به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۲/۰۸ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۹۲۲۹
كفاشيان با دولت مخالفه، دولت هم با كفاشيان!

آنكه گفت مرا تعلیق می‌کند گنده‌تر از حدش حرف زده

گروه ورزشي: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پایان نشست هیات مدیره این باشگاه درباره نتایج این نشست، اظهار کرد: ما درباره پیشنهاد خودم برای کنار کشیدن تیم از لیگ و جام حذفی صحبت کردیم و قرار شد، کلیه جوانب و تبعات این پیشنهاد بررسی شود و در جلسه بعد به طور قطعی درباره آن تصمیم‌گیری کنیم. اعضای هیات مدیره بر این باور هستند که باید محاسن و معایب این پیشنهاد را بررسی کرد اما من مصرم که این اتفاق بیفتد.
آنكه گفت مرا تعلیق می‌کند گنده‌تر از حدش حرف زده
وی ادامه داد: همچنین قرار شد همه از تیم و گل‌محمدی حمایت کنند. ضمن اینکه اعضای هیات مدیره اقدام داور در بازی قبل که دو مربی ما را اخراج کرد را تقبیح کردند. این کار در ۲۰ سال گذشته سابقه نداشته که در عرض نیم ساعت دو مربی از یک تیم اخراج شوند. رویانیان درباره این صحبت کفاشیان که گفته بود پرسپولیسی‌ها باید موقعیت‌های خود را گل می‌کردند، گفت: ما هم می‌خواهیم گل بزنیم اما یا آفساید می‌گیرند و یا پنالتی‌هایمان را نمی‌گیرند. معلوم است که در این شرایط نمی‌توانیم گل بزنیم، چراکه بازیکنان ما تا می‌آیند گل بزنند، داور سوت می‌زند. ماشاءالله مسوولان فدراسیون عجب هنری کردند که چنین حرفی زدند. آفتاب را می‌بینند و می‌گویند روز است. هر موضوعی به کسی ربطی دارد اگر ما گل نزنیم، به کادرفنی تیم مربوط می‌شود و عملکرد داوران هم به فدراسیون برمی‌گردد. ما باید عملکرد خودمان را درست کنیم و آنها هم باید به فکر کار خودشان باشند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه افزود: در نیم فصل اول همه مردم دیدند که در نتیجه گرفتن ناکام بودیم اما این ناکامی را گردن هیچ‌کس نینداختیم. در فصل گذشته دوازدهم شدیم اما به داور کاری نداشتیم. در نیم فصل اول هم نگفتیم که وضعیت داوری ما را به این رتبه فرستاده است. در حال حاضر به نظر خودم بهترین تیم لیگ هستیم، اما نمی‌گذارند پرسپولیس به جلو برود. نمی‌دانم از ریخت و قیافه من خوششان نمی‌یاد یا مساله دیگری وجود دارد.

وی ادامه داد: من می‌گویم که تمام داوران ایران مورد احترام من هستند و هر بازیکنی که به آنها بی‌احترامی کند با او برخورد می‌کنم اما اصلا رییس دپارتمان داوری و مدیریت داوران را قبول ندارم، چراکه آنها داوری را بی‌حرمت کردند. مدیریت داوری باید عوض شود. داوران ما تضعیف شده‌اند. من معتقدم که از مربی و بازیکن گرفته تا داور و باشگاه همه ارزش دارند. الکی نیست که با بازی و خنده زحمات افراد بی‌ارزش شود. چرا داور ما باید بی‌ارزش شود.

رویانیان با انتقاد از برخورد دوگانه کمیته انضباطی گفت: چطور فحش به بازیکن خوب است، اما به داور خوب نیست؟ مگر می‌شود؟ حرفی که بد است برای همه بد است و هرچه خوب است هم برای همه. شما خبرنگارید، رییس‌تان غذا میل می‌کند و نیاز به هوا دارد آن‌وقت می‌شود شما به غذا و هوا نیاز نداشته باشید؟ در مسائل عدالت و قانون همه با هم برابرند و هیچ فرقی بین افراد وجود ندارد. فرقی نمی‌کند که چه کسی به ورود ممنوع می‌رود می‌خواهد وزیر باشد یا یک فرد عادی.

