به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۶۱۵۵۷
رضا کیانیان کمپین مبارزه با سرطان تشکیل داد؛

سونامی سرطان جدی و خطرناک است

گروه جامعه: رضا کیانیان بازیگر با سابقه سینما خطر سونامی سرطان در کشور را جدی و خطرناک توصیف کرده و گفت: «موج افزایش سرطان در کشور ما افزایش یافته است. دلیل این افزایش قابل توجه بیماری سرطان خوراک آلوده و صنعتی تولیدی کارخانه ها، انواع کودهای کشاورزی غیر استاندارد و هوای آلوده تهران است.»
سونامی سرطان جدی و خطرناک است
رضا کیانیان، بازیگر سینما و تلویزیون اعلام کرد: به زودی کمپین مبارزه با سرطان با همکاری هنرمندان سینما، وزیربهداشت و سازمان محیط زیست تشکیل خواهد شد.
کیانیان بازیگر با سابقه سینما در گفتگو با سایت «آفتاب» خطر سونامی سرطان در کشور را جدی و خطرناک توصیف کرده و گفت: «موج افزایش سرطان در کشور ما افزایش یافته است. دلیل این افزایش قابل توجه بیماری سرطان خوراک آلوده و صنعتی تولیدی کارخانه ها، انواع کودهای کشاورزی غیر استاندارد و هوای آلوده است.»

کیانیان در ادامه به توضیح این موارد پرداخته و گفت: «بسیاری از کارخانه های مواد غذایی استانداردهای لازم را فقط برای کسب موافقت و مجوزهای اولیه رعایت می کنند و به دلیل منظم نبودن نظارت های لازم، این اصول به فراموشی سپرده می شوند. کودهای شیمیایی غیر استاندارد دارای مواد سرطان زایی است که بدن انسان راه پیدا می کند. علاوه بر این هوای تهران علاوه بر آلاینده ها، با مشکل ساخت و سازهای گسترده رو به رو است که مانند دیوارهای بلند رفت و آمد هوا را سد می کنند.»

کیانیان توضیح بیشتر درباره کمپن مبارزه با سرطان را به آینده نزدیک موکول کرده و تاکید کرد: «بیماری سرطان و افزایش آن کاملا جدی است و باید از سوی مسئولان جدی تلقی شود. بنابراین همگی باید برای مبارزه با سرطان متحد شده و برای کنترل آن با یکدیگر همکاری کنیم.»

افزایش سرطان و بیماری های گوناگون پیشتر نیز واکنش هایی را در جامعه هنری ایران داشته است. داریوش مهرجویی در مراسم بزگداشت خواهر خود ژیلا مهرجویی به انتقاد از آلودگی هوا پرداخته وگفت :همه دوستان من سرطان گرفته‌اند. همين آلودگي هوا عزت‌الله انتظامی را راهي بیمارستان كرد. مردم ما از اين آلودگي در حال مردن هستند و معلوم نيست مسئول محیط زیست ما کجاست و چه کار می‌کند.
در هفته های اخیر نیز سه هنرمند در اثر بیماری سرطان در سن جوانی جان خود را از دست دادند که باعث توجه افکار عمومی به گسترش این بیماری در جامعه شد.

