به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۶/۲۹ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۵۴۲۱

اولین پیوند رحم مادر به دختر در جهان

گروه علم و فناوري: دو زن سوئدی برای اولین بار از طریق پیوند دارای رحم جدید شدند. در یک پروژه بی سابقه در دانشگاه گوتنبرگ سوئد, یک تیم ده نفره متشکل از جراحان و محققین در طی تعطیلات گذشته موفق شدند اولین پیوند جراحی رحم مابین مادر و دختر در جهان را به واقعیت در آورند.
اولین پیوند رحم مادر به دختر در جهان
این دو زن سی و اندی ساله یکی بواسطه ابتلا به بیماری سرطان رحم خود را از دست داده و دیگری در بدو تولد فاقد رحم بوده است. پروفسور ماتس برنستروم سرپرست تیم جراحی پس از انجام موفقیت آمیز هر دو جراحی بیان داشت: بیش از ۱۰ جراح در این جریان این عمل سهیم بوده اند که بدون هر گونه اشکالی با موفقیت صورت گرفته است. هر دو زن حالشان خوب است اما بدنبال این عمل جراحی طولانی شدیدا خسته هستند.

تعداد پیوندهای رحم صورت گرفته در جهان تنها دو مورد بوده که در یکی منجر به مرگ گشته است. این همچنین اولین باری است که رحم مادری به دخترش پیوند زده می شود. پروفسور ماتس برانستروم سرپرست تیم جراحی با وجود انجام موفقیت آمیز این پیوند اما گفت که زمانی می تواند از نتیجه کار خود راضی باشد که هر دو گیرنده رحم, فرزندان سالمی را بدنیا آورند. این محقق سوئدی همچنین گفت که "همه جنبه های اخلاقی انجام این پیوند بدقت مورد بررسی قرار گرفته است." این دو زن سوئدی پس از حدود یک سال قادر خواهند بود از رحم های جدید خود (که روزی خود در آن متولد شدند) جهت مادر شدن استفاده بعمل آورند.

مادران این دو زن که رحم های خود را به دخترانشان اهدا کرده اند پس از چند روز راهی منزل خواهند شد. گیرنده رحم نیاز به یک فرد اهدا کننده دارد. مناسبترین اهدا کنندگان مادر، خاله، عمه و یا خواهر بزرگتر است. این پیوند تاریخی در طی تعطیلات گذشته در بیمارستان سالهلگرنسکا در بندر گوتنبرگ سوئد صورت گرفت و نتیجه تحقیقاتی است که از سال ۱۹۹۹ تاکنون در دانشگاه گوتنبرگ در جریان بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


sharare
Russian Federation
۱۳۹۱/۰۷/۰۹ ۱۰:۲۸
لطفا شماره تماس با این بیمارستان را برای من ارسال کنید (6906)
الهام
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۱۳:۳۲
لطفا شماره تماس این بیمارستان و به من بدین. (29422)
کهیار مریخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۳ ۲۲:۴۱
Sahlgrenska University Hospital

Address: Per Dubbsgatan 15, 413 45 Göteborg, Sweden

Phone: +46 31 342 10 00 (282514)
نغمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ۱۹:۵۰
ایا در ایران بزودی این پیوند انجام خواهد شد (281649)
جیجی باجی
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۲:۱۶
عجب ایکیوئی بودن . خوب تخمک لقاح یافته را در رحم مادر قرار می دادند . مسخره ها (284152)
sara
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۱:۵۲
واقعا متاسفم كه انقدر اطلاعاتتون كمه (284704)