به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۹ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۹۹۰۱

روزانه 16 نفر در فیلیپین ایدز می گیرند

گروه بین الملل: سازمان بهداشت فیلیپین اعلام کرد که امسال روزانه 16 نفر در این کشور به ویروس نقص ایمنی انسانی موسوم به اچ.آی.وی که می تواند منجر به سندرم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز) شود، مبتلا می شوند.
روزانه 16 نفر در فیلیپین ایدز می گیرند
اریک تایاگ رییس مرکز امراض مسری فیلیپین گفت که میزان ابتلا افراد در این کشور جنوب شرق آسیا به ایدز رو به افزایش است و امسال روزانه 16 نفر به سندرم نقص ایمنی اکتسابی مبتلا می شوند در حالی که این رقم سال گذشته 12 نفر بود. آمار نشان می دهد ماه گذشته میلادی 494 مورد جدید ابتلا به اچ.آی.وی در فیلیپین با 100 میلیون نفر جمعیت شناسایی شده اند که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال پیش 15 درصد افزایش نشان می دهد.

تارنمای روزنامه مانیلا پست نوشت که تعداد مبتلایان جدید به اچ.آی.وی در شش ماهه نخست امسال در فیلیپین به دو هزار و 814 نفر رسیده است. براساس این آمار هم اکنون 19 هزار و 330 نفر در این کشور مبتلا به اچ.آی.وی هستند. 98 درصد از مبتلایان را مردان تشکیل می دهند که 58 درصد از آنها در رده سنی بین 20 تا 29 سال قرار دارند.

تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز نیز در شش ماهه نخست امسال 66 نفر بوده است که 63 نفر از آنها را مردان تشکیل داده اند و بیشتر تلفات نیز مربوط به رده سنی 25 تا 29 سال گزارش شده است. میزان آلودگی به اچ.آی.وی در فیلیپین حدود یک دهم درصد است که در سطح بسیار پایینی قرار دارد، اما این آمار می تواند هشداری برای افزایش احتمالی مبتلایان به این ویروس در آینده باشد. مقامات بهداشتی این کشور تلاش های خود را به منظور آموزش همگانی و در اختیار قرار دادن تجهیزات بهداشتی در بین گروه های پرخطر آغاز کرده اند.
مرجع : ایرنا