج از برنامه هسته‌ای کماکان به قوت خود باقی است! (298670)
مصلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۳
نظر دلواپسي : اون حق ما بود . اون سهم ما بود . اون مال ما بود . ازمون گرفتند بردند بالاي درخت . جيگرم (298673)
باران
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۶
درود بر روحانی و کابینه فهیمش که اینقدر دلسوز ملت و ایران هستن (298676)
باران
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۸
درود بر روحانی و کابینه اش (298679)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۹
شولتز در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روحانی گفت: درک می‌کنیم که دولت ایران نیاز دارد ایرانیان را درباره این توافق قانع کند اما آمریکا این توافق را توافقی صرفا متمرکز بر برنامه هسته‌ای می‌داند!

وی گفت: نگرانی‌های ما از ایران خارج از برنامه هسته‌ای کماکان به قوت خود باقی است! (298681)
بنده ی خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۰۷
با سلام و احترام
اگر آنطور که ادعا می شود، ایران در این مذاکرات پیروز شده است، پس ما طی چند ماه آینده، منتظر اثرات مثبت آن روی اقتصاد کشور خواهیم بود. (298725)
نگار
Anonymous Proxy
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۱۹
اینا دوست دارن یه چیزی گفته باشن (298730)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۲۰
آقای شریعتمداری و آقایان در صدا وسیما و سایر موسساتی که از بودجه بیت المال اداره میشوند حق ندارند بر خلاف خواست ملت از بیت المال سوء استفاده کنند در عجبم که چرا اینها تا بحال این همه نفرت و بیزاریِ اکثریت مطلق مردم را درک نکرده اند (298731)
000
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۳:۱۲
هرچی میخای بگو فقط مظلوم نمایی نکن. صدا و سیما الان کاملا در اختیارتونه
طوریکه خانم ابتکار در همه برنامه ها از خندوانه بگیر تا شناسنامه تشریف فرما شدن (299030)
علی
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۵
واقعا مشخصه که چه کسایی کاسبان تحریم بودند.امیدوارم که این جریان افراطی با برخورد جدی مردم رو برو بشه.ما همه حامی ظریف هستیم.شما افراطیون هم برید از کسی که 8سال مملکت رو به ویرانی کشید حمایت کنید.لعنت به تزویر (298745)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۳:۵۰
این فضاحت و عقب نشینی آشکار فقط تقصیر احمدی نژاده ایشون باید محاکمه بشه (298756)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۴
جواب این آقایان مردم در انتخابات اسفند ماه خواهند داد (298766)
بابا تاريخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۲۰
موقع تركمانچاي هم ادماي مثل شما زياد بود (298778)
فرزند تاريخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۴۱
گل گفتي بابا جون ائو موقع هم ميگفتن حكومت شوروي قويه و ما را نابود ميكنه قرارداد ذلت بار تركمانچاي بهتر از جنگيدن واسه كشوره. آزادي كشتيراني و خزر را ميخوام واسه چي؟ مگه ما كشتي داريم. متاسفانه اون موقع هم دلسوزان صداشون به جايي نرسيد (298792)
عبدالرضا
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۴:۳۸
ممنون آقای ظریف گل کاشتی (298789)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۵:۰۲
نماینده هایی مثل رسایی وبقیه تند روها از کی اجازه میگیرن حرف میزنن !!!اینا اول از حوزه انتخابیه شون ازمردم نظرخواهی کنن بعد بیان صحبت کنن!!!همیشه به نفع مردم یه چیزی میخواد تصویب بشه اینها هستند از کجا آمدن مخالفت میکنن!! کی به اینا رای میده به خدا (298805)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۶:۲۵
به تسلیم نامه بدتر از ترکمنچای گفتن توافق، هنر نمیخواد. اینقدر مثل کبک سرتان را در برف نکنید. (298837)
یاور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۹:۵۵
اقای دلواپس روزی باید رگ گردنتان متورم میشد که جوان ایرانی داره برای امرار معاش کلیه خودش می فروشه بخاط فقر اقتصادی سن فحشا به 13 سالگی رسیده زمانی باید خونت بجوش بیاد که میلیارد ها پول این مردم توسط کسانی که از انان حمایت می کنی اختلاس شد و به باد هوا رفت دیدی رییس جمهور مورد علاقه تو در مورد قطعنامه ها می گفت کاغذ پاره دیدی همین کاغذ پارهها چه بلایی سر مردم دراورد تو دلواپس موقعیت خودت هستی دیگه از رانت و بورسیه و بخور بخور خبری نیست امثال تو بخوبی میشناسم (298938)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۶:۲۹
