به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۶۷۵۵۰
جایگاه دبیری شورای نگهبان جایگاه بی‌طرفی است

دبیرشورای نگهبان نباید به تهدید سخن بگوید

گروه سیاسی: یک وکیل پایه یک دادگستری گفت که واکنش آیت الله جنتی درباره رد صلاحیت اصلاح‌طلبان هم تهدید است و هم بی‌طرفی وی را زیر سؤال می‌برد.
دبیرشورای نگهبان نباید به تهدید سخن بگوید
نعمت احمدی درباره اظهارات اخیر دبیر شورای نگهبان مبنی بر اینکه انتقادات از این شورا به این خاطر است که می‌دانند رد صلاحیت می‌شوند، اظهار کرد: از دو منظر می‌توان این واکنش آیت الله جنتی را مورد بررسی قرار داد؛ اول اینکه این بیان وی نمایانگر تهدید است و دبیر شورای نگهبان نباید با زبان تهدید سخن بگوید.  وی ادامه داد: حمله تا نقد فاصله زیادی دارد. قرآن درباره نقد می‌گوید که "اقوال مختلف را بشنوید و بهترین آن را انتخاب کنید." باید بدانیم اگر نظریات مختلف در جامعه نباشد آن جامعه رشد نمی‌کند؛ چراکه شنیدن نظرات مختلف می‌تواند پیشرفت جوامع را به بار آورد.

این وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد: وقتی به زبان تهدید سخن بگوییم یعنی مخالف آزادی بیان هستیم. وی با بیان اینکه "آیت الله جنتی در جایگاهی نشسته‌اند که قاعدتا باید جایگاه بی‌طرفی باشد"، افزود: دومین نکته این است که واکنش آیت الله جنتی نشان می‌دهد نظرش قبل از داوری مشخص است و این برای این جایگاه درست نیست. وی خاطرنشان کرد: دبیر شورای نگهبان جایگاهی دارد که بهتر است اجازه دهد گردش آزاد اطلاعات و بیان آزاد اعتقادات و نظریات در جامعه وجود داشته باشد و او مبَشِر باشد و پس از شنیدن نظریات مختلف بهترین را انتخاب کنند.
مرجع : آنا