به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۸ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۷۲۵۸۱
پیام مسئولان: از ایران بروید!

حاشيه نويسي‌هايي بر يك خبر!

گروه جامعه: يكي از كاربران بهارنيوز با ارسال متني براي سايت نوشت: بعد از خوندن خبری با این مضمون (اعلام امادگی تهران برای پذیرش دانشجویان عراقی با هزینه دولت ایران) تصمیم گرفتم این مطلب رو بنویسم.

اول اصل خبر را بخوانيد:

سفارت کشورمان در بغداد از آمادگی تهران برای پذیرش هزار تن از دانشجویان عراقی در رشته‌های مختلف تحصیلی خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) غلامرضا اباذر، مشاور فرهنگی سفارت کشورمان در بغداد در حاشیه بازدید از دانشگاه کربلا در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان کرد که دانشگاه‌های ایران آماده پذیرش هزار تن از دانشجویان عراقی در همه رشته‌ها در دوره تحصیلات عالیه و با هزینه دولت ایران هستند.
بنابر گزارش اخبار العراق، وی گفت که در جریان دیدارش با منیر السعدی، رییس دانشگاه کربلا افقهای همکاری میان این دانشگاه و دانشگاه‌های ایرانی و گام‌های عملی در این خصوص، بررسی توافقات، یادداشت های تفاهم و پروژه‌های توافقی قبلی میان دو طرف را مورد بررسی قرار داده است.

و حاشيه نويسي‌هايي بر اين خبر؛
به جای خوش خدمتی به  عراقيان، جلوی کوچ دانشمندان خود را بگیريد

این کشورهایی که ایران داره براشون هر کاری میکنه همون کشور هایی هستن که 8 سال شب و روز رو برای مردم ایران زهرمار کردن. همون کشورهایی هستن که مردمش پرچم ایران رو آتیش زدن. همون هایی هستن که از انجام یه بازی فوتبال مقابل تیم ملیمون امتناع کردن و اگه خدایی نکرده مشکلی برای کشورمون پیش بیاد مطمئنا فقط نظاره گر خواهند بود نه چیز دیگه ای. دولت ايران، بهتره اون پول رو صرف نگه داشتن هزاران دانشمندی بکنه که هر ساله از ایران کوچ میکنن.

یک بام و دو هوا!
برای عراقی ها پول هست اما برای ساخت بیمارستان نه!

همین چند وقت پیش بود که جناب ضیایی معاون محترم وزیر بهداشت فرمودن که بعضی از دانشگاه های آزاد استاندارد لازم رو ندارن و ما با جون مردم بازی نمی‌کنیم! سال پیش بود که همین اشخاص محترم علت کاهش ظرفیت بی سابقه رو نداشتن بیمارستان و امکانات کافی دانشگاه ها عنوان کردن. حالا سوال اینه که چطور برای تحصیل عراقی ها اونم برای هزاران تن! پول دارین اما برای توسعه زیرساخت های دانشگاه هاتون پول ندارین؟ با همون پولی که می‌خواد صرف تحصیلات عراقی ها بشه میشه مشکلات حداقل چند دانشگاه رو حل کرد و با این کارتون دیگه با جون مردم بازی نمیکنین!کمی هم به دانش اموزان و دانشجوهای کشور خودتون خوش خدمتی میکنین!

باز هم تجربی ها متضرر هستند!

گروه های ریاضی و انسانی که همشون قبولن حتی یه چند صد هزارتایی هم براشون صندلی اضافی میمونه‌ اما تجربی ها چی؟ ظرفیت تجربی ها تو تمامی مقاطع هر ساله داره کم تر میشه و گویا مجبور هستیم همون ظرفیت کم رو هم با عراقی ها تقسیم کنیم! مطمئنا وزارت بهداشت ظرفیت جدایی برای عراقی ها در نظر نمی‌گیره و اگر هم بگیره تحصیلات رایگان برای آن‌ها، دهن کجی به هزاران دانشجوی فقیر ایرانی هست که با وجود استعداد زیاد از تحصیل تو مقاطعی مثل کارشناسی ارشد و دکترا محروم هستن.

و پیام مسئولان: از ایران بروید!

پیام کاهش ظرفیت های پی در پی و همچین کارهایی جز این نیست که آقا؛ از ایران برید! ما هم مطمئنا به این خواسته عمل می‌کنیم! چون گویا اینجا کشور عراقی‌ها، فلسطینی‌ها و سوریه‌ای‌ها هست نه ما!