رویانیان تاکید کرد: اما در فوتبال برخورد دوگانه وجود دارد. اگر یک مربی خطایی کرده، مربیان دیگر هم خطا کرده‌اند. اگر بازیکنی اشتباه کرده، بازیکنان دیگر هم اشتباه کرده‌اند.
خبرنگاری از رویانیان درباره اظهارنظر علیپور که گفته بود "درودگر و رویانیان را از حضور در فوتبال تعلیق می‌کنیم" سوال کرد که وی در جواب، گفت: آنهایی که این حرف را زده‌اند، این کاره نیستند و بالاتر از حد خودشان حرف می‌زنند. آقای علیپور سرور من است اما این موضوع در ارتباط با هرکس باشد نمی‌توانند کسی را تعلیق کنند. ضمن اینکه اگر دوست دارند تعلیق کنند. ما خیلی خوشحال می‌شویم که تا ساعت ۹ فردا صبح ما را از حضور در فوتبال تعلیق کنند. احترام علیپور برای من واجب است اما او باید در حرفش تجدیدنظر کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه هنوز اصرار دارد که از لیگ کنار بکشد، گفت: متاسفانه هیات‌مدیره هم باید نظر بدهد. البته من تبعات این تصمیم را می‌پذیرم. چرا فوتبال درست نمی‌شود؟ همه به اینجا می‌رسند و می‌خواهند کنار بکشند. ما اگر کنار هم بکشیم، محکوم می‌شویم، بلکه جریان‌سازی‌هایی که می‌شود محکوم است و رسانه‌ها محکومند. خبرنگاران یکی از سنگربانان ارزش‌های هر جامعه هستند. خبرنگاران هم باید برای پاکسازی و اصلاح فوتبال تلاش کنند تا وقتی قیر سیاه باشد، چیزی عوض نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت فدراسیون فوتبال ضعیف است، گفت: اعتقاد جدی به ضعف مدیریت در فدراسیون دارم. من به کفاشیان رای دادم اما در آن زمان تازه به فوتبال آمده بودم و امیدوار بودم که در فوتبال تغییر ایجاد کند اما الان دیگر به او رای نمی‌دهم و برای این کار هم دلیل دارم. یکی از دلایل من برای ضعف کفاشیان همین بحث داوری است. مدیریت داوری جدا ضعیف است. اصلا چرا وقتی داور خطایی انجام می‌دهد، آن را اعلام نمی‌کنید؟ شاید جراتش را ندارند. چرا محکومیت مربی و بازیکن را اعلام می‌کنیم اما محکومیت داور را نمی‌گویید؟ اشتباه داوری ممکن است اتفاق بیفتد، ما هم کاری به اشتباه داوری نداریم،‌اما این موضوع برای ما از حالت اشتباه خارج شده و تبدیل به یک پدیده شده است که باید مدیریت شود. این نشان‌دهنده ضعف فدراسیون است.

وی افزود: وقتی بازیکنی خطا می‌کند، تصویرش را در تلویزیون نشان می‌دهند و او را محکوم می‌کنند اما چرا خطای داور را به تصویر نمی‌کشید؟ چرا او را محکوم نمی‌کنید؟ در همین ورزشگاه آزادی چند سال پیش برخورد پلیس با تماشاگران به حالت قهری بود و باعث می‌شد صندلی‌ها و خیلی چیزهای دیگر شکسته شود اما الان هواداران آرام هستند. چراکه می‌دانند پلیس با آنها دوست است. چرا شما فکر می‌کنید داور از یک کره دیگر آمده است؟ دور داوران خود یک سپر کشیده‌اید، داور باید باور کند که بازیکن هم احساس دارد. باید در بین همه اعتماد متقابلی ایجاد شود. اگر اینطور باشد وقتی داور تصمیم می‌گیرد، همه بازیکنان به او احترام می‌گذارند. ما باید به سمت چنین فضایی برویم. نه اینکه دور داوران سپر بکشیم، به خاطر همین بود که گفتم که داوری را دو هفته دست من بدهید. شما باید به داورنتان هم تعلیم بدهید. این فرموده پیامبر ماست که زگهواره زگور دانش بجوی. مگر کسب علم ننگ است؟

