به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۷۸۷۶۵

10 پیام‌رسان موبایلی محبوب در جهان

گروه اقتصادی: چند سالی است که برنامه‌های پیام‌رسان بسیار پرطرفدار شده‌اند که دلیل آن افزایش روزانه تعداد کاربران است. چنین برنامه‌هایی بازیگرانی اصلی در عرصه موبایل به حساب می‌آیند که از «سیلیکون ولی» در آمریکا تا «گورگائون» در هند ساخته می‌شوند.
10 پیام‌رسان موبایلی محبوب در جهان
در ادامه به 10 نرم‌افزار پیام‌رسان اشاره کرده است که قابلیت تأثیرگذاری جهانی دارند.
واتس‌آپ: با بیش از 450 میلیون کاربر در ماه، کاملا مشخص است که این برنامه پیام‌رسان آمریکایی بسیار مشهور است. واتس‌آپ اکنون به زیرمجموعه فیس‌بوک در آمده ولی هنوز هم برای دستگاه‌های ios، اندروید، ویندوزفون، بلک‌بری در دسترس است.
وایبر: بیش از 300 میلیون کاربر از این نرم‌افزار قبرسی استفاده می‌کنند. در فوریه 2014 شرکت تجارت الکترونیکی و خدمات اینترنتی راکوتن (Rakuten) آن را به قیمت 900 ‌میلیون دلار خرید.
وی چت: این برنامه به شرکت چینی تنسنت (Tencent) تعلق دارد که یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان خدمات اینترنت در چین است. از 2010 میلادی تاکنون این نرم‌افزار ماهانه 272 میلیون کاربر داشته است.
لاین: این برنامه ژاپنی با استیکرهایی که جذابیت زیادی برای نوجوانان دارند، بیش از 350 ‌میلیون کاربر ثبت شده دارد.
کاکائو تاک: پیام‌رسان «کاکائوتاک» در کره‌جنوبی خلق شده و برای آن بیش از 100 ‌میلیون کاربر ثبت شده است. این برنامه در‌ سال 2013 با Evernote ادغام شد تا به این ترتیب خدمات آمریکایی نیز در برنامه موبایل کاکائوتاک همخوان شود.
کیک: دانشجویان دانشگاه واترلو آمریکا در‌ سال 2009 پیام‌رسان کیک را برنامه‌رسانی کردند که اکنون بیش از 130 ‌میلیون کاربر ثبت شده دارد. مقر شرکت ایالت اونتاریو در کاناداست که روزانه بیش از 200 ‌هزار کاربر جدید در آن ثبت‌نام می‌کنند.
تانگو: این برنامه پیام‌رسان به «سیلیکون ولی» آمریکا تعلق دارد که در بیش از 224 کشور استفاده می‌شود. به گفته نماینده تانگو این برنامه در‌ سال 2014 حدود 190 ‌میلیون کاربر ثبت‌شده داشت که تعداد آن درحال افزایش است.
نیم‌باز: 150 ‌میلیون کاربر ثبت شده از برنامه نیم باز Nimbuzz استفاده می‌کنند که مقر اصلی آن در گورگائون هند است. این برنامه در‌ سال 2006 ساخته شده است.
هایک: این پیام‌رسان نیز برنامه‌ای ساخت کشور هند است و تعجبی ندارد که 60 ‌درصد یا 15 ‌میلیون از کاربران ثبت شده آن اهل هند هستند. 40 ‌درصد بقیه کاربران در اروپا و خاورمیانه زندگی می‌کنند.
MessageMe: در ایالت سانفرانسیسکو آمریکا و در‌ سال 2012 متولد شده است. این برنامه بیش از پنج ‌میلیون کاربر فعال دارد که تعداد آن در حال افزایش است.
مرجع : روزنامه شهروند