به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۵۷۸۸۵
حملات بي‌وقفه هواپيماهاي ائتلاف عليه مواضع داعش

مرگ صدها داعشي در کوبانی در بمباران‌ها

گروه بين‌الملل: خبرگزاری فرانسه گزارش داد در اثر حملات هوايی پر حجم و سنگين نیروهای ائتلاف، صدها تن از نیروهای داعش در کوبانی كشته شدند و دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید که حملات هوايی دو روز گذشته موثر بوده و نیروهای داعش را از بیشتر مواضعشان به حاشیه کوبانی عقب رانده است.
مرگ صدها داعشي در کوبانی در بمباران‌ها
یک منبع میدانی کُرد نیز تاکید کرد که عناصر داعش روز چهارشنبه مجبور شدند، در محور غربی شهر کوبانی، چهار کیلومتر از مواضعی که تصرف کرده بودند، عقب نشینی کنند. ستاد فرماندهی ارتش ایالات متحده می‌گوید که جنگنده‌های این کشور ظرف روز چهارشنبه ۱۸ حمله هوایی علیه مواضع گروه داعش «دولت اسلامی» در اطراف شهر کردنشین کوبانی در سوریه انجام داده‌اند. در این حملات، ۱۶ ساختمانِ در تصرف این گروه و چندین موضع دیگر آنها هدف قرار گرفته‌ است.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که ظرف ۲۴ ساعت گذشته نیز پنج حمله هوایی به مواضع شبه نظامیان وابسته به این گروه در عراق صورت گرفته است. یکی از این حملات در نزدیکی سد حدیثه صورت گرفت که در جریان آن یک خودروی گروه داعش و یک دکل نگهبانی نابود شد. به گزارش ستاد فرماندهی ارتش آمریکا، چهار حمله دیگر در اطراف «بیجه» باعث تخریب یک ساختمان، یک خودروی همووی و یک مقر آتشباری گروه دولت اسلامی شد.

در همین حال و به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای کرد مدافع شهر کوبانی می‌گویند برای تعیین اهدافی که آمریکا باید آنها را مورد حمله هوایی قرار دهد هماهنگی با ارتش ایالات متحده را آغاز کرده‌اند و این حملات باعث توقف پیشروی داعش در داخل شهر شده است. شهر عمدتا کردنشین کوبانی در نزدیکی مرز با ترکیه که چهار هفته در محاصره نیروهای گروه «دولت اسلامی» بوده، به نقطه ثقل حملات هوایی آمریکا علیه داعش تبدیل شده که بخش زیادی از خاک سوریه و عراق را در کنترل خود دارد.

مقام‌های محلی کرد می‌گویند که دقت حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در داخل و اطراف شهر کوبانی پس از آغاز هماهنگی میان جنگجویان کرد و ائتلاف بین‌المللی بهبود یافته است. یکی از سخنگویان شبه نظامیان کرد موسوم به «ی‌پ‌گ» به خبرگزاری رویترز گفته که «مسوولان ارشد کرد، اهداف گروه خلافت اسلامی را به اطلاع ائتلاف می‌رسانند و آن‌ها این نقاط را هدف قرار می‌دهند».