واقعیت امر اینه که دستاوردهای! دولت قبلی رو این دولت باید اصلاح کنه (298843)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۷:۰۲
دوستان دلواپس هنوز برای کوبیدن توافق زوده صبر کنید ببینیم طرفین به تعهدات خودشون عمل می کنند یا نه (298862)
اسماعیل
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۷:۱۵
به نظرمن گروه مذاکره کننده یکی از بزرگترین دست آور را درتاريخ ایران انجام دادن ضمن گرفتن حق مردم به تمام مردم دنیا رساندن که ایرانی دنبال جنگ وخونریزیی نیست عاشق دوستی وارتباط جوامع بشری با زبان میانرو به دور ازتعصبات کورکورانه موفق شدن به امید رسیدن به آرامش وسایل ملت ایران (298871)
هم آوا
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۷:۱۹
خیلی جالبه که یه عده همیشه از باخت کشورشون و یا ضعف کشورشون احساس شادمانی میکنند
چرا متن فارسی که آقای ظریف خوانده با متن انگلیسی1+5 تفاوت داره. آقای ظریف نکنه باز مثل ژنو مردم نامحرمند و نباید در جریان جزییات قرار بگیرند.. (298874)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۰:۵۶
شما مطمئني انگليسي بلدي ؟؟ (298971)
خانم معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۷:۳۴
از جنگ خسته نشدید ؟در صلح می خواهیم زندگی کنیم در سکوت هم می شود هسته ای شد هیاهو چرا ....مردم دنیا مگر با جنگ انرژی هسته ای به دست می آورند؟ (298882)
محمدعلی ی ی ی ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۸:۳۹
دلواپس بودن این افراد نشان می دهد که ما در مسیر درستی قرار گرفته ایم. هر وقت این ها دلواپس نبودند باید مسیر خودمان را تغییر دهیم. (298897)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۸:۵۸
ملت بیچاره خبرندارند همین ملت سر امام حسین را بریدند و بعد جشن هم گرفتند و با یک خطبه زینب تواب شدند (298903)
یاور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۹:۴۷
انهای که به نظرات شما نمره منفی میدن یا پدر یا افراد فامیلشان یا خودشان از این تحریم ها به نون ونوایی رسیدند تقصیری ندارند دیگه دوره به چاپ به چاپ تموم شده دیگه نمی تونند از رانت پدر و فامیل شان برای بورسیه و استخدام در وزارت خونه ها استفاده کنند دیگه از پول قاچاق کالاها بابت تحریم ها خبری نیست باید هم الان عصبانی بشن ما تو فامیل یه همچین فردی داریم داره دق می کنه همش میگه کاش جلیلی رییس جمهور بود من الان سر کار دولتی بودم (298934)
رضا
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۱۹:۵۵
وجدانا یه نفر بیاد کلمه (ملت) رو واسه بعضی از این مقامات تعریف کنه. اون از رییس مجلس هرچی خودش دلش میخواد از طرف ملت بزرگ ایران میگه.اینم این آقا که فرمودن ملت ناراضین. (298939)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۰:۴۸
رفیقی دارم که در گذشته می گفت " برادر خانمی دارم و این برادر خانم من در عین برخورداری از تنی سالم و گردنی کلفت، دائما در رختخواب خود، صبح را به شب و شب را به صبح می رساند" . رفیقم می گفت "برادر خانم من در رختخواب دائما بهانه جویی و ایرادگیری می نماید و از پدر و مادرش و دیگران متوقع است در صورتی که خودش بسیار بی مسئولیت است." حالا شما خودتان شبیه سازی کنید وضعیت جامعه امروز ما را (298963)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۱:۴۵
واقعا حیف است بر سر توافقی که هنوز حقیقت و سرانجام آن مشخص نیست این همه به یکدیگر حمله کنیم و باعث تفرقه و جدایی دلها شویم ما الان از هر زمانی به اتحاد و همدلی بیشتر نیاز داریم تا بتوانیم در مقابل دشمنانمان که می خواهند ما را از مسلم ترین حقوقمان محروم کنند با اقتدار عمل کنیم . تجربه تاریخی نشان داده هر زمان که ما مردم در کنار هم و با اقتدار در پشت اهداف به حقمان بایستاده ایم پیروز شده ایم اما وای از تفرقه و جدایی (298989)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۲:۲۴
ای کاش استدلال این اقایونی که نام بردید گفته میشد و نقد میشد .من استدلال های انها را خواندم ولی جوابی در رسانه های مقابل پیدا نکردم .فکر کنم منطقی باید بررسی کرد و به اشکالاتشان به این توافق جواب داد . (299010)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۲:۲۸
تن ابوموسى اشعرى در قبر لرزيد! (299011)
ملت
۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ۲۲:۴۴
خفت بارترین تفاهم در تاریخ یک ملت. غیرت مجلس کجاست چرا رای عدم کفایت سیاسی به روحانی داده نمیشه (299016)