به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۲۱۲۲۷

دلیل عذرخواهـی زیبـاکلام از زنـان چه بـود؟

گروه سياسي: صادق زیباکلام پس از انتشار مصاحبه‌‌اش با روزنامه ابتكار، توضيحاتي توام با پوزش را در صفحه فیس بوک خود منتشر كرد كه در پي مي‌آيد:
دلیل عذرخواهـی زیبـاکلام از زنـان چه بـود؟
عذرخواهی از بانوان محترم
با سلام و عرض ادب به همه بانوان ارجمند
با کمال تاسف و شرمندگی، بنده در جایی از مصاحبه اخیر با روزنامه «ابتکار» اصطلاحی به کار برده‌بودم که از بابت آن از همه بانوان عزیز و کاربران فیس‌بوک صمیمانه و از ته‌دل پوزش می‌طلبم. بنده قصد ندارم با توضیحاتی که می‌خواهم بدهم سخن سخیف و زشتم را توجیه کرده‌باشم. اما واقعیت آن است که فضای مصاحبه آن شب در اطاق هیات تحریریه روزنامه ابتکار بی‌شباهت به محاکمه، بازپرسی و شاید بدتر، بازجویی نبود.

همه اعضاء تحریریه روزنامه جمع شده‌بودند و عرض کردم مصاحبه نمی‌کردند بلکه بازجویی می‌کردند. تعدادشان باورکنید به 8 یا شاید 10 نفر می‌رسید. در بخشی از مصاحبه آنان می‌خواستند ثابت کنند که بنده از رانت سیاسی و امنیتی آقای دکتر توکلی برخوردارم. و بنده هم پاسخ می‌دادم که شما ایشان را از نزدیک نمی‌شناسید. ایشان برای نزدیکان‌شان هم حاضر نیستند اعمال نفوذ کنند چه رسد برای بنده.

بنده در دفاع از عرایضم، به سلامت و صداقت کم‌نظیر مالی ایشان اشاره داشتم که برخی از آن دوستان مخالفت کرده و مواردی را مثال آوردند که حرف و حدیث هایی به دکتر توکلی نسبت داده‌شده. در این قسمت بود که بنده در اوج حرارت و «جر و بحث» در دفاع از پاکی دکتر توکلی با آن آقایان، مرتکب آن سخن سخیف شدم. اینها که گفتم به‌هیچ‌روی قصدم توجیه و کاستن از بار تقصیراتم نبود. البته اگر متن مصاحبه را برایم قبل از چاپ ارسال کرده‌ بودند قطعا آن جمله را حذف می‌کردم.

به نظر من تحریریه خود روزنامه هم می‌بایستی آن قسمت را حذف می‌کرد. همچنان که برخی مطالب دیگر را مقتضی ندانستند و حذف کردند. در ضمن محض اطلاع دوستان هیات تحریریه «ابتکار» و بسیاری از کاربران که موضوع بنده و آقای دکتر توکلی همچنان برایشان مبهم و شبه‌ناک است این توضیح را بدهم که بنده در تمام دورانی که وصلت فرخنده میان دخترم و فرزند ایشان صورت گرفته، یعنی در قریب به 9 سال گذشته، فقط دو بار از ایشان طلب کمک کردم.

بار اول در مورد همسر مرحوم شهید دکتر فاطمی بود که در سال 90 بازداشت شده‌ بودند. بار دوم در خصوص ملاقات با منسوبین پرونده معروف به 3000 میلیارد تومانی بود که در هر دو مورد، ایشان از هرگونه دخالتی استنکاف نمودند و از بنده هم خواستند که پیگیر کار آنان نشوم. مجددا و باز هم از همه بانوان محترم پوزش می‌طلبم. ایام به‌کام باد- صادق زیباکلام

