به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۸۳۱۵۷

آیت الله مهری دارفانی را وداع گفت

گروه سياسي: وکیل آیت الله سیستانی و نماینده مراجع عظام تقلید در کویت بر اثر حمله قلبی دار فانی را وداع گفت.
آیت الله مهری دارفانی را وداع گفت
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله سید محمدباقر موسوی مهری از علمای برجسته کویت و نماینده مراجع تقلید عظام بر اثر حمله قلبی در سن ۶۶ سالگی درگذشت. ایشان که امامت مسجد امام علی(ع) در منطقه عمریه کویت را نیز بر عهده داشت از روحانیون فعال و از مدافعان حقوق شیعیان و رئیس انجمن همزیستی اسلام و مسیحیت بود.

در سال ۱۳۶۷ ه.ق در نجف اشرف متولد شد. پدرش حضرت آیت الله العظمی سید عباس مُهری (کلانتر) از علمای بزرگ و مجتهدین مطرح حوزه علمیه نجف بودند. وی دروس ابتدایی را در مدرسه ایرانی‌ها در شهر نجف سپری کرده و در همان سنین نوجوانی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت. دروس سطح حوزه را نزد آیت‌الله شیخ مجتبی لنکرانی و آیت‌الله شیخ صدرا بادکوبی و همچنین آیت‌الله شیخ حسین الراستی الکاشانی طی کرد.

پس از آن در درس خارج فقه عالم گرانقدر حضرت آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی و نیز آیت الله سید محمدباقر صدر حاضر شده و به مسیر علمی خود ادامه داد. سید محمدباقر موسوی مهری به همراه عده ای ازفضلا مانند آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در زمره شاگردان مبرز و مورد عنایت شهید صدر بود. وی از ارادتمندان امام خمینی(ره)در زمان حضور ایشان در نجف اشرف ایشان بود و همواره از حامیان انقلاب اسلامی ایران قبل و بعد از پیروزی آن به شما می‌آمد.

این عالم برجسته در طول حیات علمی خود شاگردان زیادی در حوزه‌های علمیه علمیه نجف، قم و کویت داشت و پس از خروج از حوزه علمیه نجف اشرف چند سال در حوزه علمیه قم و سپس به کویت عزیمت کرد. ایشان که در کویت با نام "المهری" شناخته می‌شوند در طول سال‌های اقامتشان در کویت همواره پناهگاهی برای شیعیان این کشور محسوب می‌شدند و از چهره‌های تأثیرگذار و مورد اعتماد مسئولان کشور کویت و ایران بودند. مرحوم آیت الله مهری همواره از طرفداران همزیستی مسالمت آمیز و تقریب مذاهب اسلامی بود و تالیفات متعددی را در مورد مناسک حج و امور فقهی اسلامی در کارنامه خود ثبت کرد.