به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۶۸۱۳۶
شبکه‌های اجتماعی فعلا فیلتر نمی‌شود

رونمایی وزیر از برنامه «گفتگو» جی ال ایکس

گروه فناوری: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خرمشهر از برنامه ایرانی «گفتگو» رونمایی کرد و گفت: دولت اگر مطمئن شود برنامه داخلی جایگزین برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی شده لحظه‌ای برای مسدود کردن نمونه‌های خارجی درنگ نخواهد کرد.
رونمایی وزیر از برنامه «گفتگو» جی ال ایکس
به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباط همراه گویا اروند، واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از کارخانه تولید گوشی‌های ایرانی GLX در خرمشهر اظهار کرد: در اعتقادات اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ما هر کس کارآفرینی کند مورد احترام است و این شرکت تا زمانی که برای این کشور و در راستای تحقق اهداف دولت گام برمی‌دارد از احترام متقابل دولت نیز برخوردار است. وی ادامه داد: وظیفه دولت است که تولیدکنندگان داخلی را حمایت کند و من از طرف دولت از شما ( مهندس حمید سعیدی، مدیرعامل شرکت GLX) تشکر می‌کنم که در این آب و خاک حضور پیدا کرده و کسب و کاری را برای جوانان این منطقه به راه انداخته‌اید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سیاست دولت در این است تولید داخلی را بومی‌سازی کند و ۲۴ بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در همین چند کلمه خلاصه می‌شود که باید تولید کرد، اشتغال ایجاد کرد و پول ایرانی را رواج داد.

واعظی عنوان کرد:‌ تولید در داخل کشور با مشکلاتی مواجه است که از همه تولیدکنندگان می‌خواهم که مأیوس نشوند و دشواری‌ها را تحمل کنند.
وی با بیان اینکه سرور و پهنای باند برای تولیدکنندگان برنامه‌های کاربردی داخلی در نظر گرفته می‌شود، افزود: در هر جایی که لازم بدانید برای شما تولیدکنندگان مکانی در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ساخت یک برنامه کاربردی به نام «گفت‌وگو» توسط این شرکت که قادر به انجام عملکرد شبکه‌های اجتماعی خارج از کشور در داخل ایران است، ابراز کرد: در رابطه با ساخت برنامه‌های کاربردی نیز دولت از شما حمایت خواهد کرد و مطمئن باشید دولت اگر مطمئن شود برنامه داخلی جایگزین برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی شده لحظه‌ای برای مسدود کردن نمونه‌های خارجی درنگ نخواهد کرد. واعظی اضافه کرد: در حال حاضر نمی‌توان برنامه‌های ارتباط جمعی را مسدود کرد چرا که جایگزینی برای این برنامه وجود ندارد و با بستن این برنامه‌ها مردم مجبور به استفاده از فیلترشکن‌‌ها خواهند شد و فقط کار آنها برای ارتباط برقرار کردن سخت‌تر می‌شود.

وی همچنین از اعطای مشورت به تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای در کیفیت و کسب موفقیت به آنها خبر داد و افزود:‌اگر این کارها به نتیجه برسد همه ما از این مسئله سود خواهیم برد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: موضوع تولیدات داخلی مسئله مهمی است که باید روی آن کار کرد تا بتوان آن را به عنوان یک برند بین‌المللی و معتبر جا انداخت.واعظی از فراگیر شدن ۸۰۰ هزار نفری این گوشی در کشور ابراز خرسندی و تصریح کرد: با اپراتور همراه اول در خصوص مشکلات موجود در ترویج برنامه‌های کاربردی ساخت داخل کشور تفاهم کنید تا موانع پیش‌رو برداشته شود.

وی از تفاهم با وزارت آموزش و پرورش در خصوص راه‌اندازی مدارس هوشمند خبر داد و تأکید کرد: باید سعی شود که تبلت‌های دانش‌آموزی تولید شده و آنها را از مقاومت بالایی برای استفاده سنین پایین‌تر برخوردار کرد.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: باید توانایی‌ها را بالا برد که نیاز داخلی کشور تأمین شود و برای این کار نیاز به خط تولیدهای بیشتری است.