گفتني اينكه، صادق زیباکلام در بخشی از مصاحبه اخیر خود با اين روزنامه گفته بود: «اگر شما با سند پيدا کرديد که آقاي دکتر توکلي يک ريال از اموال بيت المال را مستقيم و غير مستقيم را بطور نامشروع برداشته و استفاده کرده باشد من اسمم را عوض مي‌کنم و ميذارم مثلاً پريچهر زيباکلام و لباس زنانه تنم مي‌کنم. جهت اطلاعتان بگويم كه داماد من يعني پسر آقاي توكلي مستاجراست و از قضا نصف پول اجاره اش را هم من داده‌ام.»
مرجع : پارسينه

ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۰۰:۴۰
ما بخشیدیمتون آقای زیبا کلام :) (169198)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۳:۰۶
چی چی رو "بخشیدیمتون"!! مگه بیچاره گناه کرده؟! این یک اصلاح رایج هست در جامعه و همه آنرا به کار می برند و اصلاً هم قصد اهانت به کسی در این اصطلاح وجود ندارد. پس اصلا جای عذر خواهی ندارد که حالا بخواهید ببخشید با نه!!

البته می دانم که حالا فیمنیست ها حمله می کنند به این کامنت، اما ایرادی ندارد... از انها جز این انتظاری نیست! این هم جزء آن رفتارهای کلیشه ای کپی برداری شده ی غربی هست که متاسفانه مساوی با "روشنفکری" فرض می شود!! (169346)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۹:۱۱
بنده چون به ایشون ارادت دارم اینو گفتم.ولی خب چنین حرفی از ایشون بعید بود.در ضن هر اصطلاح رایج توی جامعه قرار نیست توسط بزرگانی چون ایشون به کار برده بشه،اگه بعضی افراد دیگه!گفته بودن طبیعی بود واسمون! ایشون چون شعور بالایی داشتن و به این موضوع واقفن عذرخواهی کردن،ما هم پذیرفتیم. (169538)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۰۱:۰۷
همینکه به جای توجیه ، شفاف عذر خواهی می کنید ، ارزشمنده ، متاسفانه در کشور ما جا نیافتاده. (169207)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۰۱:۲۱
وقتی آقای زیبا کلام این حرفو میزنه دیگه نباید از کسانی که تو بعضی شهرها، مجرمها رو با لباس زنانه تو سطح شهر چرخوندن گله کرد...
این نشون میده که این موضوع تو خون خیلی از بظاهر روشنفکران کشورمونه. حالا ایشون معذرت خواهی میکنن جای شکر داره ولی موضوع عمیقتر از این چیزاست (169214)
فاطما
Australia
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۰:۰۰
آقای زیبا کلام کاش آقای ح-ش هم فهم شمارا داشتند و از مردم برای سخنان بی ربطش غذرخواهی میکرد. (169275)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۱:۴۴
بابا ح ش چيه بگو حسين جووووون شريعتمداري خودتو راحت كن !!! (169308)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۳:۴۳
عذرخواهی خوبه اما انتظار این حرف از یک استاد دانشگاه نمیرفت به هر حال باید بیشتر دقت کنیم و بهتر است به جای کل کل بهتر است بگوییم بنده مدرکی دال بر استفاده اقای توکلی ندیده ام و اگر وجود دارد یا کسی ادعا دارد رو کند نیاز به تغییر اسم هم نیست (169363)
رها
United States
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۶:۳۰
به عقیده من اقای زیباکلام میخواستن بگن من مرد نیستم اگه دروغ بگم...
مثل خانومی که مثلا میگه اگه این حرف غلط باشه من اسممو میذارم فریبرز..خوب این اهانت به اقایون میشه؟مسلما نه... (169443)
اعتماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۹:۵۰
سلام
اصل مطلب آیا عذرخواهی ایشون هست؟ و یا حتی این اشتباه که تحت فشار روانی برای هر کسی اتفاق میافته...
نوک انگشت را نه بلکه ماه را ببین (169569)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۲۱:۵۷
بی ادبیتو باید یه جوری ماسمالی کنی دیگه !
حالا سیاسیش کن تا با یه تیر دونشون زده باشی ... (169640)