به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۶۴۶۷۰

رمزگشایی از هواپیماهای گم‌شده زنجانی

گروه اقتصادی: در پی طرح مساله‌ای با عنوان "گم شدن دو فروند هواپیمای بابک زنجانی"، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت که هواپیماهای بابک‌زنجانی جزو دارایی‌های قشم‌ایر هستند، اما ممکن است هیچ‌گاه وارد ایران نشده باشند.
رمزگشایی از هواپیماهای گم‌شده زنجانی
محمدعلی ایلخانی با بیان اینکه قشم‌ایر هواپیماهای خریداری شده خود را از چند کشور مختلف وارد ایران کرده‌است،‌ افزود: تمام هواپیماهایی که وارد ایران شده‌اند،‌ در کشور به ثبت رسیده و طبیعی است که پس از ثبت در اسناد گم نخواهند شد. وی تصریح کرد: اما درباره این دو هواپیمای بابک زنجانی که گفته می‌شود مشخص نیست در کدام کشور هستند، باید گفت که به لحاظ سند، این هواپیماها جزو دارایی‌های قشم‌ایر به حساب می‌آیند، اما هیچ‌گاه به ثبت ایران در نیامده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: زمانی که هواپیمایی خریداری یا حتی اجاره می‌شود،‌ علامت کشور بهره‌بردار بر روی آن درج می‌شود، بنابراین این هواپیماها تا زمانی که وارد ایران نشوند، به ثبت ایران هم در نخواهند آمد. وی خاطرنشان کرد: ممکن است این دو هواپیمای بابک زنجانی در اسناد قشم‌ایر جزو دارایی‌های بابک‌زنجانی باشند، اما هیچ‌گاه وارد ایران نشده و مثلا در کشوری مانند تاجیکستان و یا هر کشوری دیگر متوقف باشند.

شرکت قشم‌ایر مدعی مالکیت و فعال بودن 5 فروند هواپیمای RJ در داخل ایران و ناوگان خود است، در حالی که طبق آخرین اظهار نظر مدیر شرکت آسیا اکسپرس در تاجیکستان، 3 فروند از این نوع هواپیما در اختیار این شرکت است. نکته قابل توجه این است که اگر این هواپیماها از سوی قشم‌ایر خریداری شده است،‌ چرا در وب‌سایت رسمی سازمان هوانوردی، مالکیت این نوع هواپیما متعلق به شرکت آسیا اکسپرس ایرلاین بوده و کدهای ثبت شده نیز حکایت از همین امر دارد؟ از طرفی 2 هواپیمای دیگر کجا هستند؟
مرجع : آنا