به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۳۰ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۶۳۹۹۷
ساخت آیپد پرو یا سوپر آیپد با ابعاد 13 اینچ؛

محصولات جدید اپل برای سال 2015/ تصاویر

گروه فناوری: سال 2014، سال بسیار پرباری برای شرکت اپل بود. در کنار معرفی آیپد مینی و آیپد ایر جدید، اپل نسل جدید گوشی‌های همراه خود با نام‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را وارد بازار کرد که با تقاضای زیاد مشتریان مواجه شد به طوری که رکورد فروش آیفون جدید را در یک ماه اول عرضه در 7 سال گذشته جابجا کرد.
محصولات جدید اپل برای سال 2015/ تصاویر
شرکت اپل نوید یک محصول کاملاً جدید برای سال 2015 را به مشتریان و علاقه مندان خود داد. طبق اعلام تیم کوک، مدیر عامل حال حاضر این شرکت، ساعت‌های هوشمند اپل قرار است به عنوان اولین ابزارهای پوشیدنی این شرکت در اوایل سال 2015 وارد بازار شود. باید دید آیا ساعت‌های هوشمند اپل مانند گوشی‌های آیفون با استقبال بالای مشتریان مواجه خواهد شد یا خیر. البته به نظر می‌رسد برنامه اپل برای عرضه محصولات جدید و آپدیت محصولات موجود خود به ساعت هوشمند محدود نمی‌شود. در ادامه این مطلب به مواردی اشاره خواهیم کرد انتظار می‌رود در سال آینده از سوی شرکت اپل شاهد آن‌ها باشیم.

انتظار می‌رود ساعت هوشمند اپل در بهار سال 2015 وارد بازار شود، در مراسم رسمی اپل تصاویری از آن و کارکردهای ابتدایی آن مشخص شد اما هنوز اطلاعات زیادی از جزئیات آن در دسترس نیست. در کنار ساعت هوشمند، شرکت اپل یک سیستم عامل اختصاصی نیز برای آن در نظر گرفته که همراه آن عرضه می‌شود. اپل دستور تغییر در طراحی فروشگاه‌های رسمی خود برای عرضه ساعت اپل را نیز ابلاغ کرده است.





یک آیپد جدید با ابعاد بزرگ از دیگر مواردی است که بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که از جزء محصولات سال آینده اپل خواهد بود. به نظر می‌رسد آیپد جدید و بزرگ که برخی نام آن را آیپد پرو یا سوپر آیپد گذاشته‌اند ابعادی 13 اینچی داشته باشد و برای رقابت با تبلت‌هایی در این ابعاد مانند سرفیس پرو وارد بازار شود. عرضه یک آیپد ایر جدید (ایر 3) با قطری کمتر و نازک‌تر نیز از دیگر گمانه زنی‌های موجود برای سری تبلت‌های محبوب این شرکت است. آیپد مینی 4 به احتمال زیاد در پاییز سال آینده با پردازنده‌ای سریع تر و دوربینی بهتر عرضه خواهد شد.



آیفون 6 اس که انتظار می‌رود در پایان تابستان سال 2015 وارد بازار شود به احتمال زیاد دارای ویژگی‌های جدیدی نسبت به آیفون 6 موجود خواهد بود اما به نظر می‌رسد تغییرات بزرگ‌تر را در آیفون 7 که سال 2016 عرضه می‌شود شاهد خواهیم بود. شایعاتی نیز وجود دارد که گفته می‌شود اپل قصد دارد در سال آینده یک آیفون 6 مینی با ابعاد صفحه نمایش 4 اینچی مانند آیفون 5 و 5 اس نیز وارد بازار کند. بدون شک آیفون جدید به معنی نرم افزار وسیستم عامل جدید نیز است. بنابر این کاربران می‌توانند انتظار آی او اس 9 را نیز داشته باشند.



به احتمال زیاد اپل در سال آینده یک نسخه جدید از سیستم عامل کامپیوترهای دسکتاپ خود OSX را نیز منتشر خواهد کرد. دو نگارش آخر سیستم عامل‌های اپل هر دو نام مناظر طبیعی ایالت کالیفرنیا را بر روی خود داشتند (Mavericks و Yosemite) انتخاب نام آتش فشان Shasta برای سیستم عامل جدید OSX در سال آینده چندان دور از ذهن نیست.



اپل قرار است تغییراتی در سری لپ تاپ‌های مک بوک پرو خود ایجاد کرده و قطر آن‌ها را کمتر کند. و ظاهر آن‌ها را بیشتر شبیه مک بوک ایر کند و در کنار آن قدرت پردازش آن‌ها را نیز افزایش دهد. همچنین انتظار می‌رود مدل‌های جدید مک بوک ایر در سال 2015 نیز به صفحه نمایش‌های رتینا مجهز شوند. در سال 2014 اپل مدل‌های جدیدی از آی مک خود را با اندازه صفحه نمایش 27 اینچ معرفی کرد که به فنّاوری رتینا مجهز بودند. باید دید آیا صفحات نمایش رتینا در مدل‌های 21 اینچی آی مک در سال 2015 قرار خواهد گرفت یا نه.



مرجع : بازارخبر