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۴:۲۸
عوامل اصلي سرطان عبارتند از:
1- رزيمهاي غذايي نامناسب (فست فود، سرخ كردني ،دودي ، نمك اندود، كنسرو، غذاهاي مانده ، غذا هاي چرب، مواد غذايي آلوده ، آب مانده و آلوده عدم مصرف حداقل 400 گرم ميوه و سبزي در روز )مصرف دخانيات و قليان و مصرف هورمونهاي بدنسازي
2-كم تحركي و عدم داشتن برنامه ورزشي و چاقي
3-هواي آلوده
4- افزايش سن (265138)
ِیاشاسین اردبیل
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۳:۱۴
وقتی میوه ها و سبزیجات هم به دلیل استفاده بیش از اندازه از سموم دفع آفات نباتی و همچنین به دلیل استفاده از کود های شیمیایی غیر استاندارد آلوده هستند، خوب خوردنشون روزی 400 گرم آیا نتیجه ی عکس نداره؟ (265348)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۴:۵۹
تعجب نمی کنم اگه چند وقت دیگه دچار مهرورزی بشه برای سیاه نمایی یا تضعیف ن (265155)
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۲۲
تشکیل این کمپین کار خوبی است و باید برای کاهش سرطان کاری کرد.
اما ادعای کیانیان در مورد افزایش سرطان اشتباهه. طبق گفته وزیر بهداشت و طبق آمار جهانی سرطان ایران ثابت بوده. افزایش نداشته اما باید کاری کرد که کاهش داشته باشه. (265164)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۰:۱۵
الودگی هواو مواد غذایی که از علل مهم سونامی سرطان هستند و ترافیک وحشتناک کلانشهرها را میتوان حداکثر ظرف 6 ماه کاملا برطرف کرد :
1_واردات و یا ساخت داخل تعداد کافی و فراوان ناوگان عمومی ( تاکسی ، اتوبوس، ون و مترو ) و کاهش شدید قیمت بلیط آنها با درامد حاصل از بند دوم
2_ واقعی کردن قیمت بنزین و گاز خودروهای سواری و کودشیمیایی و سموم کشاورزی به منظور عدم مصرف بی رویه فعلی آنها و بالا بردن یارانه نقدی 30 درصد مستحق واقعی از درآمد حاصله
3_ زوج و فرد کردن تمام مناطق کلان شهرها و محدویت شدید برای ت (265287)
عبدالهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۲:۲۷
شما فکر میکنید وزیر بهداشت درست میگوید اطمینان داشته باشید که اگر وزیر نبود نظر دیگری میداشت . مسئولین دست اندکار اعلام نمودند که آنتن های مخابرات ( بی تی اس ) که در پشت بامهای مردم نصب میشود باعث امراض گوناگون ازجمله سرطان ، ناراحتی های عصبی و نازایی میگردد ( رجوع شود به هفته نامه سلامت سال هشتم شماره 371) ولی مخابرات آن را تکذیب میکند در این مملکت هرکس که به دولت میرسد شروع به تکذیب می کند مثل وزیر بهداشت و سازمان محیط زیست (265330)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۳:۱۹
دوست من وزير كاملاً درست گفت كه آمار سرطان در كشور ما كمتر از بسياري از كشورهاست ولي فكر اشتباه نكن كه اوضاع ما خيلي خوبه، در دنيا اكثر مردم بصورت دوره اي آزمايشهاي غربالگري سرطان را انجام ميدهند كه اين موجب ميشه سرطان در همان مرحله اوليه و قبل از تكثير شناسايي و سركوب بشه ، اما در كشور ما سرطان در مراحل آخر شناسايي ميشه كه ديگه نميشه كاري كرد،، اگر ما هم تن به اين آزمايشها بديم متوجه ميشيم كه وضعيت ما هم خيلي خرابه. (265352)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۳:۲۳
مملكتي كه توش دروغ و رياكاري بيداد ميكنه بايد هم انواع بلاها بر سرش بياد،، وقتي آقايون تصميم ميگيرن به زور ملت رو ببرن بهشت معلومه سلامتي جسمي مردم براشون مهم نيست. زودتر بميريم بريم بهشت. (265355)
بچه داهاتی شهرستونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۳۱
وقتی همه مملکت خلاصه میشه تو تهرون ! و همه از همه جا می چپند تو تهرون ! شلوغی و دود و دم و انواع آلودگی ها و فسادها و آفات و تخریب های فرهنگی و محیط زیستی و هوای دودی و آب چاه نیتراتی قاطی شده با فاضلاب و کارتن خواب و معتاد و سونامی طلاق و بی بند و باری ها و .... می شه تبعات آن !!! (265168)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۳۶
سلام،
با تقدیر از اقای کیانیان،حسی بد،و مملو از نگرانی نسبت به اوضاع کشورم پیدا کرده ام! حس بچه های یتیم و بی سرپرستی که که هیچ امیدی به اینده شان ندارند،و در کنار خیابان،با نگاهی مایوس به رهگذران بی تفاوت،چشم دوخته و گاهی یکی از انها از سر شفقت و دلسوزی،نگاهی سریع و کلامی تسکین دهنده به زبان میاورد! کشور 2-3- هزار ساله من،گرفتار،سرطان-هوای کثیف-اب و غذای الوده- و . . . انهم با دارا بودن گنجی بزرگ؟ما را چه شده ؟ (265169)
ساد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۵۹
فست فودها و سیگار و خوراکی های صنعتی که همه می دانند آلوده است اما امان از آلودگی مواد کشاورزی با کودهای سمی چینی در دوز بالا توسط کشاورزان ناآگاه که سلامتی همه را نشانه رفته است. برای این ها زودتر از همه چاره ای اندیشیده شود. (265180)
دو..ست
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۳:۱۷
البته ممکنه کشاورز خرده پا نا آگاه باشه اما خیلی از اون کله گنده های زمین دار آگاهانه مصرف کود شیمیایی و سموم را به مقدار زیاد انجام می دهند. چون سودجو هستند (265351)
آريا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۴۰
متاسفانه اونهايي هم كه دووم بيارن، در نهايت از ديابت ، پوكي استخوان و افسردگي نابود ميشن. (265252)
واقعگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۴۰
واقعا چند نفر حاضرن از کلان شهرها مهاجرت کنن؟
چند نفر به اخلاقیات و قانون در کارشون پایبندن؟ و به خاطر سود مالی جون مردم رو فدا نمیکنن؟ (265254)
ایران داد عمارلویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۰۳
نکات دیگری به نوشتار جناب رضا اضافه میکنم
میوه های الوده
سبزیجات الوده,اندرالوده تهران
افتاب تهران/به دلیل هوای الوده و بنزینی,گازوییلی و..
استفاده از روغن های جامد
استفاده و مصرف اب تهران
استفاده بیش از حد کالباس,سوسیس و..
استفاده از نان های فاقد کیفیت/یا خمیر و یا سوخته میباشد
استفاده از ماشین های از رده خارج شده و..
استفاده از لبنیات بی کیفیت با ترکیبی از ابهای چاه
استفاده از اکثر رنگ و روغن و تینر بی کیفیت و هکذا تمام مواد صنعتی
سو استفاده شهرداری تهران و فروش بی حد و حصر و فروش اسمان شهر (265261)
ایران داد عمارلویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۱۱
استفاده از لنت هایی دارای مواد سرطانی
استفاده از ظروف یکبار مصرف علی الخصوص از لیوان های بی رنگ و شفاف
استفاده از چاقو,کارد,قمه
استفاده از مواد دخانی بی کیفیت
اسفاده از مواد مخدر چه طبیعی چه مصنوعی
استفاده از مواد سفید کننده در منازل
و در اخر با این همه استفاده برسیم به پارازیت که عامل حداقل 30 در سرطانها میباشد.
و دیگر اعصاب خرد و خاکشیر از طلوع صبح تا کفه مرگ
استفاده از دروغ و دغل و رنگی و دو رنگی و طاووس رنگی با نتیجه ای فاجعه بار (265265)