رویانیان با اشاره به عملکرد دوگانه کمیته انضباطی گفت: یکسری افراد با شخصیت در کمیته انضباطی هستند اما خروجی این کمیته باعث شده اقتدارش زیر سوال برود. یک جا زودتر حکم می‌دهد و یک جا دیرتر. چرا؟ به خاطر اینکه مدیریت ضعیف است. چرا ما همه این اتفاقات را تهدید می‌دانیم. اینها همه فرصت است. یک مدیر خوب، همه تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کند اما در فوتبال ما فرصت‌سوزی می‌شود. کسی که تازه به فوتبال آمده است را می‌کوبند اما آدم‌های جدیدی به فوتبال آمدند. خوب بیایید از ظرفیت آنها استفاده کنید. همه باید با هم یکی شویم.

وی افزود: من رویانیان مخلص همه هستم. اما وقتی نماینده پرسپولیسم، دیگر نمی‌توانم سکوت کنم و باید اعتراض کنم اگر من را تعلیق کنند، حتی به من توهین هم بکنند، از خودم دفاع نمی‌کنم.
رویانیان در پاسخ به این سوال که هنوز هم روی حرفتان هستید که عسگری یک فرد تبانی‌گر است، گفت: بله، رییس دپارتمان داوری بعد از بازی چرتکه انداخته و گفته شما دو تا پیاز داشتید و یک دوغ و فلان چیز. مگر می‌شود که شما بگویید پرسپولیس دو مربی‌اش اخراج شده، دو آفساید برایش به اشتباه گرفته شده و بازیکنش هم با کارت زرد سه اخطاره شده است. بعد می‌گویید که اتفاقی نیفتاده است. من از این نوع گفتمان متنفرم. مرد باشید. چرا می‌ترسید. هرکس دکان داشته باشد می‌ترسد. کسی که دکان ندارد، ترسی هم ندارد. مثلا من که سرباز صفرم می‌خواهید با من چه کار بکنید؟

رویانیان در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به مدیریت کفاشیان گفت: شما با دولت مخالفید و دولت هم با شما. شما دارید زنده زنده سرمان را می‌برید. معلوم است که دولت شما را حمایت نمی‌کند، باید اعتمادسازی کنید. همه چیز در سایه تفاهم حل شدنی است.

۱۳۹۱/۱۲/۰۸ ۰۹:۱۴
ای بابا
آقای سردار هنوز هم با سیستم فوتبال کاملا آشنا نشده
یه ذره خویشتن دار باش آقا
این حرف ها و حرکات در شان شما نیست
دارید خوی کاسب کارانه و دلالانه می گیرید
ما شما رو دوست داریم. سعی کنید شخصیتتون والا بشه و باشه
بنده به عنوان یک پرسپولیسی ابدا معتقد به تبانی یا دست داشتن عده ای برای نتیجه نگرفتن تیم نیستم. مشکل از بی سوادی و ناتوانی داوران ماست
مشکلات فوتبال ما ساختاری است (30951)
حميد
۱۳۹۱/۱۲/۰۸ ۱۱:۰۰
رويانيان خواهشا از اين فوتبال دست بردار! (31002)
۱۳۹۱/۱۲/۰۸ ۱۱:۳۸
آقای رونیانیان لطفا برگردید سرکارتون کاری که به شما ربطی ندارد و بلد نیستید مرد باشید بگید بلد نیستم (31015)
سینا از شیراز
۱۳۹۱/۱۲/۰۸ ۱۵:۳۷
آره منم با رویانیان موافقم. این تیم امسال که مالی نیست و بازی بعد حذف میشه پس بهترا با کمی ناز بره بیرون. (31092)
سینا
۱۳۹۱/۱۲/۰۸ ۱۶:۰۴
ماه درخشنده چو پنهان شود شب پره بازیگر میدان شود (31105)
۱۳۹۱/۱۲/۰۸ ۱۹:۴۹
رویانیان:هر موضوعی به کسی ربطی دارد.
پس شما هم لطفی کنید درکار دیگران دخالت نکنید (31147)