به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۲۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۱ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۵۵۴۹۰

پیکر مرحم دعاگو در امامزاده صالح آرام گرفت

گروه سیاسی: پیکر مرحوم امام جمعه فقیه شمیرانات در حرم امامزاده صالح تهران به خاک سپرده شد.
پیکر مرحم دعاگو در امامزاده صالح آرام گرفت
پیکر مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ محسن دعاگو دقایقی پیش در امامزاده صالح به خاک سپرده شد. بر پیکر امام جمعه شمیرانات، آیت‌الله دین‌پرور، رئیس بنیاد نهج‌البلاغه نماز خواند. گفتنی است حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین محبی عضو جامعه روحانیت مبارز، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین قدرت‌الله علیخانی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رئیسه مجلس، آیت‌الله امام جمارانی از اعضای بیت امام، صادق زیباکلام، یاسر هاشمی، فاطمه هاشمی، اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، آیت الله موحدی کرمانی و حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در تشییع پیکر مرحوم دعاگو حضور داشتند.

مرحوم دعاگو حاضر نشد برای قدرت پا روی همه چیز بگذارد
 یک استاد دانشگاه با تاکید براینکه حجت‌الاسلام دعاگو هیچ‌گاه حاضر نشد برای بدست آوردن قدرت پا روی همه چیز بگذارد،‌گفت:او از جمله روحانیونی بود که خود را به قدرت واگذار نکرد.
صادق زیبا کلام با حضور در مراسم تشیع پیکر حجت الاسلام محسن دعاگو در مورد شخصیت امام جمعه شمیرانات گفت: تنها چیزی که در مورد مرحوم دعاگو می‌توانم بگویم این است که او از معدود روحانیونی بود که خود را به قدرت واگذار نکرد. وی افزود: حجت الاسلام دعاگو هیچ‌گاه حاضر نشد برای بدست آوردن قدرت پا روی همه چیز بگذارد و خیلی از مسائل را نبیند. این بهترین تعریفی است که من در مورد برخی از روحانیون ندارم اما این تعریف در مورد امام جمعه شمیرانات صادق است.
 
زیبا کلام خاطر نشان کرد: حجت الاسلام دعاگو فردی مستقل بود، مستقل فعالیت کرد و مستقل نیز خطبه می‌خواند و پیش نمازی می کرد. به عبارت کلی او یک امام جماعت مستقل بود که البته نیز مستقل بودن بهایی دارد که وی آن را مردانه پرداخت کرد.
مرجع : ایلنا