به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۴۴۱۹۶
ورود دادستان به بحث «بهشت و جهنم مردم»

مگر می‌شود هم ما «برد» کنیم، هم آمریکا؟

گروه سياسي: دادستان کل کشور گفت: برخی امروز بیان می‌کنند که به بهشت و جهنم مردم کاری نداشته باشید این‌گونه تفکرات به سخره گرفتن زحمات مراجع تقلید، علما و حوزه‌های علمیه است.
مگر می‌شود هم ما «برد» کنیم، هم آمریکا؟
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جمع راهپیمایی مردم قم به مناسبت گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد اظهار کرد:‌ 15 خرداد در تاریخ ماندگار شد و افتخاری برای ایران اسلامی،‌ حوزه، روحانیت و همه کسانی که در گرو دین‌اند، شد. به گزارش ایسنا به نقل از حوزه، وی پیروزی انقلاب اسلامی را آغازی بر دسیسه‌های بیشتر دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: درست است که در ابتدای پیروزی انقلاب، این نظام از سوی استکبار جدی گرفته نمی شد، ولی بعد‌ها که دیدند امام خمینی(ره) به هیچ وجه سازش پذیر نیست و بر اساس اسلام ناب و موازین شرعی نظام را پیش می‌برد،‌ همان تلاش‌ها در ابتدای انقلاب دوباره با چهره جدیدی بروز یافت.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کودتاهای مختلف، راه‌اندازی جنگ‌های داخلی، کشتار بی‌رحمانه مردم،‌ جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌های نظام و مراکز مهم کشور،‌ اعزام و تجهیز مزدوران تروریست در ایران،‌اتحاد شرق و غرب در نابودی ایران و.. .از جمله دسیسه‌های آن‌ها بود که به نتیجه نرسید؛ چراکه مردم به وعده خداوند که شکست کفار است، تکیه کردند. وی ابراز تأسف کرد که این همه موفقیت ملت ایران در برابر استکبار و شکست‌های دشمن را دیده‌ایم ولی باز هم امروزه در برخی زبان‌ها و قلم‌ها مسائل ناتوانی و ضعف در برابر دشمنان دیده می‌شود.

دادستان کل کشور با بیان این‌که «امروز دشمنان از عناصر داخلی خود و افراد ساده‌اندیش و راحت‌طلب به دنبال منحرف کردن انقلاب اسلامی ایران هستند»، تصریح کرد: همان مسائلی که در آغاز انقلاب اسلامی در سال 42 و پیروزی انقلاب در سال 57 علیه کشور ما به کار بسته شد،‌امروز نیز علیه ما به راه انداخته‌اند. این‌گونه در کشور القا می‌کنند که مگر ایران می‌تواند در برابر جهان ایستادگی کند؟ مسائلی چون جدایی دین از سیاست نیز از مسائلی است که با ادبیات مختلفی چون «حکومت دینی» و «دین حکومتی» مطرح می‌شود.

وی از دیگر شبهه‌افکنی‌های دشمنان را بی توجه بودن به دین مردم و آزادی مردم در انتخاب دین معرفی کرد و گفت:‌ رسول اکرم صلی الله علیه و آله به دین مردم از همه دلسوزتر بود و عطش زیادی در هدایت مردم داشت، تا جایی که جبرئیل بر او نازل شد که ای پیامبر این قدر خود را به زحمت نینداز؛‌ حال امروز اگر عالم و مؤمنی دغدغه دین مردم را داشته باشد، مورد تمسخر قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که «هر کس که این مسئله را مطرح می‌کند، الزاماً دشمن نیست، ولی چرا باید چنین مسائلی وجودداشته باشد»، ادامه داد: القا می‌کنند که عده‌ای افراطی در کشور با فن‌آوری جدید مخالف هستند، در حالی که کسی با فن‌آوری مشکل ندارد و نگفته از فن‌آوری و فضای درست مجازی استفاده نشود؛ سخن این است که زیر ساخت‌ها ی خود را تقویت کنیم و فضای مجازی و اینترنت را ملی نماییم. چرا باید تمامی داشته‌ها و اطلاعات ما ابتدا به دست دشمنان اسلام بیفتد؟

وی با بیان این که «امروزه می‌خواهند ملت ایران را به مسائل فرعی توجه داده و آن‌ها را از مسئله اصلی غافل کنند»،‌ افزود: اگر ما می‌خواهیم کشوری مقتدر و مستقل باشیم، باید خود را به کشوری ثروت‌مند تبدیل کرده و متکی بر پایه‌های اقتصادی خود داشته باشیم. وی وابستگی به امریکا و غرب را برای نجات از مشکلات تحمیلی علیه ایران را بی‌فایده دانست و گفت: در مسئله مذاکره مسائل باید روشن مطرح شود مگر می‌شود در این عرصه هم ما «برد» کنیم و هم آمریکا؟

وی با بیان این‌که امام خمینی در تبعیت از اهل بیت(ع) برای دینداری مردم و رسیدن آنها به بهشت و دوری از جهنم مشقت و مرارت‌های فراوانی را متحمل شدند، گفت: برخی امروز بیان می‌کنند که به بهشت و جهنم مردم کاری نداشته باشید این‌گونه تفکرات به سخره گرفتن زحمات مراجع تقلید، علما و حوزه‌های علمیه است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد:‌ آن‌چه که سبب شد اسلام در کشور ما حاکم شده و ایران اسلامی عزت‌مندانه و با استقلال حرکت کند، اعتماد به وعده‌های الهی، اعتماد به مردم، بصیرت، شجاعت، مقاومت و وحدت و انسجام بود، امروز نیز اگر می‌خواهیم این راه را ادامه دهیم و پرچم اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را در سراسر جهان به اهتزاز درآوریم و مشکلاتی که بر ما تحمیل کرده‌اند را حل کنیم، باید این روحیه‌ها را در خود ایجاد نماییم.